معرفی و دانلود کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها

عکس جلد کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها

کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها، چراغ‌ راهی است برای مدیران شهری، سرمایه‌گذاران و مهندسانی که در این حوزه فعالیت دارند. این کتاب را محمد قندهاری، به رشته‌ی تحریر درآورده است. شیوه استفاده بهینه از زمین شهری، تقسیم اراضی و بهترین روش‌های گسترش شهر را می‌توان از موضوع‌های اصلی این کتاب نام برد.

درباره‌ی کتاب پراکنده‌رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه‌ی شهرها

همان‌گونه که از نام کتاب پراکنده‌رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه‌ی شهرها،نوشته‌ی محمد قندهاری پیداست، این اثر به بررسی روش‌های توسعه‌ی شهر می‌پردازد. وقتی از پراکنده روی شهری صحبت می‌کنیم، منظور ساختمان‌سازی نامتعادل و بدون برنامه است. درواقع زمین شهری باید به گونه‌ای تقسیم شود تا جلوه‌ای گویا و کاربردی از ظاهر شهر به دنبال داشته باشد. جالب است بدانید در کنار جلوه‌ی ظاهری و کاربردیِ چگونگی توسعه‌ی شهری، محیط زیست نیز آسیب‌های زیادی از گسترش نامناسب شهر می‌بیند. جالب‌تر اینکه این توسعه‌ی نامتعادل، به لحاظ جامعه‌شناختی نیز برای شهروندان مطلوب نیست و پیامد‌هایی کوچک‌و‌بزرگی را به‌دنبال دارد. اینجاست که بحث این کتاب درباره‌ توسعه‌ی افقی و تراکم کم در حاشیه‌ی شهرها، نقش پررنگ‌تری پیدا می‌کند. بر اساس اطلاعات کتاب پراکنده‌رویی شهری، گسترش و رشد شهر، فرآیندی است که بر تمامی ساختارهای شهر تاثیر می‌گذارد. نویسنده کتاب بر این باور است که دولتمردان، نقش مهمی در بهینه‌سازی شهرسازی و توسعه‌ی افقی با تراکم کم در حاشیه‌ها دارند. نشر شهرسازی وظیفه انتشار این کتاب را بر عهده گرفته است.

ناگفته پیداست، کتابی که به موضوع مهم و تخصصی مانند توسعه‌ی شهری می‌پردازد، ادبیات خاص خودش را دارد. خوشبختانه این شرایط از دیدگاه نویسنده کتاب مخفی نمانده است. در نتیجه این کتاب، ادبیات پراکنده روی شهری را با زبانی ساده و واضح، توضیح داده است. از طرف دیگر برای روشن‌تر شدن مبحث‌های کتاب، نویسنده به نمونه‌‌هایی پرداخته تا مفاهیم به‌درستی درک شود. این رویکرد به خواننده کمک می‌کند تا پیامد‌های به‌کاری گیری روش‌های نوینِ توسعه‌ی شهری آشنا شود. در قسمت دیگری از کتاب پراکنده‌رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه‌ی شهرها، فرق‌های بین رشد شهری و پراکنده روی آن توضیح داده می‌شود.

اطلاعات کتاب پراکنده‌رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه‌ی شهرها، به فعالان در حوزه توسعه‌ی شهری کمک می‌کند تا جلوی مشکلات مختلفی مانند افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی، افزایش هزینه‌ی‌ زیرساخت‌ها، نابودی اراضی کشاورزی، مصرف بیش‌از‌حد انرژی و آلودگی‌های زیست‌محیطی شهری را بگیرند. علاقه‌مندان بحث‌های توسعه‌ی شهری به‌خوبی می‌دانند که قوانین مشخصی در این حوزه وضع شده است. این قوانین در سال‌های مختلف، بهبود پیدا کرده‌اند. خوشبختانه محمد قندهاری، نویسنده کتاب، با درنظر داشتن این قوانین، کتابی به‌روز نگاشته که جدیدترین بحث‌های این حوزه را پوشش داده است.

درباره‌ی کتاب پراکنده‌رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه‌ی شهرها مناسب چه افرادی است؟

از آنجایی که با کتابی روبه‌رو هستیم که به توسعه‌ی شهر می‌پردازد، این کتاب برای تمامی افرادی که دغدغه زندگی در شهری مدرن دارند، مناسب به نظر می‌رسد. همان‌گونه که اشاره کردیم، اطلاعات کتاب با زبانی ساده بیان شده است. به لطف این شرایط، فعالان در تمامی حوزه‌ها و صنایع مختلف می‌توانند به‌راحتی از اطلاعات کتاب بهره‌مند شوند. ناگفته پیداست مهندسان ساختمان، مدیران شهری و مسئولین توسعه‌ی‌ شهر، مخاطب اول کتاب به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها می‌خوانیم

مانعی جدی در مواجهه با پراکنده‌رویی شهری وجود داشت و آن هم نحوه تعریف این واژه بود. همچنین عدم توافقی در زمینه استانداردسازی معیارها و سنجه‌های پراکنده‌رویی در راستای پیدایش قیاس‌های موثر برنامه‌ریزی وجود داشت.

ناصر و اوربرگ پراکنده‌رویی را درصدی از جمعیت ساکن در محدوده‌های شهری‌شده در سرشماری ایالات متحده محاسبه کردند، که شامل بلوک‌های 1000نفره یا بیشتر در یک مایل مربع می‌شد. در عوض لوپز وهاینز پراکنده‌رویی را به مثابه تفاوت میان درصد جمعیت ساکن در مناطق کم‌جمعیت محدوده‌های مادرشهری ( 200 تا 3500 نفر در مایل مربع) و درصد ساکن در مناطق پرجمعیت (بیش از 3500 نفر در مایل مربع) برشمرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه نویسنده
فصل اول: مفاهیم و اصول پراکنده‌روی شهری
فصل دوم: مناظره پراکنده‌روی شهری و رشد شهری
فصل سوم: مفهوم‌سازی پراکنده‌روی شهری
فصل چهارم: نمونه پژوهشی: ناحیه کاتم، جورجیا
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات
مآخذ فارسی
مآخذ لاتین
واژه‌نامه تخصصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-622-93218-8-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها

برای دریافت کتاب پراکنده رویی شهری: توسعه افقی، پراکنده و با تراکم کم در حاشیه شهرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.