معرفی و دانلود کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر

عکس جلد کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر

کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر نوشته‌ی حمیدرضا کاشف، به بررسی مواردی مانند وضعیت مصرف مواد مخدر در ایران، شیوه‌های جهانی مبارزه با مواد مخدر، اسناد مرتبط با مجلس شورای اسلامی، رویکردهای مدیریت راهبردی و ... می‌پردازد.

در عصر کنونی، مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن، به یک معضل اساسی برای بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است. ویژگی سازمان‌یافتگی و فراملی این جرائم، موجب شده است تا هیچ کشوری نتواند خود را از عواقب زیان‌بار آن مصون بداند. از لحاظ ابعاد امنیتی، قاچاق مواد مخدر، بیشترین آثار و تهدیدات را دارد؛ چرا که حتی در امنیت فردی افراد نیز تأثیرات سوء عمیقی گذاشته و حیات و سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد. قاچاق مواد مخدر، دومین تجارت جهانی پس از تجارت اسلحه در جهان است که هزینۀ سلامت جامعه را بالا می‌برد. شبکه‌های ارتکاب قاچاق مواد مخدر، علاوه‌ بر این جرم، جرائم جانبی دیگری مانند قتل عمد، خشونت، اخاذی، تهدید، تبانی، ارتشاء و فرار از مالیات را نیز مرتکب می‌شوند.

کشور ما، به‌ لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و مجاورت با بزرگ‌ترین کانون تولید مواد افیونی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، تحت‌تأثیر این شرایط زیان‌بار قرار دارد و این شرایط، آثار مخرب خود را بر ایران و ایرانیان بروز داده است.

جرائم مواد مخدر، پیش از آنکه فعالیتی تجاری و اقتصادی در عرصۀ مافیای اقتصاد بین‌المللی باشد، ابزاری کارآمد، مؤثر و راهبردی در گسترش نظام سلطۀ صاحبان قدرت جهان بر کشورهای توسعه نیافته محسوب می‌شود. تحلیلگران سیاسی و اجتماعی، بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیدۀ مواد مخدر، مهم‌ترین عامل نابودی جوامع بشر به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر می‌خوانیم:

معضل سوء‌مصرف و قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز بشر و از جمله بحران‌های اجتماعی حال حاضر در جوامع انسانی به‌ شمار می‌آید. این معضل جهان‌شمول، همچنین به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین موانع رشد و توسعۀ پایدار در جوامع درحال‌ توسعه نیز مطرح است. شدت و حجم این تهدید فراگیر در جمهوری اسلامی ایران نیز به‌دلایل مختلف سیاسی، استعماری، هم‌جواری با بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ مواد مخدر در جهان و قرارگرفتن در اصلی‌ترین مسیر ترانزیت مواد مخدر تولیدی افغانستان به غرب و اروپا، بسیار زیاد و نگران‌کننده برآورد می‌شود.

در این برهه از زمان که کشور با هجمه‌های سنگینی چون توطئه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مواجه است، مواد مخدر و روان‌گردان‌های‌ نوظهور نیز، به‌عنوان ابزار سیاسی درخدمت استعمار جهانی، در کاهش سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور و بروز بحران‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار است

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات، تعریف مفاهیم و تاریخچه
فصل دوم: مرور ادبیات راهبردی و نظریات علمی پیرامون راهبردهای مقابله با مواد مخدر
فصل سوم: اندیشه‌ها، آرا، نظرها و رهنمودهای ولایت ‌فقیه پیرامون مقابله با مواد مخدر
فصل چهارم: ابعاد ادارۀ امور مبارزه با مواد مخدر در قانون اساسی و اسناد بالادستی و تجارب نظام در این باره
فصل پنجم: مطالعات تطبیقی راهبردهای مبارزه با مواد مخدر در سایر کشورها
فصل ششم: نظریه‌های ساخت الگوی راهبردی و ارائۀ الگوی نظری بومی
فصل هفتم: سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-622-6885-69-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر

برای دریافت کتاب گفتمان جمهوری اسلامی ایران در اداره امور مبارزه با مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.