معرفی و دانلود کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم

عکس جلد کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم

کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم اثر ژیلا محمودی به مباحثی چون تعریف جرم و مجرم، پیشگیری‌های غیر کیفری از جرم و نقش دولت ونهاد‌های عام و خاص اداری در پیشگیری‌های غیر کیفری از جرم می‌پردازد.

جرم یک قاعده ریاضی یا قانون فیزیکی نیست که دارای مفهوم ثابت و لایتغیری از این دو و در رابطه با جوامع و مکاتب حقوقی و اجتماعی و غیره و حتی در رابطه با مذاهب و ادیان، معانی متفاوتی پیدا می‌کند هر کدام از آن‌ها جرم را به گونه‌ای تعریف کرده‌اند مثلاً "گاروفارلو" حقوقدان معروف جرم را چنین تعریف می‌کند: «جرم عبارت از عملی است که خلاف نوعی از احساسات شرافتمندانه و خداپرستانه انجام شود.»

در بخشی از کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم می‌خوانیم:

اگر عملی خلاف اخلاق، وجدان، عدالت و قانون باشد، پاداش‌های آن‌ها سرزنش، نکوهش، تنبیه، تأدیب و مجازات خواهد بود، دولت با امکانات گسترده مادی و معنوی که در اختیار دارد، به سرکوب اعمال خلاف نظم عمومی و مصالح اجتماعی می‌پردازد. در قانون انواع جرائم و مجازات‌ها بیان شده است و دستگاه قضائی و ضابطین دادگستری موظف‌اند مطابق موازین قانون نسبت به تعقیب و دستگیری متهمین، رسیدگی، محاکمه و مجازات آن‌ها اقدام نمایند.

مجازات و کیفر، دارای سابقه طولانی در زندگی بشر است اگر چه در دوران مختلف زندگی بشر از اهداف و ویژگی‌ها که امروز مورد توجه است خبری نیست. در حقوق جزاء علاوه بر مجازات از اقدامات تامینی و تربیتی به عنوان کیفر استفاده می‌شود.
«مجازات‌ها دارای خصوصیاتی هستند که می‌توانند از طرفی، مجرم را در جامعه مطرود سازند و آزارش دهند و از سوی دیگر جامعه را در امنیت حاصل از اعمال مرتکبین بزه قرار دهند.» (نوربها، 1377: 269)

از ویژگی‌های مجازات‌ها، حراس و تحقیر مجرم و ورود آسیب به اوست. ترس از مجازات‌ها هم برای خود مجرم و هم برای دیگران است. ترس یک عامل بازدارنده است، چون بشر برای امنیت و آسایش آرامش خود میلی ندارد که دچار اضطراب شود بنابراین ترس از مجازات‌ها مثل اعدام، حبس ابد، حبس مدت‌دار، شلاق و جزای نقدی آدمی را در مقابل سنجش ارتکاب عمل و مجازات منصرف می‌کنند.

چنانچه قوانین و مقررات با واقعیت‌های جامعه منطبق نباشد، با بی توجهی به درآمدها و توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی تنظیم و تصویب شود به نوعی که بیکاری و فقر بیداد کند، دیگر مجازات‌ها نقش کمتری خواهند داشت.
شخصی که مرتکب جرم می‌شود از حیث اینکه مجازات آن جرم شدید یا خفیف باشد با سنجش درآمد و منافع حاصل از جرم و مجازات احتمالی آن دست به ارتکاب جرم می‌زند، مجرمی که در جامعه تحقیر می‌شود، و با اجرای مجازات در ملاء عام یا انتشار در رسانه‌های گروهی باشد نقش بازدارنده دارد. هدف مجازات‌ها اصلاح و تربیت بزهکاران است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: پیشگیری غیر کیفری از جرم
فصل سوم: نقش دولت و نهادهای خاص و عام اداری در پیشگیری غیر کیفری از جرم
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-6055-89-5
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم

برای دریافت کتاب پیشگیری غیر کیفری از ارتکاب جرایم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.