معرفی و دانلود کتاب چزار

عکس جلد کتاب چزار
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چزار

کتاب چزار رمانی به قلم محسن پیرهادی است که وقایع آن در محیطی روستایی می‌گذرد. شخصیت اصلی این داستان، خانی موسوم به «حاج قاسم» و زن محبوب او به نام «دلبر» است. این کتاب به همت انتشارات آئی‌سا به چاپ رسیده است.

درباره کتاب چزار

«چزار در زبان لری به معنای «حسرت‌به‌دل» است. این نام را به این دلیل برای این رمان برگزیدم که قهرمانان این قصه، هرکدام به نوعی کوله‌باری از حسرت را به دوش کشیدند و این حسرت‌ها را پایانی نبود، جز مرگ. خدا را شاکرم که به یاری‌اش توانستم گوشه‌ای از دین خود را به آب و خاک اجدادی‌ام ادا کنم. اسامی و شخصیت‌های داستان و تمام مکان‌های موجود در قصه، همه واقعی هستند، اما این داستان صرفاً زاییده‌ی تخیلات بنده است و هرگز اتفاق نیفتاده است. دلیل استفاده از نام‌ها و مکان‌های واقعی، صرفاً جهت تشکر و قدردانی از اهالی روستای مذکور می‌باشد که هر کدام به سهم خود، بخشی از خاطرات این آب و خاک را ترسیم کرده‌اند.»

آنچه خواندید بخشی از پیشگفتار محسن پیرهادی بر کتاب چزار است. این رمان خواندنی اخیراً به همت انتشارات آئی‌سا در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

عمده‌ی وقایع کتاب چزار در محیطی روستایی می‌گذرد. روایت محسن پیرهادی در اثر پیش رو بخشی عمدتاً نادیده از زندگی روستانشینان ایرانی و روابط ایشان با یکدیگر را در معرض دید مخاطبین قرار می‌دهد.

شخصیت مرکزی کتاب چزار «حاج قاسم» است؛ خانِ روستای «دائی‌چی» که هیبت و منشِ پرجاذبه‌اش به طرزی گیرا و زیبا به تصویر کشیده شده است. حاج قاسم مردی نسبتاً تنومند و مقتدر است که بر اهالی روستا نفوذی بی‌حدوحصر دارد؛ بر همه‌ی اهالی الّا یک نفر به نام «دلبر». دلبر، همسر حاج قاسم و رئیس خدمه‌ی خانه‌ی اوست. عمده‌ی وقایع رمان چزار حول محور رابطه‌ی حاج قاسم و دلبرِ جوان می‌گردد. البته در این بین شخصیت‌های اصلی و فرعی دیگری نیز در پیشبرد پیرنگ اثر نقش ایفا می‌کنند؛ از جمله مرد و زنی به نام‌های «سبزعلی» و «حنا» که با رابطه‌ی پرفرازونشیبی که با یکدیگر دارند، دردسرهای عدیده‌ای برای حاج قاسم و اهالی خانه‌اش ایجاد می‌کنند...

کتاب چزار مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های رئالیستی و دوست‌داران رمان‌های اجتماعی، مخاطبین اصلی کتاب چزار از محسن پیرهادی‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چزار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات318
زبانفارسی
شابک978-622-7555-37-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چزار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چزار

برای دریافت کتاب چزار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.