معرفی و دانلود رایگان کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام

عکس جلد کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام

مهدی خدامیان آرانی در کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام، شما را با مجموعه‌ای از احادیث امام هفتم شیعیان آشنا می‌سازد و به شما کمک می‌کند تا نسبت به اندیشه‌ها و افکار آن حضرت درک عمیق‌تری پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب گوهر هفتم:

موسی بن جعفر در میان ایرانیان بیشتر به نام موسی کاظم یا به‌طور خلاصه کاظم نامیده می‌شود و امام هفتم شیعیان است. وی در دوران کشمکش میان دو حکومت عباسیان و امویان به دنیا آمد و در طول حیات خود نیز درگیر مسائل سیاسی بسیاری بود، به طوری که بخش زیادی از عمر خود را در زندان گذراند و در زمان حکومت هارون‌الرشید عباسی در زندان به شهادت رسید. امام موسی کاظم (ع) به عنوان الگوی علم و دانش در میان شیعیان شناخته می‌شود و امام صادق (ع) وی را از همان کودکی به کسب دانش تشویق می‌کرد.

با این اوصاف، بر مسلمانان به ویژه شیعیان لازم است با این حضرت آشنایی بیشتری پیدا کنند و از دریای دانش وی بهره ببرند و مهدی خدامیان آرانی نیز برای کمک کردن به شما در این زمینه کتاب مهمی مانند گوهر هفتم را ارائه می‌دهد. خدامیان در کتاب حاضر، چهل سخن از امام کاظم (ع) نقل می‌کند و با توضیح در خصوص آن به شما در جهت درک کلام وی یاری می‌رساند.

کتاب گوهر هفتم مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب حاضر به تمامی شیعیان و دوستداران اهل بیت توصیه می‌شود.

با مهدی خدامیان آرانی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی ایرانی در سال 1353 در آران و بیدگل در نزدیکی کاشان متولد شد. وی در سال 1368 به حوزه علمیه‌ی کاشان راه یافت و در سال 1372 در دانشگاه علامه طباطبایی تهران در رشته‌ی ادبیات عرب مشغول به تحصیل شد. خدامیان در سال 1376 به قم مهاجرت کرد و تمامی درس‌های حوزه را تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و مدرک سطح چهار حوزه‌ی علمیه قم (دکترای فقه و اصول) را به دست آورد.

او تا به ‌امروز بیش از صد کتاب نوشته است که بیشتر آن‌ها جوایز مهمی را برایش به ارمغان آورده‌اند. قلم روان، پویا و داشتن مستندات تاریخی - حدیثی از مهم‌ترین ویژگی این آثار خدامیان محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب گوهر هفتم می‌خوانیم:

بعضى‌ها خیال مى‌کنند وقتى به خدا نزدیک شدند، باید با مردم بیگانه شوند، شاید ساعت‌ها دعا بخوانند ولى دریغ از یک لبخند بر روى لب هایشان! آنان کار را به آن جا مى‌رسانند که بعضى از ساده لوحان خیال مى‌کنند هر کس بیشتر اخم کند ایمانش قوى‌تر است!

آنان نمى‌دانند که راه ایمان از میان بندگان خدا مى‌گذرد و هر مسلمان وظیفه دارد با دیگران با مهربانى رفتار کند و خوش اخلاق باشد. این سخن توست: «ایمان کسى کامل‌تر است که از همه خوش‌خوتر باشد».

آرى، ایمان واقعى آن است که هر قدر نماز بیشترى بخوانم و اشک بیشترى در مقابل خدا بریزم، به همان اندازه هم به شاد نمودن مردم همّت بگمارم و به آنان مهربانى بورزم، اگر فقط به نماز اکتفا کنم نمى‌توانم به اوج ایمان برسم. پیامبر که شب‌ها تا صبح به نماز مى‌ایستاد وقتى در میان مردم حضور پیدا مى‌کرد همواره لبخند مى‌زد و به آنان مهربانى مى‌نمود.

اگر من با کسى رفت و آمد نداشته باشم، دیگر خوش اخلاقى معنایى ندارد، ولى اسلام مى‌خواهد انسان در متن جامعه باشد با انزواطلبى مخالف است، کسى که در متن جامعه است باید خوش اخلاق باشد، با دیگران مهربان باشد، به دیگران حسادت نورزد، دروغ نگوید، تهمت نزند، دل کسى را با رفتار خود به درد نیاورد و... .

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات عطر عترت
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-243230-8
موضوع کتابکتاب‌های حدیث
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام

زینب اژدری
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
سلام وقت بخیر، آیا نویسنده‌ی این کتاب، کتابی نوشته‌اند که در آن به تکبر و راه مقابله با آن پرداخته شده باشد؟ اگر کسی میشناسد ممنون میشوم به من معرفی کند، قلم ایشان واقعا برای من تاثیرگذار است.
سید علی علیزاده
۱۴۰۲/۷/۶
خیلی کتاب خوبی بود تونست با بیان شیوا و ساده ولی موثق صحبت‌های امام بزرگوارمون رو از دل تاریخ به گوش ما برسونه. بسیار تاثیر گذاره حتما بخونید
محدثه محمدی
۱۴۰۱/۳/۳۰
کتاب خیلی خوبی بود ولی من خودم شخصا فکر میکنم باید چندین دفعه بخونم تا بتونم به تک تک چیزایی که امامان گفتن عمل کنم، البته کمی سخت هست ولی شدنیه.
محمد هادی پذیرائی
۱۴۰۰/۲/۲۴
سلام و با تشکر از جمع آوری این چهل سخن از امام مظلوم و باب الحوائج می‌توانست پر بارتر باشد و مصداقی و ذکر نمونه‌های تاریخی چاشنی آن کرد بهر حال سپاسگزارم
ح مرشدی
۱۴۰۰/۱۲/۵
سلام من دو کتاب از کتاب‌های آقای خدایان آرانی خوندم همون اولش فوق العاده شروع میشه واقعا باید استفاده بکنید تا بفهمید چه کتابیه
مرضیه حسین آبادی
۱۴۰۰/۵/۱۰
خیلی ممنون از اینکه کتاب‌ها رو به طور رایگان در اختیارمون میذارید، کتاب بسیار خوبی بود از اقای خدامیان کمال تشکرو دارم به خاطر نثر زیباشون.
زرناز هاشمی
۱۴۰۰/۲/۲۷
عالی بود سخنان معصومین همیشه عالی و نورانی‌اند و نویسنده کتاب هم خیلی خوب توضیحاتی مناسب برای احادیث ارائه داده است
مرضیه حمیدی
۱۴۰۲/۷/۵
بسیارخوب.. سخنان ارزشمند امام کاظم.. ازین دست کتابها بیشتر بگذارید.. ممنون ازنویسنده
کوثر شعبانی
۱۴۰۰/۶/۴
خیلی عالی بود ممنونم ازتون که این کتاب رو رایگان در اختیار ما گذاشتید
بی نظیر بود، خسته نباشید
zahra bazrafshan
۱۴۰۰/۵/۹
خیلی خوب بود‌ای کاش مانند این کتاب برای سایر امامان هم نوشته میشد
من خیلی استفاده بردم
بنده خدا
۱۴۰۲/۵/۲۱
سلام این کتاب سرشار از سخنان گوهر باریست که قلب را جلا می‌دهد
سلدا داورپور
۱۴۰۲/۴/۱۸
برای هر کسی تو زندگیش لازم هست میتونم بگم حتما تا آخر بخونید
arezoo khodi
۱۴۰۰/۱۱/۹
بسیار مطالب اموزنده‌ای داشت, تشکر از اقای خدامیانی و کتابراه
جعفر میرزائی
۱۴۰۰/۷/۴
این کتاب از سخنان امام کاظم هست و واقعا هم میتوان از این کتاب استفاده کرد
Silin2020 Hos_Yni
۱۴۰۰/۴/۲۴
نظرم درباره خیلی چیزها تغییر کرد و خیلی به دانستنی هایم اضافه شد
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام

برای دریافت کتاب گوهر هفتم: چهل سخن از امام کاظم علیه السلام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.