معرفی و دانلود کتاب کسب و کار بین المللی

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کار بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کار بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کسب و کار بین المللی

کتاب کسب و کار بین المللی نوشته فریده حق‌شناس کاشانی و رویا صدیقی، به تئوری‌ها و استراتژی‌های بازرگانی بین‌الملل می‌پردازد و جنبه‌های سیاسی تجارت‌های جهانی را مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌دهد و نقش دولت‌ها در این عرصه را بررسی می‌کند.

درباره کتاب کسب و کار بین المللی:

بعضی از افراد، کسب و کار بین‌المللی (International business) را تنها نوعی تجارت جهانی تلقی می‌کنند. در صورتی که علاوه بر مسائل مربوط به صادرات و واردات می‌توان اینگونه بیان کرد که آرا، قوانین و مقرارات بین‌المللی، روش‌های پرداخت در کسب‌وکار بین‌الملل، سازمان‌های بین‌المللی فعال در این عرصه و حمل و نقل و کریدورها از جمله مهم‌ترین رکن‌های مرتبط با کسب و کار بین‌الملل محسوب می‌شوند. در حققیت می‌توان گفت کسب و کار بین‌المللی، مکمل و جزء جدانشدنی فعالیت‌های کسب و کار ملی و داخلی است و این به آن معناست که دنیای کسب و کار دیگر به مرزهای داخلی محدود نمی‌شود.

کتاب حاضر ده فصل دارد. فصل اول به نظریه‌های گوناگون در حوزه تجارت پرداخته و منحنی‌های امکانات تولید را بررسی می‌کند. فصل دوم به قوانین و آیین‌نامه‌های بازرگانی می‌پردازد و نحوه قیمت‌گذاری‌های جهانی و دوگانه را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

فصل سوم به دلایل ضرورت دخالت دولت در تجارت بین‌الملل پرداخته است. فصل چهارم اهداف بانک جهانی و ساختار و وظایف آن را معرفی می‌کند. فصل پنجم شما را با ویژگی‌های دادوستدهای بین‌المللی آشنا می‌سازد. فصل ششم اعتبارات اسنادی را از نظر حقوقی و قانونی مورد بررسی قرار می‌دهد.

فصل هفتم اهداف و تشکیلات سازمان همکاری منطقه‌ای اکو را توصیف می‌کند. فصل هشتم به گروه‌های اینکوترمز و انواع بیمه‌های بازرگانی پرداخته است. فصل نهم شرایط دریافت کارت بازرگانی در ایران را شرح می‌دهد. فصل دهم انواع کریدورهای جهانی و ملی و منطقه‌ای را معرفی می‌کند.

کتاب کسب و کار بین المللی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به دانشجویان، محققین و تجار علاقه‌مند به کسب‌وکار بین‌المللی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کسب و کار بین المللی می‌خوانیم:

نظریه مرکانتالیسم که به نظریه سوداگران هم معروف است. در اواسط قرن شانزدهم در انگلستان ارایه شد. براساس این نظریه ذخایر طلا و نقره، پایه ثروت و عامل تعیین‌کننده در مبادلات می‌باشد و هر کشور باید تلاش برای صادرات بیشتر داشته باشد و از میزان واردات خود بکاهد تا نهایتاً به مازاد تراز بازرگانی دست یابد. از آن جا که پرداخت‌های بین‌المللی برحسب طلا یا نقره صورت می‌گرفت، بنابراین مازاد تراز تجاری کشور به افزایش ذخایر فلزات گرانبها از جمله طلا یا نقره می‌انجامید که منجر به افزایش ثروت ملی و تقویت جایگاه اقتصادی کشور در عرصه جهانی می‌گردید.

مرکانتیلیست‌ها از حضور دولت در اقتصاد و بازرگانی خارجی در راستای کنترل واردات و افزایش مازاد تراز پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کردند. پس از کالسیک‌ها، این نظریه مورد انتقاد بسیاری از اقتصاددانان از جمله دیوید هیوم قرار گرفت، آن‌ها معتقد بودند که مازاد تراز بازرگانی یک کشور نمی‌تواند امری دایمی باشد، زیرا موجب افزایش حجم پول، بالا رفتن تقاضا و گرانی کالاها برای خریداران خارجی و در نهایت کاهش صادرات آن کشور می‌گردد. دیدگاه مرکانتالیسم علی‌رغم نارسایی‌های تئوریکی که در آن وجود دارد، هنوز هم کاملاً کنار گذاشته نشده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: تئوری‌های بازرگانی بین‌الملل
فصل دوم: استراتژی‌های بازرگانی بین‌الملل
فصل سوم: نقش دولت‌ها و جنبه‌های سیاسی
فصل چهارم: سازمان‌های بازرگانی بین‌الملل
فصل پنجم: روش‌های پرداخت در بازرگانی بین‌الملل
فصل ششم: مجموعه قوانین و مقررات
فصل هفتم: تشکل‌های بازرگانی و اقتصادی
فصل هشتم: قوانین بازرگانی بین‌الملل
فصل نهم: ایران و بازرگانی بین‌الملل
فصل دهم: کریدورهای بین‌المللی
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کسب و کار بین المللی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-964-468-694-8
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
53300 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کسب و کار بین المللی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کسب و کار بین المللی

برای دریافت کتاب کسب و کار بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.