معرفی و دانلود کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی

عکس جلد کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی

کیوان نجاریان و رابرت اسپلینتر در کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی، به مفهوم پردازش انواع سیگنال‌ها و تصاویر دیجیتالی در حوزه‌ی پزشکی می‌پردازند و می‌کوشند کاربردهای این علم را در دنیای پزشکی توضیح دهند. کتاب پیش رو که یکی از جامع‌ترین منابع در این حوزه محسوب می‌شود، در مورد انواع سیگنال‌های پزشکی مثل الکتروکاردویگرام یا اکلتروانسفالوگرام صحبت می‌کند و مهم‌ترین شیوه‌ی تصویربرداری پزشکی همچون اشعه‌ی ایکس، ام‌آرآی، سونوگرافی و پت اسکن را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی

در دنیای امروز، ما در محاصره‌ی انواع سیگنال‌ها قرار داریم. سیگنال‌ها را نوعی کمیت متغیر با زمان می‌دانند که عموماً حاوی اطلاعات هستند. صوت، تصویر و موقعیت همگی نمونه‌هایی از این پدیده به حساب می‌آیند. همین‌طور آن‌ها را به دسته‌های گسسته و پیوسته یا دیجیتال و آنالوگ تقسیم می‌کنند. به‌خاطر گستردگی این حوزه و البته اهمیت آن در زندگی، چند سالی است رشته‌ای به نام پردازش سیگنال شکل گرفته که هدفش تبدیل سیگنال‌ها به مفاهیم قابل‌فهم و دستکاری اطلاعات آن است. حذف نویز صدا، با کیفیت‌تر کردن تصاویر یا فیلترگذاری روی آن‌ها، همگی بخشی از همین رشته به‌شمار می‌روند. این فناوری در بخش‌های مختلف از سرگرمی تا نظامی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حوزه‌ی پزشکی، اصلی‌ترین کاربرد این تکنولوژی در دستگاه‌های عکسبرداری است. تصاویر این دستگاه‌ها در حقیقت نوعی سیگنال هستند که باید به اطلاعات قابل‌درک تبدیل شوند. برای آشنایی بیشتر با این پدیده، کیوان نجاریان (Kayvan Najarian) و رابرت اسپلینتر (Robert Splinter) کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی (Biomedical Signal and Image Processing) را تألیف کرده‌اند و در آن مفاهیم بنیادین و مبانی این رشته را توضیح داده‌اند. این کتاب راهنمای جامع می‌کوشد به کاربردهای پزشکی فناوری پردازش سیگنال بپردازد و آن‌ها را تشریح کند.

دستگاه‌های ام‌آر‌آی، سونوگرافی، اسکن با اشعه‌ی ایکس و پت اسکن ساختاری بسیار پیچیده دارند و هر یک با فناوری و سیستم خاصی، کار عکسبرداری از اعضای بدن را انجام می‌دهند. می‌توان گفت این دستگاه‌ها سیگنال‌هایی را تولید می‌کنند و به سمت گیرنده می‌فرستند. گیرنده آن‌ها را به اشکالی قابل‌فهم تبدیل و اطلاعاتشان را استخراج می‌کند تا پزشک بر اساس آن‌ها وضعیت بیمار را تحلیل کند. کیوان نجاریان و رابرت اسپلینتر در کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی، به همه‌ی این دستگاه‌ها اشاره می‌کنند و شیوه‌ی کارکرد آن‌ها را توضیح می‌دهند. همین‌طور می‌گویند که چطور سیگنال آن‌ها پردازش و آنالیز می‌شود. نویسندگان در بخش دیگری از کتابشان به بیان سیگنال‌های پزشکی مثل الکتروکاردویگرام یا اکلتروانسفالوگرام هم می‌پردازند و در مورد این نوع سیگنال‌ها بحث می‌کنند.

کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی را مهدی طاهری و علی اکبر نوری ترجمه کرده‌اند و موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

نکوداشت‌های کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی

  • این کتاب فوق‌العاده است و مطالعه‌ی آن به همه‌ی کسانی در رشته‌ی پردازش سیگنال‌ها تدریس یا تحقیق می‌کند، اکیداً توصیه می‌شود. (پورنگ ابوالمعصومی، دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه بریتیش کلمبیا)
  • این کتاب واضح، خوش‌خوان و ساده به طیف وسیعی از مشکلات زیست پزشکی می‌پردازد... منبع درسی فوق‌العاده‌ای برای دانشجویان است و می‌تواند مرجعی عالی برای حرفه‌ای‌ها هم باشد. (دکتر کریستین سندبرگ، شرکت Computational Solutions)

کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسان پردازش سیگنال و متخصصانی که روی این فناوری کار می‌کنند، مفید خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
سپاسگزاری‌ها
مقدمه
فصل 1: مقدمه‌ای بر پردازش سیگنال‌های پزشکی
1. سیگنال‌ها و پردازش سیگنال‌های پزشکی
2. تبدیل فوریه
3. فیلتر، تقویت و ترمیم تصویر
4. تسخیص لبه و بخش‌بندی تصاویر
5. تبپیل موجک
6. سایر روش‌های پردازش سیگنتل و تصویر
7. خوشه‌بندی و طبقه‌بندی
فصل 2: پردازش سیگنال‌های پزشکی
8. فعالیت‌های الکتریکی سلول
9. الکتروکاردیوگرام (ECG)
10. الکتروانسفالوگرام (EEG)
11. الکترومایوگرام (EMG)
12. سایر سیگنال‌های پزشکی
فصل 3: پردازش تصاویر پزشکی
13. اصول توموگرامی کامپیوتری
14. تصویربرداری با اشعه ایکس و توموگرافی کامپیوتری
15. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)
16. تصویربرداری سونوگرافی
17. توموگرافی تابش پوزیترون
18. سایر روش‌های تصویربرداری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی
نویسنده،
مترجممهدی طاهری، علی اکبر نوری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات397
زبانفارسی
شابک978-622-218-312-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی

برای دریافت کتاب پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.