معرفی و دانلود کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی: مطابق با سرفصل‌های آموزشی وزارت علوم

عکس جلد کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی: مطابق با سرفصل‌های آموزشی وزارت علوم
قیمت:
۴۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی: مطابق با سرفصل‌های آموزشی وزارت علوم

کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی نوشته‌ی شادی عظیم زاده، به عنوان کتابی پرفروش برمبنای اصول آموزشی وزارت علوم مخصوص دانشجویان و داوطلبان آزمون وکالت، قضاوت، سردفتری و تحصیلات تکمیلی و به شیوه‌ی جدیدترین مصوبات و قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب 1399 تدوین و جمع‌آوری شده است.

درباره‌ی کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی:

کتاب پیش رو در پنج فصل و طبق سرفصل‌های مصوب وزارت علوم در درس حقوق جزای عمومی 1، 2 و 3 برای دانشجویان حقوق تدوین شده است. تمامی مطالب جمع‌آوری شده با سه منبع اصلی درس حقوق جزای عمومی مطابقت دارد که اغلب در دانشکده‌های حقوق نیز تدریس می‌شود.

آموزش مباحث این کتاب به شکل نمودار و الگوهای تصویری همراه با ارائه نکته‌های مهمِ توضیحی و تشریحی است. در هر مطلب نکته‌هایی از سؤالات مرتبط با آزمون‌های کارشناسی ارشد، وکالت، مرکز وکلای قوه قضاییه، قضاوت و سردفتری اسناد رسمی در سالیان گذشته گردآوری شده‌اند.

هدف این کتاب ارائه یک منبع کمک آموزشی برای آسان شدن یادگیری دانشجویان و افزایش سرعت به خاطر سپردن مطالب در حافظه است. همچنین این اثر با چنین ویژگی‌هایی کتابی مناسب برای تدریس در دانشکده‌های حقوق به شمار می‌رود.

کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای دانشجویان و داوطلبان آزمون وکالت، قضاوت، سردفتری و تحصیلات تکمیلی بسیار کاربردی و مفید است.

در بخشی از کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی می‌خوانیم:

هر گاه فردی از اطفال برای رسیدن به هدف مجرمانه خود استفاده کرده باشد و آنان در ارتکاب عنصر مادی جرم مورد نظر وی در حد مباشری که به اندازه وسیله تنزل یافته است قرار گیرند، آن فرد مطابق قسمت اول ماده 128 ق.م.ا مصوب 1392، به عنوان سبب اقوا از مباشر مسئولیت جرم ارتکابی را تقبل کرده و به «حداکثر مجازات جرم» واقع شده محکوم می‌شود.

هر گاه فردی به اطفال در رفتارهای مجرمانه‌شان مساعدت کرده باشد، به نحوی که آن طفل رفتار مجرمانه را آگاهانه، عالماً، عامداً و با اختیار خود و بدون تنزل یافتن در حد وسیله انجام دهد پس طفل مباشر جرم است و فقط به دلیل آنکه از جهت طفولیت، فاقد شرایط مسئولیت کیفری است به جای مجازات به اقدامات تأمینی و تربیتی موضوع مواد 88 و 89 ق.م.ا مصوب 1392 محکوم خواهد شد و آن فرد مساعدت‌کننده نیز به عنوان معاون جرم مشمول قسمت آخر ماده 128 ق.م.ا مصوب 1392 شده و به «حداکثر مجازات معاونت در جرم» محکوم می‌شود.

در صورتی که فردی در ارتکاب سرقت مستوجب حد، از طفل غیرممیز برای خروج مال از حرز استفاده کند مطابق قاعده سبب اقوا از مباشر، اقدام به خروج مال از حرز به آن فرد منتسب می‌شود و طفل غیرممیز در حد وسیله تنزل یافته و مسئولیتی نخواهد داشت و اجرای حد شرعی با جمع شرایط لازم برای سرقت حدی متوجه آن فرد است.

در سرقت مستوجب حد، اگر فردی از طفل ممیز برای خروج مال از حرز استفاده کند و طفل ممیز عالماً، عامداً و در کمال آگاهی و اختیار اقدام به خروج مال از حرز برای وی نماید، هرچند طفول ممیز مباشر در سرقت حدی نیست (به دلیل فقدان مسئولیت کیفری) اما به عنوان مباشر سرقت تعزیری شناخته شده و با لحاظ سن و درجه جرم ارتکابی به یکی از اقدامات تأمینی و تربیتی مواد 88 یا 89 ق.م.ا مصوب 1392 محکوم می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل نخست: کلیات، تاریخچه و مکاتب کیفری
فصل دوم: پدیده مجرمانه و عناصر متشکله آن
فصل سوم: مجرم و مسئولیت کیفری
فصل چهارم: واکنش جامعه در قبال پدیده مجرمانه
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی: مطابق با سرفصل‌های آموزشی وزارت علوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دوراندیشان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات423
زبانفارسی
شابک978-600-7896-95-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی

Nirvana Goodarzi
۱۴۰۲/۴/۲۶
من کتاب کاغذی این کتاب دارم اما یکبار ورق زدم تمام اما الان مرتب مرور میکنم کتاب الکترونیک خوبیش اینه که هر موقع میتونی بخوتیش واقعا از خانم دکتر عظیم زاده ممنونم بابت خلاصه نویسی و مفید بودن مطالب
وحید موسوی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
کتاب خیلی خوبیه جهت تثبیت مطالب در ذهن و نکات آزمونی فراوانی داره در کل عالی بود
خاتون کیانی
۱۴۰۲/۲/۲۸
بسیار دقیق هست، همچنین که با جدول بندی باعث تثبیت در ذهن میشه، مچکرم
احمد مصطفایی
۱۴۰۱/۱۰/۳
ممنون بسیار خوب بود فقط برای مرور مناسب است
برزگر
۱۴۰۳/۱/۱۲
برای یادگیری سریع خیلی خوب است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی

برای دریافت کتاب کمک حافظه حقوق جزای عمومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.