معرفی و دانلود رایگان کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی

عکس جلد کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی

کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی به بررسی ابعاد مختلف جرم مزاحمت تلفنی مانند شناخت مفهوم آن، برخورد قانون با این جرم و راهکارهایی موثر برای پیشگیری از وقوع و ارتکاب آن می‌پردازد.

مزاحمت تلفنی یک فعل مجرمانه‌ی عمدی و آگاهانه است. به محض کشف، ملاک مسئولیت کیفری مرتکب شناخته می‌شود، مگر اینکه مرتکب با ارائه دلایل به دادگاه ثابت نماید که دستگاه تلفن توسط دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.

حقیقت این است که بزه‌دیدگان این جرم به دلیل تصور عدم حمایت قانونی از ایشان و حفظ حیثیت خانوادگی، گاهی اوقات از شکایت و پیگیری قانونی آن خودداری می‌نمایند. این امر موجب شده است مزاحمت تلفنی آمار بالایی داشته باشد. هدف از تدوین و انتشار کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی، علت‌شناسی جرم مزاحمت تلفنی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت کاهش نرخ آسیب این جرم است‌.

ضرورت انتخاب موضوع از اینجاست که کاستی‌های قابل توجهی که در ارتباط با حمایت از بزه‌دیدگان جرم مزاحمت تلفنی وجود دارد، مورد تحلیل قرار گیرد و با ارائه‌ی راهکارهای عملی قدمی هر چند کوچک در جهت توسعه‌ی حمایت از این طیف از بزه‌دیدگان برداشته شود. از طرفی، مهم‌ترین انگیزه‌ی تدوین این مجموعه، علاوه بر تبیین ابعاد جرم مزاحمت تلفنی، ارائه راهکارهایی به منظور بر طرف نمودن کاستی‌های موجود در حمایت از بزه‌دیدگان این جرم بوده است.

مطالعه کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی درباره قوانین کشور و ایجاد امنیت بیشتر در سطح جامعه به همه افراد توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی می‌خوانیم:

اقدامات پلیس جهت شناسایی مرتکبین را باید با توجه به گزارش‌دهی ارتکاب مزاحمت تلفنی بررسی نمود. زیرا جرم مزاحمت تلفنی از جمله جرایمی محسوب می‌گردد که بدلیل عدم گزارش‌دهی و عدم رؤیت‌پذیری از رقم سیاه بالایی برخوردار است. با این حال، با فرض وجود گزارش‌دهی، اقدامات پلیس را می‌توان اینگونه تحلیل نمود که چنانچه پلیس از علوم روان‌شناختی یا جرم‌شناختی مطلع باشد می‌تواند با توجه به آثاری که مرتکب از خود بر‌جای گذاشته است به تیپ مرتکب پی برده و اقدامات پیشگیرانه را در خصوص دستگیری و شناسایی مرتکب انجام دهد.

به نظر می‌رسد قبل از هر چیز باید نوع برخورد با مزاحمان تلفنی را تغییر داد. نباید آن‌ها را به ادامه‌ی مزاحمت تحریک کرد. بهترین روش پیشگیرانه، عدم پاسخ‌دهی به تماس تلفنی فرد ناشناس می‌باشد. لذا خانواده‌ها نیز می‌بایست نظارت دقیق به فرزندان‌شان داشته باشند؛ به آن‌ها بیاموزند که شماره تلفن (همراه و ثابت) در حقیقت مثل کدی برای ورود به خانه و حریم خصوصی آن‌هاست، بنابراین باید در حفظ آن کوشا باشند. یک نکته را هم نباید فراموش کنیم؛ این که مزاحم تلفنی هیچ‌وقت با نیت خیر تماس نمی‌گیرد. پس نباید به حرف‌هایش اعتماد کرد و او را جدی گرفت. ‌خیلی وقت‌ها یک مزاحمت تلفنی ساده کانون خانواده‌ای را به‌ هم می‌ریزد. این خانواده‌ها هستند که با اعتماد به یکدیگر باید جلوی رفتارهای زشت این افراد را بگیرند و نگذارند یک آدم بیمار میان آن‌ها فاصله بیندازد و بذر بدبینی و نفاق را در دلشان بکارد. یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از مزاحمت تلفنی این است که شرکت مخابرات شماره تلفن اشخاص را بدون مجوز آن‌ها در اختیار دیگران قرار ندهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بیان مسأله، ضرورت و اهمیت آن
مفهوم‌شناسی مزاحمت تلفنی
معیار قانون‌گذار در جرم انگاری مزاحمت تلفنی
انگیزه‌های مرتکبین جرم مزاحمت تلفنی
راهبردهای پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی
راهکارهای پیشگیرانه
نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات27
زبانفارسی
شابک978-600-451-293-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی

محمدرضا
۱۴۰۰/۱۱/۵
در این کتاب به طور مختصر و مفید به پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی پرداخته شده است و دلایل ارتکاب به این جرم را بیان میکند و همچنین مجازات‌هایی را هم که برای این جرم در نظر گرفته است بیان میشود.
Ok
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کتاب کارآمد و مفیدیه، هر کسی که از تلفن همراه استفاده می‌کنه لازمه که این اطلاعات رو داشته باشه
متشکرم
سعید عزیزی
۱۴۰۳/۱/۸
در بیان قوانین خوب هست اما بهتر بود به رویه دادگاه و نحوه رسیدگی و اثبات جرم پرداخته میشد
Ali Bakhshi
۱۴۰۳/۱/۱۳
برای آگاهی کتاب مفیدیه هرچند کاش کتاب جامعی بود و به همه مباحث میپرداخت
اسدالله
۱۴۰۱/۶/۱۹
عالی بود ولی من چیزی زیادی ازش متوجه نشدم ولی خوب کلن عالی بود
یگانه سارانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
خیلی کمک کننده بود ادم وقتی قوانین رو بدونه بهتر میتونه از حق خودش دفاع کنه
غلامرضا شهبازی
۱۴۰۰/۸/۵
انچه درموردمزاحمت تلفنی انتظارداشتم مطالبش اقناع کننده نبود
پریناز ظریفیان
۱۴۰۰/۲/۲۵
خوب بود ولی بیشتر روانشناسی بود تا راهکاری
نادیا
۱۴۰۱/۶/۲۴
یک راه حل مفید ارائه داده است.
ح مرشدی
۱۴۰۰/۱۲/۴
سلام خوب بود و راهنمایی خوبی کرد
وحید زرکوب
۱۴۰۰/۸/۷
اصلا کتاب مفیدی نیست
حسین دنیوی
۱۴۰۰/۶/۳
آموزنده وخوشایند، است
محسن استواری
۱۴۰۰/۱/۱۰
خوب و عالی بود لذت بردم
maryam Gholinejad
۱۳۹۹/۱۱/۲۴
خوب و کاربردی ممنون.
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی

برای دریافت کتاب پیشگیری از جرم مزاحمت تلفنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.