معرفی و دانلود کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری

عکس جلد کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری

کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه‌ی اولیه گیاه به شوری نوشته‌ی حسین ابراهیمی مقدم و منصور تقوایی، راهکار‌های کاربردی و اصولی جهت مقابله با تنش شوری در گیاهان ارائه می‌دهد و به بررسی گیاه دارویی خار مریم می‌پردازد.

در سال‌های گذشته تغییرات اقلیمی و فعالیت‌های غیر اصولی، وضعیت را برای تخریب سرزمین و بیابان‌زایی مهیا کرده است. فرایند‌های بیابانی شدن با تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر طبیعت زندگی انسان‌ها، مانند فقر و مهاجرت، خسارات غیر قابل جبرانی به همراه دارد.

شوری تنش زیست محیطی است که بسیاری از اراضی را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد و از سطح اراضی زیرکشت می‌‌کاهد. عوامل مختلفی باعث بروز شوری خواهد شد که به دو دسته عوامل اولیه و ثانویه تقسیم‌بندی می‌‌شوند. راهکارهای متفاوتی برای مقابله با تنش شوری وجود دارد که می‌‌توان به کاهش گسترش شوری در منطقه رشد گیاه، کاشت گیاهان متحمل و افزایش تحمل گیاهان به شوری اشاره کرد.

در این کتاب، بیابان‌زایی، فرسایش بادی و گرد و غبار، تنش شوری و راهکارهای مقابله با آن، خصوصیات گیاه دارویی خار مریم و ... مورد تحقیق و بررسی صورت گرفته است. از دیگر مباحث مورد بررسی در این کتاب نقش مواد آلی و سوپرجاذب‌ها هستند که می‌تواند در توسعه پوشش‌های گیاهی بسیار مفید باشد.

در بخشی از کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری می‌خوانیم:

کمپوست مخلوطی فرآوری شده از مواد آلی است. از دیر باز به دلیل اثرات اصلاح کنندگی خاص و منحصر به فردی که بر روی خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک و در نتیجه رشد و افزایش محصول دارد مورد توجه کشاورزان قرار داشته است (سات، 2005؛ سابلر و همکارن، 1998). به همین دلیل یکی از صنایع جانبی بخش کشاورزی تولید انواع مختلف کمپوست از مواد اولیه آلی متفاوت می‌باشد یکی از انواع مرغوب کمپوست اصطلاحا ورمی‌کمپوست نامیده می‌شود. ورمی‌کمپوست از دو لفظ ورمی به معنی کرم و کمپوست تشکیل شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بیابانزایی، فرسایش بادی و گرد و غبار
فصل دوم: تنش شوری و راهکارهای مقابله با آن
فصل سوم: گیاه دارویی خار مریم
فصل چهارم: سوپر جاذب‌ها و مواد آلی و تاثیرشان بر تحمل گیاه به تنش شوری
فصل پنجم: بهبود بنیه‌ی اولیه گیاه خار مریم به تنش شوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نوروزی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-499-845-6
موضوع کتابکتاب‌های گیاهان دارویی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری

برای دریافت کتاب کاربرد پوشش‌های آلی پلیمری بذر، جهت احیا بیولوژیک منشا گرد و غبار با رویکرد بهبود بنیه ی اولیه گیاه به شوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.