معرفی و دانلود کتاب پروژه‌های React

عکس جلد کتاب پروژه‌های React
قیمت:
۵۷,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های React و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های React و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروژه‌های React

کتاب پروژه‌های React نوشته‌ی روی درکس، کتابخانه‌ی کاربردی جاوا اسکریپتی ری‌اکت را معرفی می‌کند و نحوه‌ی طراحی و اجرای چندین پروژه‌ی مختلف را با کمک آن آموزش می‌دهد. این کتاب راهنما، شیوه‌ی ایجاد اپلیکیشن تک‌صفحه‌ای و پورتفولیو در ری‌اکت را توضیح می‌دهد و طریقه‌ی ساخت اپلیکیشن‌هایی همچون لیست خرید شخصی، تجارت الکترونیک، بازی متحرک، رسانه‌ی اجتماعی و واقعیت مجازی با این کتابخانه را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب پروژه‌های React

یکی از کتابخانه‌های بسیار مهم و کاربردی در زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت، ری‌اکت است. این کتابخانه‌ی منبع باز که توسط فیس‌بوک ارائه شده، برای ساخت رابط کاربری صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ری‌اکت از مفهوم و ساختاری مدرن بهره می‌برد که این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت‌ها رابط کاربری قوی و درعین‌حال ساده‌تری داشته باشند. مهم‌ترین کارکرد ری‌اکت این است که صفحات وب را به‌جای سرور در سمت کلاینت یا کاربر می‌سازد. به این صورت که وقتی کاربر با سرور تماس برقرار کرد، پیش از همه کتابخانه روی مرورگر او بارگذاری خواهد شد، پس‌ازآن محتوای صفحه از سرور بارگیری و در مقصد، که همان مرورگر کاربر است، سر هم و کامل می‌گردد. این فرآیند کمک می‌کند که سرعت صفحه‌ی وب بسیار بیشتر شود.

ری‌اکت ویژگی‌های مؤثر دیگری هم دارد که باعث شده تا ظرف کمتر از ده سال بسیار محبوب شود و در خیلی از پروژه‌های بزرگ به کار رود. به خاطر همین، آشنایی و توانایی کار با ری‌اکت برای اکثر برنامه‌نویس‌های وب از اهمیت زیادی برخوردار است. بااین‌وجود منابع کمی برای یادگیری آن وجود دارد. در این میان، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها کتاب پروژه‌های React (React Projects) نوشته‌ی روی درکس (Roy Derks) است. این کتاب می‌کوشد کتابخانه‌ی ری‌اکت را کاملاً معرفی کند و اجرای چندین پروژه را به‌وسیله‌ی آن بیاموزد.

ری‌اکت در سال 2011 در فیس‌بوک ابداع شد و توسعه پیدا کرد. این کتابخانه در ابتدا داخلی بود و فیس‌بوک از آن در برنامه‌هایی همچون اینستاگرام استفاده می‌کرد. در سال 2013 این کتابخانه متن‌باز اعلام شد و در اختیار عموم قرار گرفت. ساختار پیشرو و متمایز ری‌اکت خیلی زود موردتوجه برنامه‌نویس‌ها قرار گرفت و باعث شد بسیاری به آن گرایش پیدا کنند. استفاده از مفهومی همچون کامپوننت یا به‌کارگیری الگوریتم Virtual DOM و البته سازگاری با انواع فریم ورک‌ها به این محبوبیت کمک زیادی کرده است. روی درکس در کتاب پروژه‌های React، پس از توضیحات اولیه، شیوه‌ی ایجاد اپلیکیشن تک‌صفحه‌ای و پورتفولیو در ری‌اکت را توضیح می‌دهد. نویسنده در ادامه چند پروژه‌ی مهم دیگر را هم بررسی می‌کند و نحوه‌ی اجرای آن‌ها را به مخاطبان می‌آموزد؛ ازجمله ساخت اپلیکیشن‌های لیست خرید شخصی، تجارت الکترونیک، بازی متحرک، رسانه‌ی اجتماعی و واقعیت مجازی.

کتاب پروژه‌های React را رمضان عباس نژادورزی و مهرانه احمدی ترجمه کرده‌اند و انتشارات فناوری نوین به چاپ رسانده است.

کتاب پروژه‌های React برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی برنامه‌نویسان وب پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید صفحه‌ی وبسایت طراحی کنید، این کتاب راهنما یکی از کتابخانه‌های مهم جاوا اسکریپت را به شما معرفی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ایجاد اپلیکیشن تک‌صفحه‌ای در React
فصل 2: ایجاد پورتفولیو (Portfolio) در React با کامپوننت‌های قابل استفاده مجدد و مسیریابی
فصل 3: ایجاد بورد مدیریت پروژه پویا
فصل 4: ساخت فید انجمن رندر شده سمت سرویس‌دهنده با استفاده از .Next.js
فصل 5: ساخت اپلیکیشن لیست خرید شخصی با استفاده از Context و Hooks
فصل 6: ساخت اپلیکیشن کاربردی کاوش TDD با استفاده از کتابخانه React Testing و Cypress
فصل 7: ساخت اپلیکیشن تجارت الکترونیک تمام‌پشته (Full-stack) با Next.js و GraphQL
فصل 8: ساخت بازی متحرک با استفاده از React Native و Expo
فصل 9: ساختن اپلیکیشن رسانه اجتماعی تمام‌پشته با React Native و Expo
فصل 10: ساخت اپلیکیشن واقعیت مجازی با React و Three.js

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروژه‌های React
نویسنده
مترجمرمضان عباس نژادورزی، مهرانه احمدی
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-622-5412-33-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروژه‌های React

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پروژه‌های React

برای دریافت کتاب پروژه‌های React و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.