معرفی و دانلود کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان‌های فانی

عکس جلد کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان‌های فانی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان‌های فانی

کتاب چهار هزار هفته، نوشته‌ی الیور برکمن، با تأکید بر کوتاهی عمر انسان، توصیه‌هایی برای مدیریت زمان به انسان عصر مدرن ارائه می‌دهد. این کتاب پرفروشِ نیویورک‌ تایمز، با نگاهی واقع‌گرا و با چاشنی طنز به آدم‌هایی که اضطراب و عجله جزئی جدانشدنی از زندگیشان است می‌آموزد که چطور از وقت خود بیشترین بهره را برای انجام کارهای ممکن ببرند.

درباره‌ی کتاب چهار هزار هفته

عمر انسان به‌طرز وحشتناکی کوتاه است. اگر هشتاد سال عمر کنیم، فقط 4000 هفته زمان برای انجام لیست بی‌شمارِ کارهایی داریم که برای خودمان ترتیب داده‌ایم. الیور برکمن (Oliver Burkeman) در کتاب چهار هزار هفته (Four Thousand Weeks: Time Management for Mortals) معتقد است هرچه انسان فعال‌تر شود، زمان بیشتری را از دست می‌دهد و در چرخه‌ی بی‌نهایتی از انجام وظایف گرفتار می‌شود که همیشه در انتظار است وقت کافی برای انجام کار موردعلاقه‌اش پیدا کند.

کتاب چهار هزار هفته مانند سایر کتاب‌های سطحی مدیریت زمان، مخاطب را به انجام کارهای بیشتر تشویق نمی‌کند. در همان ابتدا مهم‌ترین چیزی که لازم است انسان بداند را به او می‌گوید؛ اینکه زمان محدود است، حتی اگر مثل آن پیرزن فرانسوی 122 سال عمر کنیم و پیرترین آدم دنیا شناخته شویم. پیش از ما فلاسفه و حکیمان با مسئله‌ی گذر زمان دچار چالش بوده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که بهره‌وری یک تله است. کارآمدی بیشتر، عجله‌ی بیشتر را به همراه دارد و درنتیجه به انسان‌هایی عجول و مضطرب تبدیل می‌شویم که مدام در تلاش برای پیدا کردن وقتی خالی برای نفس کشیدن هستند.

هیچ‌کس تابه‌حال به تعادل کامل بین کار و زندگی دست نیافته است. همه‌ی ما مشکلاتی در رابطه‌ با طولانی شدن لیست کارها، پر بودن ایمیل و پیام‌ها و حواس‌پرتی‌ِ حاصل از اینترنت و فضاهای اجتماعی روبه‌رو هستیم. درعین‌حال خود را سرزنش می‌کنیم و فشار زیادی را متحمل می‌شویم. ما غرق توصیه‌هایی درمورد بهره‌وری و کارآمدی بیشتر برای بهینه‌سازی روزهایمان هستیم، اما چنین تکنیک‌هایی اغلب باعث بدتر شدن اوضاع می‌شوند. احساس عجله، اضطراب را تشدید می‌کند و همچنان معنادارترین بخش‌های زندگی فراتر از افق دید ما قرار دارند. کتاب چهار هزار هفته به انسان عصر سرعت و تکنولوژی در رابطه با این قبیل مشکلات کمک می‌کند تا به‌صورت واقع‌گرایانه وقتش را برای انجام کارهایی که برایش اولویت دارند، تنظیم کند. الیور برکمن به‌ این‌ منظور، انسان را ملزم به بازنگری در روابط خود با زمان می‌کند.

الیور برکمن با تکیه بر بینش فیلسوفان، روان‌شناسان و معلمان معنوی باستان و معاصر، راهنمای سرگرم‌کننده، طنزآمیز، عملی و در نهایت عمیقی را برای مدیریت زمان ارائه می‌دهد. کتاب چهار هزار هفته خوانندگان را با ابزارهایی برای ساختن یک زندگی معنادار با پذیرش محدودیت‌ها آماده می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه بسیاری از راه‌های غیرمفیدی که تاکنون درمورد مدیریت زمان انجام داده‌ایم، با انتخاب شیوه‌ای متفاوت اصلاح و نتیجه‌بخش می‌شوند.

انتشارات یوشیتا این کتاب را با ترجمه‌ی منصوره خمکده منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب چهار هزار هفته

  • کتاب پرفروش آمازون
  • کتاب پرفروشِ نیویورک‌ تایمز
  • کتاب سال فایننشال‌تایمز (2021)

نکوداشت‌های کتاب چهار هزار هفته

  • بیدارکننده و جذاب. ارزش زمان بسیار محدودتان را دارد. (مجله‌ی وال‌استریت)

  • این کتاب به مسائل عمیق زندگی و مفاهیم هستی‌شناختی از دریچه‌ی طنز نگاه می‌کند. (نیویورک‌ تایمز)

  • این اثر به‌جای ارائه‌ی نکات جدید درمورد اینکه چگونه بازدهی خود را بالا ببرید، این سؤال را مطرح می‌کند که اصلاً چرا ما نیاز به این کار را احساس می کنیم. کتاب راه‌حل‌های جادویی برای زندگی ارائه نمی‌دهد، زیرا هیچ راه‌حلی وجود ندارد. در مقابل، چالش‌های انسان را بررسی می‌کند. (تایمز)

  • الیور برکمن مفهوم بازده و بهره‌وری را بازتعریف می‌کند. تلاش برای انجام کارهای بیشتر می‌تواند بهانه‌ای باشد برای جلوگیری از فهمیدن آنچه واقعاً می‌خواهیم به انجام برسانیم. تنها با رویارویی با این سؤال اخیر می‌توانیم رویکردی آرام‌تر، معنادارتر و انعطاف‌پذیرتر برای سازمان‌دهی زمان خود پیش بگیریم. (Cal Newport، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

کتاب چهار هزار هفته برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که در مدیریت زمان و برقرار کردن تعادل بین کار و زندگی چالش دارند، به کتاب چهار هزار هفته نیاز پیدا خواهند کرد.

با الیور برکمن بیشتر آشنا شویم

الیور برکمن از نویسندگان پرطرفدار حوزه‌ی فلسفه و خودیاری و روزنامه‌نگار توانمند بریتانیایی است که در نیویورک زندگی می‌کند. او برنده‌ی جایزه‌ی روزنامه‌نگار جوان سالِ انجمن مطبوعات خارجی است و در سال 2006 نامش در فهرست نهایی جایزه‌ی اورول قرار گرفت.

الیور برکمن در زمینه‌ی موفقیت شخصی و تغییر سبک زندگی کتاب‌هایی نظیر «چرا مدیریت زمان زندگیمان را نابود می‌کند؟»، «پادزهر» و «خوشبختی را در نیمه‌ی خالی لیوان بجویید» را تألیف کرده است.

در بخشی از کتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان‌های فانی می‌خوانیم

ما تقریباً بسیار کم‌طاقت‌تر از گذشته هستیم اگرچه اثبات علمی آن دشوار است. کاهش طاقت ما در برابر تأخیر، در آمارهای مربوط به همه چیز، از خشونت در رانندگی یا نیش و کنایه‌های صحبت‌های سیاست‌مداران گرفته تا لحظات کوتاهی که کاربر معمولی اینترنت منتظر می‌ماند تا یک صفحه وب به کندی بارگذاری شود، منعکس شده است. (برآورد شده است که اگر صفحه اول آمازون یک ثانیه کندتر بارگذاری شود، این شرکت 1.6 میلیارد دلار از فروش سالانه خود را از دست خواهد داد.)

و با این‌حال، همان‌طور که در مقدمه ذکر کردیم، در نگاه اول، این مورد بسیار عجیب به نظر می‌رسد. تقریباً هر فناوری جدید، از موتور بخار گرفته تا پهنای باند تلفن همراه، به ما این امکان را می‌دهد که کارها را سریع‌تر از قبل انجام دهیم. پس چرا این قبیل موارد که به ما اجازه می‌دهد با سرعتی نزدیک‌تر به سرعتی که انتظارش را داریم، زندگی کنیم کم‌طاقتی ما را کاهش نداده است؟ با این‌حال، از آغاز دوران مدرن شتاب، مردم نه تنها رضایتی از تمام زمان صرفه‌جویی شده ندارند، بلکه با آشفتگیِ فزاینده‌ای به این‌که نمی‌توانند کارها را سریع‌تر پیش ببرند، واکنش نشان می‌دهند. در هر صورت این راز دیگری است که وقتی آن را به عنوان نوعی مقاومت ذاتی در برابر محدودیت‌های انسانی درک می‌کنید، آشکار می‌شود. دلیل این‌ که پیشرفت تکنولوژی باعث تشدید احساس کم‌طاقتی ما می‌شود این است که به نظر می‌رسد هر پیشرفت جدید ما را به نقطه‌ای فراتر از محدودیت‌هایمان نزدیک می‌کند. هر مرتبه این نوید را دریافت می‌کنیم که به نظر می‌رسد بالأخره احتمالاً این بار بتوانیم کارها را به اندازه‌ای سریع پیش ببریم که احساس کنیم کنترل کامل زمان خود را در دست داریم و از این‌رو هر نشانه‌ای که به ما یادآوری کند که در واقع نمی‌توانیم به چنین سطحی از کنترل دست یابیم، احساس ناخوشایندی را در ما ایجاد می‌کند. زمانی که می‌توانید شام خود را در شصت ثانیه در مایکروویو گرم کنید، در واقع این حقیقت در ذهن شما به وجود می‌آید که ممکن است بتوانید این کار را سریع‌السیر و در صفر ثانیه انجام دهید؛ در نتیجه به طرز دیوانه‌کننده‌ای برآشفته‌تر می‌شوید که چرا هنوز باید یک دقیقه کامل منتظر بمانید.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه: عاقبت خاک گِل کوزه‌گران خواهیم شد
بخش اول: برگزیدن انتخاب کردن
فصل اول: زندگی محدودکننده
فصل دوم: تله‌ی کارآمدی
فصل سوم: روبه‌رو شدن با فناپذیری
فصل چهارم: تبدیل شدن به فرد اهمال‌کننده‌ی بهتر
فصل پنجم: ماجرای هندوانه
فصل ششم: قطع‌کننده‌ی نزدیک
بخش دوم: فراتر از کنترل
فصل هفتم: در واقع ما هیچ وقت، وقت نداریم
فصل هشتم: شما اینجا هستید
فصل نهم: بازیابی مجدد استراحت
فصل دهم: اندر حکایت بی‌حوصلگی
فصل یازدهم: ماندن در اتوبوس
فصل دوازدهم: تنهایی عشایر دیجیتالی
فصل سیزدهم: درمان بی‌اهمیتی کیهانی
فصل چهاردهم: بیماری‌های بشریت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان‌های فانی
نویسنده
مترجممنصوره خمکده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-5911-31-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار هزار هفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چهار هزار هفته

برای دریافت کتاب چهار هزار هفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.