معرفی و دانلود کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت

کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت، نوشته‌ی مهدی معدنچی زاج و سید محمدباقر غروی نخجوانی، منبعی برای یادگیری نرم‌افزار اکسل، بر پایه‌ی کارکردهای آن در دو حوزه‌ی حسابداری و مدیریت است. این کتاب شیوه‌ی استفاده از نرم‌افزار اکسل را در این دو حوزه‌ی کاری به طور تخصصی و با زبان بسیار ساده آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت

نرم‌افزار اکسل (Excel) یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد کامپیوتری است که خصوصاً در حوزه‌های حسابداری و مدیریت کاربرد فراوان دارد. به نحوی که حسابداران، مدیران و دانشجویان این دو رشته، باید به این نرم‌افزار مسلط باشند. کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت، نوشته‌ی مهدی معدنچی زاج و سید محمدباقر غروی نخجوانی با هدف آموزش این نرم‌افزار به گروه‌های یادشده نوشته شده و انتشار یافته است.

نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند در آغاز تصویری کلی از نرم‌افزار اکسل به خوانندگان ارائه دهند، سپس به آموزش این نرم‌افزار و معرفی فضای آن بپردازند. همین مطلب یکی از ویژگی‌های مهم کتاب است، زیرا موجب می‌شود کسانی که با اکسل آشنا نیستند اما می‌خواهند از آن برای حسابداری یا مدیریت بهره ببرند، به منبعی جز این کتاب برای آشنایی با محیط اکسل نیاز نداشته باشند. نویسندگان پس از معرفی و آموزش نرم‌افزار اکسل، به بحث تخصصی، یعنی کارکرد اکسل در دو حوزه‌ی پیش‌گفته می‌پردازند و مطالب لازم را به خواننده عرضه می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت

از دیگر ویژگی‌های کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت، تصویری بودن آن است. نویسندگان با ارائه‌ی تصویرهایی از فضای اکسل و مطالبی که به صورت تئوری ارائه می‌شود، درک نکات آموزشی را برای مخاطب آسان‌تر می‌کنند. زبان ارائه‌ی مطالب در این کتاب بسیار ساده است. نویسندگان بدون پیچیدگی‌های زبان تخصصی، مطالب را به مخاطب عرضه‌ کرده‌اند تا کتاب برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل‌استفاده باشد.

ساختار کتاب بر دوازده فصل استوار است. پنج فصل آغازین، همان‌طور که گفته شد، به آموزشِ نرم‌افزار اکسل و معرفی محیط برنامه می‌پردازند تا خوانندگانی که با این نرم‌افزار آشنا نیستند، در این فصل‌ها آشنایی لازم را به دست آورند و با اطلاعات کافی وارد فصل‌های تخصصی‌تر شوند. فصول مقدماتی شامل آشنایی با اکسل، محاسبات و فرمول‌ها در اکسل، ویرایش، قالب‌بندی و چاپ است. نویسندگان کتاب، از ویرایش 2016 نرم‌افزار اکسل بهره برده‌اند. از فصل ششم نویسندگان کتاب، مهدی معدنچی زاج و سید محمدباقر غروی نخجوانی، شیوه‌ی استفاده از اکسل در حسابداری و مدیریت می‌پردازند. این فصل‌ها براساس نیازهای مشترک و پربسامد مدیران و حسابداران طراحی و تدوین شده‌اند و به مسائلی مانند نمودارها، توابع، مدل‌سازی، مدیریت کاربرگ‌ها، کاربرد اکسل در بانک‌های اطلاعاتی و... می‌پردازند.

هر فصل از کتاب با فهرست اهداف آموزشی آن فصل آغاز می‌شود. نویسندگان در ابتدای هر فصل مشخص کرده‌اند که در پایان، خواننده باید چه مسائلی را آموخته باشد. در پایان هر فصل نیز، چند سؤال چهارگزینه‌ای برای خودسنجی خواننده، طراحی و قرار داده شده است.

نهایتاً باید گفت کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت، نوشته‌ی مهدی معدنچی زاج و سید محمدباقر غروی نخجوانی، کتابی جامع و آسان برای آموختن این نرم‌افزار برای استفاده در حوزه‌های کاری حسابداری و مدیریت است. گفتنی است که این کتاب منطبق بر سرفصل درس کاربرد کامپیوتر در حسابداری نیز هست.
کتاب حاضر در انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌های مدیریت و حسابداری، علاقه‌مندان به این دو زمینه‌ی کاری، شاغلان در رشته‌های مدیریت و حسابداری و کسانی که می‌خواهند با هدف ورود به بازار کار این دو رشته، نرم‌افزار اکسل را بیاموزند، مناسب است.

در بخشی از کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت می‌خوانیم

یکی از کاربردهای مهم، Excel انجام محاسبات و عملیات محاسباتی ساده و پیچیده می‌باشد. در Excel محاسبات و عملیات به دو طریق صورت می‌گیرد: الف- فرمول‌ها: فرمول‌ها، دستورالعمل‌هایی هستند که کاربر با توجه به نیازهای خود، آن‌ها را در جهت انجام عملیات و محاسبات تعریف می‌کند. ب- توابع: توابع عبارتند از یکسری فرمول‌هایی که به‌صورت استاندارد دارای کاربردهای عمومی هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با Excel
فصل دوم: محاسبات و فرمول‌ها در Excel
فصل سوم: ویرایش
فصل چهارم: قالب‌بندی
فصل پنجم: چاپ
فصل ششم: نمودار
فصل هفتم: توابع
فصل هشتم: مدل‌سازی کاربردی در Excel
فصل نهم: توابع مالی
فصل دهم: مدیریت کاربرگ‌ها
فصل یازدهم: کاربرد Excel در بانک‌های اطلاعاتی
فصل دوازدهم: مدل‌سازی پیشرفته در Excel
پاسخنامه
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات349
زبانفارسی
شابک978-600-1247-04-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس، کتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت

برای دریافت کتاب کاربرد Excel در حسابداری و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.