معرفی و دانلود کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24

عکس جلد کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24

سعیده مفیدی نسب در کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24، همراه با تصاویر جذاب نحوه‌ی کدنویسی و برنامه‌نویسی را به زبانی ساده و با بیانی قابل فهم به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24:

اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی بسیار ساده و جذاب است که با روشی خلاقانه و جالب به شما کمک می‌کند تا با کنار هم قرار دادن بلوک‌ها، انیمیشن، بازی، داستان و کارت‌های موزیکالی بسازید. با اسکرچ می‌توانید پروژه‌هایی که ساختید را به دوستانتان هدیه دهید یا در اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارید تا افراد دیگر آن را تکمیل کنند یا در مورد آن نظر بدهند. اسکرچ به شما کمک می‌کند که راه‌حل‌های درست را در زمان انجام پروژه پیدا نمایید. با این نرم‌افزار می‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین کار کنید.

بدون شک اسکرچ یکی از ابزارهای قدرتمند جهت آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان است. از زبان برنامه‌نویسی اسکرچ می‌توان به سادگی برای نوشتن برنامه‌های کامپیوتر استفاده کرد، چون یادگیری و به کار بردن دستورات آن در برنامه بسیار ساده‌تر از زبان‌های دیگر برنامه‌نویسی است.

اسکرچ 3.24 دارای امکاناتی است که آن را از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی متمایز کرده و به آن برتری بخشیده است، از جمله استفاده از بلاک‌های گرافیکی به جای دستورات برنامه‌نویسی که موجب شده کودکان حتی آنان که تاکنون آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی و حتی زبان انگلیسی نداشته‌اند، با کنار هم قرار دادن این دستورات بلاک‌مانند توان ساخت بازی‌ها و داستان‌های انیمیشن حتی با تصاویر و صدای دلخواهشان داشته باشند.

این اثر یک کتاب پروژه‌محور در زمینه آموزش اسکرچ 3.24 به شمار می‌رود که آموزش گام به گام آن در قالب انجام 18 پروژه جالب و جذاب انجام شده است.

کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24 برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای کودکان و نوجوانان تهیه شده تا کدنویسی را به زبان ساده به آنان یاد بدهد. این کتاب انگیزه و اشتیاق آنان برای یادگیری این علم را افزایش می‌دهد.

با سعیده مفیدی نسب بیشتر آشنا شویم:

او دارای مدرک کارشناس ارشد ریاضیات کاربردی از دانشگاه خوارزمی تهران است. سعیده مفیدی نسب بیش از 15 سال تجربه در زمینه آموزش کامپیوتر به کودکان را در شرکت و انتشارات روشنگران راه فردا که بنیان‌گذار آن است، دارد. به اعتقاد وی آموزش کامپیوتر به کودکان و نوجوانان به عنوان ابزاری برای مبارزه با شکاف آموزش در مدارس با زندگی دیجیتالی است.

او در امر آموزش کامپیوتر به هزاران دانش‌آموز نقش کلیدی داشته و برای صدها کارشناس کامپیوتر دوره‌های تربیت مربی و روش تدریس برگزار کرده و بیش از 45 عنوان کتاب در زمینه کودکان و نوجوانان نوشته است. مفیدی نسب همچنین بیش از 25 سال سابقه تدریس در مدارس و دانشگاه دارد.

در بخشی از کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24 می‌خوانیم:

2 ثانیه بعد از اینکه گفتگوی خرچنگ تمام شد، اردک شروع به خندیدن می‌کند. برای دادن برنامه صدا به اردک، روی آیکن شکلک اردک کلیک نموده تا فعال شود. از سربرگ‌های کاری اردک، روی صداها کلیک کنید. روی آیکن بلندگو پایین سمت راست، کلیک و با استفاده از ذره‌بین در کتابخانه صداهای برنامه اسکرچ گروه صدا، خنده را جستجو و از بین خنده‌های مختلفی که در کتابخانه اسکرچ است، یکی را انتخاب و به صداهای اردک اضافه نمایید.

حال باید دستور خندیدن به اردک بدهید. برای این کار از بین گروه‌بندی بلاک‌ها، روی گروه صدا کلیک نموده و از بین دستورات مختلف آن، بلاک پخش "صدا ... تا انتها" را انتخاب و به دستورات قبلی بچسبانید.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با اسکرچ
پروژه اول - خرچنگ و اردک
پروژه دوم - شلیک به هدف
پروژه سوم - انیمیشن خرس
پروژه چهارم - گربه‌های رنگارنگ
پروژه پنجم - مسیر حرکت جوجه
پروژه ششم - رنگین‌کمان و گربه
پروژه هفتم - چراغ راهنمایی و رانندگی
پروژه هشتم - دوستی دایناسورها
پروژه نهم - مسابقه ماشین‌ها
پروژه دهم - رسم گل
پروژه یازدهم - گلباران صحنه
پروژه دوازدهم - خرس متحرک
پروژه سیزدهم - ساخت مترجم
پروژه چهاردهم - جشن تولد
پروژه پانزدهم - مدارنگی اسکرچ
پروژه شانزدهم - جدول ضرب
پروژه هفدهم - سیب را بگیر
پروژه هجدهم - مربع بکش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گام به گام با اسکرچ 3.24
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات روشنگران راه فردا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-7789-28-5
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24

mahsa farhadi
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب خیلی عالی بود من مدرسم و‌یک سال تحصیلی به دانش اموزانم این کتابو تدریس کردم و راضی بودم
Mah Ata
۱۴۰۱/۵/۲۳
سلام و عرض احترام خدمت شما. بسیارکتاب عالی و خوبی هست وبرای بچه‌ها بسیار روان توصیف شده. سپاس
shadi shadi
۱۴۰۱/۵/۲۳
کتاب بسیار عالی هست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24

برای دریافت کتاب گام به گام با اسکرچ 3.24 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.