معرفی و دانلود کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها

عکس جلد کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها

جمشید خانیان نویسنده پرافتخار ایرانی، با نوشتن کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها ما را با زندگی نوجوانی آشنا می‌کند که هر لحظه‌اش سرشار از خیال‌پردازی و حدس و گمان است. نوجوانی که آرزویی جز خریدن یک دوچرخه ندارد و هر کاری می‌کند تا به آرزویش جامه‌ی عمل بپوشاند. این کتاب برنده‌ی نشان نقره‌ی هشتمین دوره جایزه لاک‌پشت پرنده نیز شده است.

درباره‌ی کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها

کتاب گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها را جمشید خانیان نوشته است. رهی پسربچه‌ایست که یک آرزوی بسیار بزرگ دارد: خریدن یک دوچرخه‌ی ویوای‌اف سون 24 دنده سایز 26! او که برای خریدن این دوچرخه دو تابستان را با پوشیدن لباس خرگوشی و نمایش‌دادن جلوی در پیتزافروشی گذرانده است، حالا با پیشنهادی عجیب‌وغریب و هیجان‌انگیز از سوی مادرش روبه‌رو می‌شود. صبح یک روز، مادر رهی او را از خواب بیدار می‌کند و به او می‌گوید که کاری برایش پیدا کرده است و اگر فقط یک روز آن شغل را داشته باشد، پولی را که برای خرید دوچرخه لازم دارد به دست می‌آورد.

او تصمیم می‌گیرد به این کار مشغول شود، زیرا خودش را جادوگر بزرگی می‌داند که می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد. وقتی رهی از آپارتمانشان بیرون می‌آید، خانم پارسا و شوهرش را می‌بیند. خانم پارسا نقاشی است که یکی از اتاق‌های خانه‌شان را به آتلیه تبدیل کرده. رهی مشغول صحبت با او و شوهرش می‌شود و از افکار و خیال‌پردازی‌هایش با آن‌ها سخن می‌گوید. خانم پارسا از رهی می‌خواهد که برای نقاشی‌هایش ژست بگیرد و در همین حال از او سوالات مختلفی می‌پرسد و با او درددل می‌کند. اما کم کم سوال‌های ذهن رهی رنگ دیگری به خودشان می‌گیرند. سوال‌هایی از جنس توی این خانه چه خبر است؟ خانم پارسا و شوهرش درباره‌ی چه‌ چیزی صحبت می‌کنند؟ اصلا امیرطاها پسرشان کجاست؟ ماجرای بادخورک‌ها یا راز تابلوی زنی با گل‌های داوودی چیست؟ چرا آقای مهندس اجازه نمی‌دهد خانم نقاش به بازار گل‌فروش‌ها برود و هزاران پرسش دیگر که ذهن رهی را حسابی قلقلک می‌دهند تا به یک جواب درست و حسابی برسد!

رمان گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها یک اثر فانتزی و ماجرای همراه شدن یک نقاش با دنیای خیال‌انگیز نوجوانی است. این همراهی دردها و زخم‌های عمیقی را درمان می‌کند که زندگی در محله‌ی پولدارها و قوطی قرص‌های رنگارنگ از این کار عاجز بوده‌‌اند. این رمان در 54 فصل نوشته شده است و یکی از زیباترین رمان‌های نوجوان است که از خواندن آن لذت می‌برید.

جوایز و افتخارات کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها

  • حضور در لیست کتابخانه بین‌المللی مونیخ معروف به کلاغ سفید (2020)
  • حضور در فهرست افتخار IBBY
  • برنده‌ی نشان نقره هشتمین دوره‌ی جایزه لاک‌پشت پرنده
  • برنده‌ی نشان طلای جایزه لاک‌پشت پرنده
  • اثر برگزیده‌ی شورای کتاب کودک (1398)

کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از جمله نوجوانانی هستید که به خواندن رمان‌های ایرانی پررمزوراز و ماجراجویانه علاقه‌ دارید، کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها انتخاب خوبی برای شماست.

با جمشید خانیان بیشتر آشنا شویم

جمشید خانیان متولد سال 1340 است. او که با نوشتن نمایشنامه کار حرفه‌ای خود را آغاز کرده است، اکنون بیش از چهل عنوان اثر چاپ‌شده دارد. آثاری همچون «یک نیمروز در اتاق بازجویی»، «روی نی‌بندی»، «کودکی‌های زمین»، «قلب زیبای بابور»، «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» و... از نوشته‌های جمشید خانیان است. وی همچنین در حوزه‌ی نقد رمان نوجوان و داوری جشنواره‌های مختلف نیز فعالیت می‌کند. جمشید خانیان در سال 1397 از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران به عنوان نامزد بخش نویسندگی جایزه‌ی آسترید لیندگردن معرفی شده‌ است.

در بخشی از کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها می‌خوانیم

رهی هر دو دستش را محکم می‌کوبد روی تشک و می‌گوید: ”بالاخره کار هست یا نیست؟”

مامان اشی نیم‌تنه‌اش را از توی کمد بیرون می‌آورد و خیره می‌شود به رهی: ”بله هست، ولی تو جناب تنبل‌خان غُرغُروی فرمانروا، اگر خیلی‌خیلی ناراحتی و نمی‌خواهی بروی و دوست داری تمام این تابستان و تابستان بعدی را دم پیتزافروشی کار کنی، من حرفی ندارم، می‌توانم همین الان زنگ بزنم تا مامان کیا، کیا را بفرستد برود. من می‌دانم، یعنی مطمئنم الان کیا مثل چی آماده و حاضر، منتظر تلفن من ایستاده. او اصلاً بدش نمی‌آید یک روزه صاحب یک دوچرخه‌ی 24 دنده‌ی شیک بشود!” و بازدمش را پرسروصدا پرتاب می‌کند بیرون و دوباره برمی‌گردد طرف کمد.

چند لحظه بعد رهی می‌گوید: ”من گفتم نمی‌روم؟ گفتم نمی‌روم؟” به نظرکمی کوتاه آمده: ”من می‌گویم چرا یک بار می‌گویی هست یک بار می‌گویی نیست؟ ”

مامان اشی می‌گوید: ”چون هم هست و هم نیست.” و یک جفت جوراب نو و یک زیر پیراهن هم بیرون می‌آورد و در کمد را می‌بندد؛ لولایش جیرجیر می‌کند: ”نه، مثل اینکه قرار نیست از سر جایت تکان بخوری!” این را که می‌گوید، لباس‌ها را هم ازروی شانه‌اش برمی دارد، می‌گذارد روی میزکامپیوتر: ”خیلی خب، خود دانی!” و می‌رود طرف در اتاق.

رهی بلافاصله می‌گوید: ”باشد، باشد، پا شدم، پا شدم مامان خانم!”

مامان اشی همین‌طور که از اتاق می‌رود بیرون، می‌گوید: ”تختخوابت را هم مرتب کن!”

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-353-435-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها

Bahar rowshan nahad
۱۴۰۲/۱۱/۴
در کل اشاره داستان به کمک و نوع دوستی و نجات دادن دیگران و امید بخشی، خوب و ارزشمند است. در واقع در اوج ناامیدی و تاریکی، نوری را با کمک هم ایجاد می‌کنند. نام نوشته شده روی کتاب برای نوجوانان خیلی جذاب است اما هیچ ربطی به موضوع داستان و جزیره و جادوگری ندارد. بیشتر به نظر می‌رسد از نام کتاب برای و جذب خواننده استفاده شده
مکالمه‌ها روند داستان، در کل جذاب نیستند. بعضی جملات انقدر غیر ضروری هستند که خواننده کلافه می‌شود تغییر صحنه داستان از خانه به خانه همسایه، در اوایل کتاب، باعث گیج شدن خواننده میشود نوجوان داستان بیش از حد در کتابهایی که خوانده غرق است. و این طبیعی نیست بعضی توصیف‌ها از مکان و اشیا داستان انقدر پیچیده و سخت هستند که تصور کردن ان‌ها زمانبر و دشوار است و خواننده ترجیح می‌دهد از ان بگذرد. بعضی مکالمه‌ها طبیعی و خوب و بعضی مصنوعی، غیر طبیعی و تاثر گونه هستند اتفاق هیجان انگیز خاصی رخ نمی‌دهد جو شادی در طول داستان احساس نمی‌شود تکرار بیش از حد بعضی اسامی، خسته کننده است. مانند جزیره، ماتیفو و، بادخورک و. که انگار به بودنش شک دارد کودک نقش اول داستان به صورت افراطی اطلاعات زیادی را در جاهای بی ربطی به کار می‌برد که از خواندن کتاب به دست اورده. چنین ویژگی معمولا در پسرهای نوجوان دیده نمی‌شود داستان از لحاظ تاثیر روحی و روانی مناسب سن نوجوانان نیست و مشخص نیست هدف از نگارش کتاب چیست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها

برای دریافت کتاب گفتگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.