معرفی و دانلود کتاب پروژه‌های LED با Arduino: از LED چشمک‌ زن تا تابلو‌ روان

عکس جلد کتاب پروژه‌های LED با Arduino: از LED چشمک‌ زن تا تابلو‌ روان
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های LED با Arduino و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های LED با Arduino و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروژه‌های LED با Arduino: از LED چشمک‌ زن تا تابلو‌ روان

کتاب پروژه‌های LED با Arduino اثری از رابرت دیویس از مطالب آموزشی دقیق با اعتبار علمی بالا برخوردار است. کتاب پیش رو به شما هرآنچه که لازم است در زمینه‌ی پروژه‌های اِل‌ای‌دی بدانید را آموزش می‌دهد. کتاب سعی کرده از نثر آسان‌فهمی بهره ببرد و از این نظر وجه آموزشی کتاب به‌خوبی ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب پروژه‌های LED با Arduino

کتاب پروژه‌های LED با آردوینو (Arduino LED Projects) تألیف رابرت دیویس (Robert J. Davis) با ترجمه‌ی علیرضا کشاورز باحقیقت است که توسط انتشارات نبض دانش منتشر شده است. این انتشارات در سال‌های اخیر سعی کرده در رشته‌های فنی و حرفه‌ای کتاب‌های آموزشی و دقیقی منتشر کند. این کتاب نیز یکی از همین آثار است.

در فصل اول کتاب، دیویس به معرفی قطعات الکتریکی می‌پردازد و براساس پروژه‌هایی که انتخاب کرده، یک مقدمه‌ی ساده و کلی به مخاطب ارائه می‌دهد. در ادامه او به معرفی میکروپروسسور می‌پردازد. اینکه از چه ساختارها و شماتیکی برخوردارند و چگونه در این پروژه‌ها از آن‌ها می‌توان استفاده کرد. بخش بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است توضیحات نویسنده در مورد راه‌اندازی آردوینو است. به طور کلی آردوینو چیست؟ اساساً آردوینو یک پلتفرم و مدلِ سخت افزاری و نرم‌افزاری است که به دلیل آنکه از ویژگی «متن‌باز» برخوردار است، استفاده از آن بسیار ساده و مفید است. این فضایی است که شما با مدل‌سازی و برنامه‌نویسی قادر خواهید بود با وسایل و ابزارهایی که دوست دارید، به عنوان مثال، کولر را روشن یا خاموش کنید. یا با استفاده از این پلتفرم می‌توانید به طور مثال با فشردن یک دکمه که خودتان انتخاب‌ کرده‌اید، تمام لامپ‌های یک خانه را روشن کنید. با وجود آنکه استفاده از این محیط برنامه‌نویسی می‌تواند بسیاری از کارها را ساده کند، اما باید برای کار کردن با آن از اصول و شیوه‌های خاصی بهره ببرید که رابرت دیویس در این کتاب به شما آموزش‌های لازم را می‌دهد.

فصل پایانی کتاب نیز به مبحث معرفی آرایه‌های LED می‌پردازد و نکاتی که باید در این زمینه بدانید را به شما متذکر می‌شود. به طور کلی این کتابی‌ست که سعی کرده با استفاده از تصاویر به شما آموزش‌های لازم را ارائه دهد. کتاب با نثری آسان‌فهم نوشته شده و با ترجمه‌ی روان علیرضا کشاورز باحقیقت به راحتی می‌توانید راهکارهای کتاب را در پروژه‌های خودتان اجرا کنید.

کتاب پروژه‌های LED با Arduino برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان مهندسی برق و برنامه‌نویسان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب پروژه‌های LED با Arduino: از LED چشمک‌ زن تا تابلو‌ روان می‌خوانیم

می‌توان از طریق یکی از ورودی‌های آنالوگ به صورت ترکیبی با دو سون سگمنت یک ولت‌متر ساده ساخت. از این اندازه‌گیر می‌توان برای اندازه‌گیری نور، دما، سطح صدا و هرچیز دیگری که می‌تواند از طریق ولتاژ اندازه‌گیری شود استفاده کرد. در این پروژه یک سنسور دمای LM34 استفاده کرده‌ایم و از طریق آن دمای اتاق را در سون سگمنت نمایش می‌دهیم. از طریق این پروژه می‌توانید به مدیریت انرژی ساختمان خود بپردازید از طریق اتصال سنسور و چند سون سگمنت به آردواینو می‌توانید دمای تمامی بخش‌های ساختمان را مانیتور کنید. با اضافه کردن یک رله می‌توانید در صورت بالا رفتن دما کولر و یا پایین آمدن آن هیتر را روشن کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی قطعات الکترونیکی
فصل دوم: معرفی میکروپروسسور
فصل سوم: راه‌اندازی آردواینو
فصل چهارم: پرتاب سکه به صورت الکترونیکی
فصل پنجم: تاس الکترونیکی
فصل ششم: چرخ جایزه
فصل هفتم: اسکنر عقب و جلو
فصل هشتم: ماشین مسابقه از کی بپرس
فصل نهم: معرفی آرایه‌های LED
فصل دهم: شمارنده با استفاده از سون سگمنت
فصل یازدهم: نمایش مقدار دما
فصل دوازدهم: اندازه‌گیری سه‌رقمی
فصل سیزدهم: آرایه 8 در 8 LED
فصل چهاردهم: آرایه 8 در 8 دورنگه LED
فصل پانزدهم: آرایه 8 در 15 دورنگه LED
فصل شانزدهم: آرایه 8 در 8 سه‌رنگه LED
فصل هفدهم: آرایه 8 در 40 دورنگه LED

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروژه‌های LED با Arduino: از LED چشمک‌ زن تا تابلو‌ روان
نویسنده
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-8599-85-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروژه‌های LED با Arduino

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پروژه‌های LED با Arduino

برای دریافت کتاب پروژه‌های LED با Arduino و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.