معرفی و دانلود رایگان کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای

عکس جلد کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای

کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای به بررسی قوانین و مقررات رانندگی و جرم‌شناسی آن در ایران می‌پردازد و اصول ایمنی و مناسب برای پیشگیری از وقوع هرگونه تصادف در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها را آموزش می‌دهد.

سوانح رانندگی در جاده‌های ایران هر ساله باعث مرگ و مصدومیت سرنشینان و مسافران زیادی می‌شود و هزینه‌های جانی و مالی بسیاری بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند. رفع نقاط حادثه‌خیز درون شهری و برون شهری و ارتقاء فرهنگ رانندگی مبتنی بر رعایت قوانین و مقررات یکی از اولویت‌های مهم در کاهش و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن است.

مطالعه کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای است؟

مطالعه این کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی درباره قوانین کشور و ایجاد امنیت بیشتر در سطح جامعه به همه افراد توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای می‌خوانیم:

اصول پیشگیری از تصادف

1. رعایت فاصله‌ی طولی: ازدحام بیش از حد خودروها بدون رعایت فاصله‌ی طولی باعث ایجاد تصادف می‌شود. اگرچه سیستم‌های مدرن ایمنی خودرو مانند ترمزهای ضدقفل و کنترل مسیر می‌تواند در جلوگیری از این امر مؤثر باشد، ولی دقّت و رعایت راننده در فاصله با خودروی جلویی بسیار حائزاهمیت است.

2. رعایت سرعت مطمئنه: مشکل برخی رانندگان، داشتن سرعت غیرمطمئنه است. برای مثال در حالی که سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه قانونی است. اگر راننده زمانی که جاده لغزنده است، آهسته حرکت نکند، توانایی متوقف کردن خودرو کاهش می‌یابد فلذا احتمال بروز تصادف را افزایش می‌دهد همچنین اگر در جاده‌ای ناآشنا خصوصاً با پیچ‌های خطرناک رانندگی می‌کنید، قادر نیستید با سرعت یک فرد بومی که از آن جاده بطور دایم عبور می‌کند، حرکت کنید. بنابراین می‌بایست سرعت خودرو را با شرایط ایمنی جاده و توانایی خود تطبیق دهید.

3. از عوامل حواس‌پرتی اجتناب کنید: هنگام رانندگی که یک فعالیت پیچیده‌ای است و نیاز به تمرکز بالا دارد، هرگونه پرداختن همزمان به امور دیگر، باعث کاهش تمرکز حواس در رانندگی و وقوع تصادف می‌گردد. استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن با سرنشینان، برداشتن چیزی از داخل داشبورد، خیره شدن به جاده و... همه در زمره عوامل کاهش تمرکز حواس رانندگان است.

4. همراه شدن با جریان ترافیک: از جریان ترافیک عقب نمانید، سعی کنید همراه و با جریان ترافیک حرکت کنید، اگر خودروی عقب شما تمایل به سرعت بیشتر دارد، بهترین کار اجازه دادن به راننده عقب به عبور از خودروی شما می‌باشد. در هر زمانی، بهتر و مطمئن‌تر است تا همراه جریان ترافیک، اجرای محدودیت سرعت را به پلیس واگذار کنید.

5. از قانون 2 ثانیه تبعیت کنید: هر راننده‌ای می‌بایست نسبت به قانون ۲ ثانیه آگاهی داشته باشد و به آرامی بشمارید «هزار و یک، هزار و دو، قبل از هزار و سه» اگر شما به آن شیء- برسید شما به خودروی جلویی نزدیک و احتمال تصادف وجود دارد. در شرایط بد آب و هوایی فاصله خود را از خودروی جلویی دوبرابر کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بیان مسأله
مفهوم شناسی پیشگیری از تصادف
نگاهی به گزارش جهانی وضعیت ایمنی جاده‌ای
منشأ تصادفات جاده‌ای
خسارت‌های اقتصادی ناشی از تصادفات رانندگی
مقایسه آمار تصادفات سال 1394 و 1395
وضعیت تصادفات جاده‌ای ایران در میان سایر کشورها
تصادف در آیینه‌ی قانون
پرداخت دیه در اثبات تقصیر راننده
موارد تشدید مجازات و جایگزین حبس
مجازات‌های جدید رانندگان فاقد گواهینامه
اصول پیشگیری از تصادف
راهکارهای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای
سخن آخر
توصیه‌های پیشگیرانه
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-600-451-288-6
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای

مجتبی اصغری زاده مجاوری
۱۴۰۰/۱۲/۹
کتاب خیلی خوبیه و واسه کسانی که می‌خوان مطالبی در خصوص پیشگیری از تصادف جاده‌ای به دانسته‌های خودشون اضافه کنن واقعاً مرجع مناسبیه، من میخواستم یه دستبرگ در این خصوص تهیه کنم که با استفاده از این کتاب خیلی خوب از آب در اومد، ممنون از کتابراه
hossein binkhani
۱۴۰۰/۵/۲۸
مطالب مفیدی توکتاب گفته شده ازقبیل رعایت فاصله طولی وعدم صحبت باموبایل وانحراف بچپ ورعایت اصول رانندگی همراه باآمارتصادفات
سعید عزیزی
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب خوبی است اما نه در حد این که بسیار تخصصی باشد شاید یکی دو مورد به دانستنی‌های شما افزوده شود
Soma
۱۴۰۲/۱/۷
یکی از نشانه‌های فرهنگ هر جامعه احترام افراد آن به قوانین و چارچوب هاست که مانع وقوع جرایم می‌شود
بتوچه
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
نمیشه اسم کتاب روش گذاشت. ضمن اینکه عاقله مسئول پرداخت دیه هست ولی حبس که نمیشه؟!!
علی مخمدی
۱۴۰۰/۳/۳۰
تجربه خوبیه ولی راهکار خوبی که بشه عملی کرد وجود نداره کاهش تصادفات راهکار نداره
غلامرضا شهبازی
۱۴۰۰/۸/۵
کتاب خوبیه یکبار بخونید ولی انتظار بیشتر از این بود قانع کننده نبود
محمد هادی آزادیان
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کتاب مورد نظر خلاصه و مفید حاوی مطالب کلیدی ممنون از شما
Arezoo
۱۴۰۱/۴/۱۳
کتاب خوبیه برای اینکه آگاهی پیدا کنیم👌👌👌
گوربه ایرانی
۱۴۰۰/۷/۲۱
خوبه. نکاتی خوبی بود
محسن استواری
۱۴۰۰/۱/۱۰
واقعا لازم هست برای زندگی
محمد قاسمی
۱۴۰۰/۱/۶
بسیار مفید و کاربردی
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای

برای دریافت کتاب پیشگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.