معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها

عکس جلد کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها

کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها نوشته‌ی آرمان آرین دومین مجلد از مجموعه‌ای به همین نام (پتش خوآرگر) است که بر مبنای اوستا نوشته شده و داستان حول محور نبرد تاریکی و روشنایی می‌چرخد. این مجموعه برای رده‌ی سنی نوجوان نوشته شده و از پرمخاطب‌ترین و پرافتخارترین مجموعه‌ کتاب‌های ایرانی است.

درباره‌ی کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها

داستان کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها چنین آغاز می‌گردد: در شبی که آسمان به رنگ قیر سیاه بود، سی پاره روشنایی -کمتر یا بیشتر- بر دشتی تیره فرود آمدند. ذرات نور در میانه‌ی آسمان چنان در هم آمیختند که هنگام فرود بر زمین، تنها سه پاره شدند. این سه پاره نور به هیبتی همچون انسان، همراه با دست و پا و سر و تن و البته بال‌هایی شگفت‌‍انگیز از جنس فلز در آمدند. جنس بال‌هاشان چنان بود که با آن‌ها می‌توانستند مهیب‌ترینِ صخره‌ها را بشکافند و از دل آن‌ها عبور کنند.

آن سه پاره‌ی نور، که به شکل سه مرد زیباروی در آمده بودند، در مقابل صف‌های آغازین لشکر دیوها ایستادند. حضور نورها همهمه‌ای در قلب سپاهیان تاریکی انداخت و سکوت ظاهری آن شب را در هم شکست. طولی نکشید که دیوها و همه‌ی هم‌قطاران‌شان آن سه نور فرودآمده را در بر گرفتند و در میان انبوهی از یاران خود محاصره کردند. لحظه‌به‌لحظه حلقه‌ی محاصره تنگ‌تر می‌شد و تاریکی بیش از پیش سه مرد جوان را در بر می‌گرفت. بوی تعفن نفس دیوها هر دم بیش از پیش می‌شد...

معرفی و دانلود کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها

اگر از طرفداران پروپاقرص مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر باشید، به خوبی آگاهید که در این سلسله رمان‌های ماجراجویانه و فانتزی، نبرد اصلی میان خیر و شر است. داستان از این قرار است که فره ایزدی از دست پادشاه گریخته و حالا جهان آشفته‌تر از پیش گردیده و هرج و مرج همه‌ جای آن را فرا گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم اگر مجلد قبلی این مجموعه را که پیش‌تر با نام حماسه؛ سرآغاز منتشر شده مطالعه نکرده‌اید، ابتدا آن را بخوانید تا کاملاً در جریان کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها قرار بگیرید.

بد نیست اشاره کنیم آرمان آرین که امروزه به عنوان یکی از بهترین فانتزی‌نویس‌های فرهنگ اسطوره‌ای شناخته شده، خود تمایل به آثار فانتزی اسطوره‌ای، حماسی و تاریخی دارند؛ آثاری که بیشتر ژانرهای عرفانی، اشراقی، دینی و فلسفی را در بر می‌گیرد. او خود بیان می‌کند که در نگارش داستان‌هایش از آسترید لیندگرن، جان کریستوفر و جی.آر.آر.تالکین تأثیر پذیرفته است. همچنین خود را وام‌دار جهان ذهنی حافظ شیرازی و شاهنامه‌ی بزرگ فردوسی نیز می‌داند.

کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها به همت انتشارات افق در اختیار علاقه‌مندان به ژانر فانتزی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر عنوان مجموعه‌ای چندجلدی در ژانر فانتزی و علمی - تخیلی به قلم آرمان آرین، از فانتزی‌نویس‌های خوب کشورمان است. نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های حاضر در نگارش رمان‌هایش تلاش خود را به کار گرفته تا مجموعه‌ای با پیش‌‌زمینه‌ای کاملاً ایرانی خلق کند. از این رو است که مجموعه‌ی نامبرده را بر اساس اوستا و بندهش به نگارش در آورده است.

از جمله نکاتی که مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر را از دیگر آثار مشابه در ٰژانر فانتزی متمایز می‌سازند، نثر بی‌بدیل آرمان آرین است. او با قلم جذاب و شیوای خود موفق شده تا داستانی مهیج و غافلگیرکننده بیافریند که تا لحظه‌ی آخر مخاطب را وادار به ورق زدن می‌کند. نخستین مجلد این مجموعه، با نام حماسه؛ سرآغاز به‌نوعی مقدمه‌ای بر سایر مجلدهای آن به شمار می‌آید. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر به قلم آرمان آرین هستند: «پتش خوآرگر 1: حماسه؛ سرآغاز»، «پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها»، «پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی»، «پتش خوآرگر 4: از ژرفای تاریکی»، «پتش خوآرگر 5: حماسه‌ی اندرون».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

  • نامزد کتاب برتر سال 1396
  • برنده‌ی نشان افتخار ماهی سیاه کوچولو
  • اثر تألیفی برگزیده‌ی شورای کتاب کودک در سال 1400
  • نامزد نشان طلایی جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • نامزد نشان نقره‌ای جشنواره‌ی لاک‌پشت پرنده در سال 1396
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395
  • برنده‌ی لوح تقدیر از نُهمین جشنواره‌ی کتاب برتر کودکان و نوجوانان در سال 1396
  • کسب عنوان کتاب برگزیده‌ی ایران در بازآفرینی آثار کهن، در فهرست کلاغ سفید در سال 2018، در کتابخانه‌ی مونیخ برای کتاب پتش خوآرگر 3: بر بنیادهای هستی
  • «مجموعه پتش خوآرگر» تنها اثر تألیفی برنده‌ی نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده سال در سال 1397 (در سالی که نشان طلایی، برنده‌ای نداشت)
  • و...

در نکوداشت مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر

جهان مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر، جهانی اسطوره‌ای و پر از عجایب است و به عبارتی حلقه‌ی گم‌شده‌ی ادبیات کودک و نوجوان ماست. (مریم محمدخانی، وب‌سایت وینشر)

کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها برای چه کسانی مناسب است؟

مجموعه کتاب‌های پتش خوآرگر به قلم آرمان آرین برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر در آمده‌اند. نوجوانانی که به کتاب‌های ژانر فانتزی، معمایی، ماجراجویانه و تخیلی علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها لذت و بهره می‌برند.

با آرمان آرین بیشتر آشنا شویم

آرمان آرین (Arman Arian) رمان‌نویس، پژوهشگر و نویسنده‌ی جوان و خوش‌آتیه‌ی ایرانی است. او در 10 آبان 1360 در تهران متولد شد. آرمان آرین یکی از پرافتخارترین نویسندگان معاصر ایرانی است. اغلب آثاری که او به رشته‌ی تحریر در آورده، در حوزه‌ی ادبیات نوجوان بوده و آثارش جایزه‌ها و افتخارهای گوناگونی را برای او به ارمغان آورده‌اند. در این میان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آرمان آرین جوان‌ترین برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال ایران است.

آنچه آرمان آرین را به جامعه‌ی رمان‌خوان‌ها معرفی کرد،‌ نگارش سه‌گانه‌ای با نام «پارسیان و من» بود. او در این اثر تلاش کرده بود تا به بازآفرینی خلاقانه‌س شاهنامه بپردازد. او در این مجموعه کتاب قسمت‌هایی از هر سه‌ بخش اسطوره‌ای، تاریخی و حماسی شاهنامه را روایت می‌کند. از میان آثار مشهور آرمان آرین می‌توان به عناوین روبه‌رو اشاره کرد: «کابوس باغ سیاه»،نخستین داستان بلند اسطوره‌ای ایرانی در گونه وحشت / دارک فانتزی)، سه‌گانه‌ی «اَشوَزدَنگهِه»، با نام‌های «اسطوره‌ی هم‌اکنون»، «اهریمنان یکه‌تاز» و «حماسه‌ی نجات‌بخش »، و «گوشواره‌ی تلخ: مجموعه داستان‌های کوتاه».

جوایز و افتخارات آرمان آرین

  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودک سال 1385، به عنوان داستان تألیفی برگزیده‌ی سال برای کتاب «پارسیان و من»
  • برنده‌ی جایزه‌ی اول بهترین فیلم از جشنواره‌ی E.M.U قبرس برای ساخت فیلم مستند کوتاه «همشهری کرم» در سال 2013
  • دریافت جایزه‌ی شاهنامه‌پژوه برتر و جوان از بنیاد فردوسی در سال 1388
  • برگزیده و پنج ستاره‌ی هفدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده در تابستان 1395 برای سه‌گانه‌ی «اشوزدنگهه»
  • کسب عنوان رمان برگزیده‌ی جشنواره‌ی ادبی پایور 1394 برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه
  • برنده‌ی جایزه و لوح تقدیر برای سه‌گانه‌ی اشوزدنگهه از نخستین جشنواره‌ی مهدی آذر یزدی
  • دریافت لوح تقدیر از IBBY دانمارک (بنیاد هانس کریستین اندرسن) در سال 2008 برای کتاب پارسیان و من
  • برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین بازی‌نامه‌ی کامپیوتری حماسی در سال 1391، برای بازی «گُرگین» از بنیاد ملی بازی‌های کامپیوتری ایران

در بخشی از کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها می‌خوانیم

دیو بزرگ نگاهبان چند قدمی بر گِردِ آن سه مردِ خود روشن چرخید و بعد با صدای بَم پُرطنینی غرید: «تو را با این جوان‌های کارنابَلَد چه کار است سروووش؟! با من پنجه به پنجه بینداز تا آن پرّه‌های لطیفت را چنان خُرد کنم که برای همیشه ساکن خاکِ زمین شوی...»

و ناگهان پنجه‌های برّانش را با غرشی نبردجویانه از سرِ نفرت بالا بُرد تا یاران تاریکی یکپارچه غوغای تشویق سر دادند و سپاهیان فریاد برآوردند: «اَکَ تَشَ... اَکَ تَشَ...!»

دیو دیگر درنگ نکرد و ناگاه به سوی سروش حمله‌ور شد تا باقی سپاهیانش نیز به سوی آن دو بالدار دیگر حمله کنند... و این‌گونه نبردی نابرابر آغاز شد! دیوهای پرتعداد و چالاک که گاه از فرط انبوهی، تنها سایه‌هایی درهم‌تنیده از آن‌ها دیده می‌شد آن سه تن را محاصره کرده بودند و بی‌وقفه بر آن‌ها می‌تاختند اما فریشتگان نیز همچو آتشفشان‌هایی از روشناییِ گداخته، در میان تاریکی‌ها می‌خروشیدند و پیش می‌رفتند و از هیولایان مرده بر روی هم پُشته می‌ساختند!

اَکَ تَشَ که تنها به کشتنِ سروش می‌اندیشید در یک دَم، نیزه‌ی آتشینش را بر سینه‌ی آن مرد نورانی فرو کوبید اما فریشته جای را خالی کرد و به سوی دیگری پرید. از بال‌هایش چنان ماهرانه و پُرکار بهره می‌برد که در یک آن، گِرد دیو، نیم‌دوری زد و پسِ پشت او فرود آمد. اَکَ تَشَ نیز با کمندِ خاردار و مارگونش او را در هوا گرفت و به سوی خود کشید. سروش بی‌درنگ با تیغ‌های زرّینی که از میان بازوانش بیرون زدند، رشته‌ی ریسمان دیو را برید و در پی آن، چند ضربه‌ی مهیبِ گرزِ او را نیز در میان زمین و آسمان رد کرد.

فهرست مطالب کتاب

1: شِکافندگان
2: اژدهای دومین
3: خاموشی، فراموشی
4: دیوها و آدم‌ها
5: به‌بندکشیدگان
6: پیتَوُنَ پَری‌دوست
7: ملکه‌ی نقابدار
8: پیشنهادی برای صلح
9: زیر سروِ کهنسال
10: کورسویی برای نجات
11: فرّه‌جای فرّه
12: دیدار با سِتیهَنده
13: نُه گودال
14: تازَندگانِ شرق
15: موش‌پری
16: تاریخِ دشنه‌ها
17: پیغامِ رهایی
18: سرآغازِ راه
19: شکار پای آن برکه
20: جاسوسَکانِ ناپدیدار
21: گِلیم‌گوش
22: جُدایی جاودانه
23: شَهربُد پسرِ بُستان
24: هیولاکُش
25: اَپوش‌دیو
26: بر بامِ بلند آن انبوه سحرانگیز
27: آن گنج‌های خُفته
28: در جست‌وجوی دانایی
29: رادمَرد
30: اژدهای نخستین
31: بازگشتِ خیانتکار
32: مازندران
33: آن بندِ زرّین
34: گوشوروَن
35: بندرِ آموی
36: دیدارِ فاتحان
37: پَری‌وَشانه
38: شهری بر فرازِ دریاچه
درباره‌ی برخی نام‌ها و واژه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات434
زبانفارسی
شابک978-964-369-189-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها

وحید
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب اولی که از این نویسنده خوندم طوری جذاب بود که سریعا نسخه دوم یا همون فصل بعد رو خریداری کردم
تا قبل از این کتاب من توی نظرها کتاب میگارد و سقوط مرگبار و ددسگال رو می‌پسندیدم ولی از اونجایی که هم سبک نوشتن این کتاب که توصیف خوبی از ماجراها داشت طوری که خواننده هم مجذوب میشد و هم خودش رو داخل و
داستان تصور می‌کرد. باز هم میگم استفاده از اسامی ایران باستان که خیلی بهتر هست داستان رو بهتر نشون میده
Atiye Abdr
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
خیلی داستان پر محتوایی داره واقعا جای همچین کتاب هایی بین کتاب و رمان هامون خالی بود
پویا محبی
۱۴۰۲/۸/۶
زیبا بود اگه تو این سبک می‌پسندید من که خیلی خوشم اومد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها

برای دریافت کتاب پتش خوآرگر 2: مردی از تبار اژدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.