معرفی و دانلود کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران

عکس جلد کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران
قیمت:
۸۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران

کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران به کوشش غلام نبی فیضی چکاب، مجموعه‌ای است از مقالات برگزیده‌ی همایشی که جهت بررسی مسائل حقوقی و تجاری مرتبط با تحریم‌های امریکا علیه ایران برگزار شده بود. 7 مقاله‌ی این کتاب به صورت خلاصه اما جامع به ابعاد مختلف این موضوع و تأثیرات تحریم بر تورم، سیستم بانکی، سیستم حمل‌ونقل دریایی، رفاه خانوارها و ... می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران

در تاریخ 8 می سال 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، به طور یکجانبه از برجام خارج شد. این تصمیم خزانه‌داری امریکا و وزیر امور خارجه‌ی این کشور را موظف کرد تحریم‌های لغو شده‌ی پیش از برجام را دوباره برقرار و اجرا کنند. خروج ناگهانی امریکا از برجام، سؤالات و ابهامات زیادی بر جای گذاشت. همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران برای پاسخگویی به همین ابهامات برگزار شد. در این همایش صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران متخصص با تکیه بر جنبه‌های حقوقی و اقتصادی تحریم‌ها به بررسی این مسئله پرداختند. مقالات برگزیده‌ی همایش مذکور، به کوشش غلام نبی فیضی چکاب در کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران گردآوری و تدوین شده است.

در رتبه‌بندی تحریم‌های امریکا علیه ایران، تحریم‌های اقتصادی و مالی رتبه‌ی نخست و تحریم‌های حوزه‌ی فناوری، سیاسی دیپلماتیک و در نهایت تحریم‌های نظامی مراتب بعدی را در برمی‌گیرد. هدف اصلی تحریم‌های اقتصادی مالی، تجارت و به عبارت دقیق‌تر واردات و صادارات است. استفاده از تحریم‌های اقتصادی و مالی به قصد پرهزینه کردن فعالیت‌های معمول اقتصاد ایران انجام می‌شود، فعالیت‌هایی آنقدر معمول که حتی سطح رفاه خانوارهای کشور را هم در برمی‌گیرد.

کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران شامل 7 مقاله‌ی برگزیده است. در مقاله‌ی اول اثرات دور جدید تحریم‌های اقتصادی امریکا بر قراردادهای بین‌المللی بررسی می‌شود. مقاله‌ی دوم به ارتباط میان این تحریم‌ها با بخش انرژی ایران اختصاص دارد. در مقاله‌ی سوم این مسئله بیان می‌شود که تحریم‌ها به رشد تورم در اقتصاد ایران می‌انجامند. مقاله‌ی چهارم نیز به تحریم‌هایی که علیه سیستم بانکی و بیمه‌ی کشور ایران وضع شده‌اند، می‌پردازد.

مقاله‌ی پنجم با واکاوی تجربه‌ی گذشته، آثار تحریم‌های وضع‌شده بر رفاه خانوارها را بررسی می‌کند؛ برای مثال تأثیراتی که ممکن است تحریم‌ها بر شاخص فقر و توزیع درآمد در ایران بگذارند. در مقاله‌ی ششم کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران نیز نقش تحریم‌ها بر نوسانات وضعیت بازار ارز مورد کاوش قرار می‌گیرد.

مقاله‌ی آخر کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران، تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه سیستم حمل‌ونقل دریایی ایران را به بحث می‌گذارد. این مقاله در ابتدا سابقه‌ی تحریم‌های اقتصادی را در بخش حمل‌ونقل دریایی ذکر می‌کند و سپس ساختار این تحریم‌ها، ارتباطشان با اشخاص حقیقی و حقوقی و تأثیراتی را که بر قراردادهای مختلف این حوزه می‌گذارند، به طور کامل توضیح می‌دهد. در انتهای کتاب نیز متن بیانیه‌ی همایش در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به مسائل سیاسی و اقتصادی، به ویژه مسئله‌ی روابط میان ایران و امریکا، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران می‌خوانیم

با نگاهی گذرا به شبکه‌ی تحریم‌های یک‌جانبه‌ی ایالات متحده باید گفت که «قانون تحریم ایران» حتی همین امروز،‌ محوری‌ترین نقش را در پازل تحریم‌های ایران بازی می‌کند و تمام قوانین دیگر تحریم، بر پایه‌ی این قانون بنا شده‌اند. منوی 12گانه‌ی ضمانت اجرا در پیوست این قانون قرار دارد که منشا استناد کلیه قوانین دیگری که پس از این قانون تصویب شده‌اند می‌باشد و قوانین تحریمی یا دستورات اجرایی،‌ از این منوی 12گانه به عنوان ضمانت اجرای قوانین خود نیز استفاده نموده‌اند.

چهار مورد مهم از منوی 12گانه‌ی ضمانت اجرای پیوست این قانون عبارتند از «عدم مراودات مالی و بانکی با سیستم مالی امریکا»، «عدم فروش محصولات امریکایی به نهاد تحریمی»، «ممانعت از واردات کالای تولید شده در شرکت تحریمی به بازار امریکا» و در نهایت «تحریم اشخاص کلیدی و کنترل‌کننده نهاد تحریمی»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سخن رئیس همایش
اثر دور جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر قراردادهای تأمین مالی بین‌المللی
تحریم‌های یک‌جانبه‌ی اقتصادی ایالات متحده آمریکا در ارتباط با بخش انرژی ایران
تأثیر تورمی تحریم‌ها
تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه‌ی ایالات متحده آمریکا در بخش بانک و بیمه
تأثیر تحریم‌ها بر رفاه خانوارها
وضعیت بازار ارز و نقش تحریم‌ها در نوسانات آن
تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه‌ی ایالات متحده آمریکا در بخش حمل‌ونقل ایران
بیانیه همایش
اسناد پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-468805-8
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بین الملل، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران

برای دریافت کتاب گزیده مقالات همایش بررسی‌ ابعاد حقوقی و تجاری تحریم‌های امریکا علیه ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.