معرفی و دانلود کتاب چرا امروز ناراحتم؟

عکس جلد کتاب چرا امروز ناراحتم؟
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا امروز ناراحتم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا امروز ناراحتم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا امروز ناراحتم؟

سنین نوجوانی زمانی برای یادگیری و کشف حقایق جهان هستی است. کتاب چرا امروز ناراحتم؟ نوشته‌ی بنفشه اسدالله زاده، همانند یک راهنمای واقعی و قابل فهم به نوجوانان این قدرت را می‌بخشد تا با شناخت قوانین جهان هستی، نحوه‌ی مقابله با مشکلات را یاد بگیرند و با ساختن زندگی سالم و خداگونه، آرامشی همیشگی برای خود و خانواده‌شان به ارمغان آورند.

درباره‌ی کتاب چرا امروز ناراحتم؟

شاید بارها و بارها از خودمان پرسیده باشیم، چرا به این دنیا آمده‌ایم تا با یک‌ سرى مشکلات دست و پنجه نرم کنیم و در زمانى نامشخص، رخت دنیا را ببندیم و به دیار باقى سفر کنیم؟

یکى از جواب‌ها این است که: ما به این دنیا آمده‌ایم تا با کمک توانایى‌هایى که خدا در وجودمان نهاده و شرایط و امکاناتى که در مسیر زندگى‌مان قرار داده به کمال حقیقى خود برسیم و خود را رشد دهیم. (منظور از کمال، کمال مطلق یعنى خداوند است و حرکت به سمت او، با خودشناسی تحقق می‌یابد) و این بدین معنى است که شما روحیات، توانایى‌ها، شرایط، خواسته‌ها و بسیارى چیزها را در مورد خود بشناسید و متوجه شوید در چه موردى ضعف دارید و درصدد اصلاح آن برآیید، زیرا غیر از انسان هیچ موجود دیگرى از وجود خود، آگاه نیست و لازمه‌ى رسیدن به تکامل خودشناسى است.

به‌ طور کلى ثروت، علم، فرزند و... همه وسیله‌اى در جهت رسیدن به کمال هستند که به هر کس به اندازه‌ى مشخص داده نشده، بلکه براساس لیاقت و گنجایش او تقسیم شده است. به همین دلیل هیچ‌کس شبیه دیگرى نیست و مسلما هر کس از امکانات و مشکلات گوناگونى برخوردار مى‌گردد که همه و همه از روى حساب الهى تقسیم شده‌اند.

این کتاب سعی دارد تا با بررسی قوانین گوناگون حاکم بر جهان هستی، نوجوانان را با راه و رسم زندگی آشنا کند تا با آگاهی کامل برخی از آسیب‌های زندگی را به حداقل برسانند و آرامش بیشتری را تجربه نمایند. در واقع آن‌ها با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شوند که با کمى تفکر و تأمل در جهان هستى، حوادث و وقایع زندگى مى‌توانند ردپاى خدا را در جاى‌جاى زندگى‌شان مشاهده کنند و به این موضوع پى ببرند که جز خواست خدا خواست دیگرى نیست.

کتاب چرا امروز ناراحتم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هدیه‌ای ارزنده برای نوجوانان به شمار می‌رود که با مطالعه‌ی آن یاد می‌گیرند در زندگی هیچ برگی بدون اجازه‌ی خداوند از درخت نمی‌افتد.

جملات برگزیده‌ی کتاب چرا امروز ناراحتم؟

- بیایید بدهیم و ببخشیم، بدون توقع، بدون حد و مرز، بدون قید و شرط و... بیایید هر چیزى را که مى‌دهیم به شخص ندهیم، بلکه آن را به صورت هدیه‌اى به خدا پیشکش کنیم.

- بیایید هر چیزى را که مى‌دهیم، به شخص ندهیم، بلکه آن را به‌صورت هدیه‌اى به خدا پیشکش کنیم.

- دنیاى خدا وسیع است و انسان‌هایش وسیع‌تر، آن‌قدر سلیقه‌ها و فرهنگ‌ها متفاوت هستند که باید این خواسته را از سر بیرون کرد که دیگران باید، مطابق خواسته ما رفتار کنند.

- دعا قدرتمندترین صورت انرژى است که انسان مى‌تواند آن را تولید کند و این انرژى، نیروى جاذبه‌ى واقعى دارد.

- تنها کسى‌ که همیشه و همیشه دوستت دارد مى‌توانى به او تکیه کنى و هیچ‌وقت تو را تنها نمى‌گذارد فقط و فقط خداست.

در بخشی از کتاب چرا امروز ناراحتم؟ می‌خوانیم:

بیایید مشکلات را دوستى بدانیم که پیام و درسى براى ما دارد و سعى نکنیم تا از آن فرار کنیم. پس با خدا به سمت مشکلات برویم و سعى کنیم که از آن، تجربه به‌دست آوریم، تا آن مشکل براى ما تکرار نشود؛ زیرا در پس هر رنج و دردى، درسى نهفته است که با یادگیرى آن درس، رنج و درد آن از بین مى‌رود. منظور این است که بفهمیم. خدا از پس این رنج مى‌خواهد چه چیزى به ما یاد بدهد. دعا کنیم و از خدا بخواهیم ما را متوجه درسى کند که باید از این مشکل بگیریم.

پذیرفتن خواست خدا، با شادى و رضایت خاطر، ما را به آرامش مى‌رساند. خوب است بدانیم هر آنچه براى‌مان رخ مى‌دهد معنایى از رحمت خداست که باید آن را دریافت کنیم.

همان‌طور که مى‌دانیم، در این دنیا به هر کسى مسئولیتى داده شده است که این مسئولیت‌ها در جهت رشد خود اوست و باید تنها خودش از پس آن بر بیاید و از آن درس بگیرد. پس سعى کنیم بدون این‌که بار مسئولیت‌هایمان را به دوش دیگرى بگذاریم، از آن‌ها چیزى یاد بگیریم و اگر کسى نسبت به شرایط اطرافش که نوعى آزمایش اوست، بى‌مسئولیت و بى‌تفاوت باشد، خواسته و ناخواسته کائنات او را با آن شرایط درگیر کرده و بدین‌ وسیله، او را متوجه مى‌کنند. به بیانى دیگر، تمام افرادى که در حوزه‌هاى ما و در اطراف و ارتباط با ما هستند، برحسب اتفاق انتخاب نشده‌اند. انسان‌ها نیز با نظم دقیقى کنار هم چیده شده‌اند و هر کدام با شرایط و امکاناتى که دارند، بر روى یکى از نقاط ضعف یا قوت ما کار مى‌کنند تا با تعادلى که در زندگى ایجاد مى‌کنیم، بتوانیم با کمک آن‌ها به کمال رشد خود برسیم. و این جمله چه‌قدر زیباست: «نه هیچ انسانى دشمن توست و نه هیچ انسانى دوست تو، بلکه هر انسان، معلم توست.»

پس آدمى باید غرور و تعصب را کنار بگذارد و آنچه را که هر انسانى به ناچار باید به او یاد بدهد را بیاموزد، تا هر چه زودتر درس‌هایش را فرا گیرد و آزاد و رها شود. پس بیایید از مشکلات، پله‌هایى بسازیم براى رسیدن به قله‌ى هدف و در همه حال، تنها و تنها، از خدا مدد و یارى بخواهیم.

ممکن است این سؤال پیش بیاید که چرا ما ظالمانى را مى‌بینیم با زندگى آلوده اما ظاهراً اوضاع زندگى بر وفق مرادشان است و خبرى از مشکل هم در زندگى‌شان نیست؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: بخشش
2: توقع
3: عمل و عکس‌العمل
4: مشکلات و سختى‌ها
5: نظم و برکت
6: دعا
7: شکرگزارى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا امروز ناراحتم؟
نویسنده
ناشر چاپینشر کیوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-5135-73-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا امروز ناراحتم؟

رضا امیرحسینی
۱۴۰۲/۱۲/۳
از بین کتابایی که خودم خیلی احساس نزدیکی به این کتاب داشتم....
به نظرم میتونست اسمش هفت عنصر آرامش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چرا امروز ناراحتم؟

برای دریافت کتاب چرا امروز ناراحتم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.