معرفی و دانلود کتاب گوهرشناسی

عکس جلد کتاب گوهرشناسی
قیمت:
۱۹۵۰۰۰ ۱۷۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گوهرشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گوهرشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گوهرشناسی

پیتر جی. رید در کتاب گوهرشناسی فرآیند تشکیل سنگ‌های قیمتی را، از زمان استخراج تا فرآوری گوهرها، برای شما شرح داده است. در این اثر با مدرن‌ترین شیوه‌های تولید سنگ‌های قیمتی آشنا می‌شوید و روش‌های علمی شناسایی آن‌ها را یاد می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب گوهرشناسی

کتابی که پیش روی شماست، یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع درسی گوهرشناسی در سراسر جهان محسوب می‌شود و تاکنون مؤسسات معتبر فراوانی در جهان این اثر را به علاقه‌مندان توصیه کرده‌اند. در کتاب گوهرشناسی (Gemmology) با فرآیند ایجاد سنگ‌های قیمتی و روش‌های به‌سازی آن‌ها به‌شکل کاملاً علمی و مستند آشنا می‌شوید.

پیتر جی. رید (Peter G Read) برای پرهیز از طولانی شدن بحث از تصویرسازی‌های غیرضروری خودداری کرده و بیشتر به بیان اصول علمی گوهرشناسی پرداخته است. مطالب فصل‌های مختلف این کتاب به‌نحوی تدوین شده که ارتباط مفهومی و ریشه‌ای مباحث با یکدیگر حفظ شود و گوهرشناسی، به‌عنوان یک دانش میان‌رشته‌ای که دارای زیرشاخه‌های متعدد است، به شکلی منسجم و طبقه‌بندی شده به خوانندگان اثر معرفی گردد.

در هر مبحث، ابتدا ریشه‌های علمی بحث به‌طور مفصل بیان شده تا خوانندگان علاوه بر یادگیری عمیق‌تر، بتوانند آن مهارت را در موقعیت‌هایی که هر گوهرشناسی در فرآیند به‌سازی گوهرها در آن قرار می‌گیرد، به‌کار ببرند. از جمله عناوین این کتاب باید به موضوعاتی چون سیر تکاملی علم گوهرشناسی، انواع کانی‌ها و سنگ‌ها، شیوه‌های معدن‌کاری، ترکیبات شیمیایی، دوام سنگ‌های قیمتی و عناوین آموزشی متعدد دیگر اشاره کرد که دیدی تخصصی و همه‌جانبه نسبت به این دانش در ذهن شما ایجاد می‌کند.

کتاب گوهرشناسی را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران که در زمینه‌ی آموزش‌های شغلی و تحصیلی فعالیت مستمر دارد منتشر و هادی نعمتی آن را ترجمه کرده است.

کتاب گوهرشناسی مناسب چه کسانی است؟

از آن‌جایی که این کتاب اثری علمی، آموزشی است و جنبه‌ی سرگرم‌کنندگی ندارد، خواندن آن را به دانشجویان رشته‌ی زمین‌شناسی و افرادی که می‌خواهند در زمینه‌ی تجارت و تولید سنگ‌های قیمتی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند، توصیه می‌کنیم.

با پیتر جی. رید بیشتر آشنا شویم

پیتر جی رید نویسنده و مدرس معروف دانش گوهرشناسی‌ست که در شناخت سنگ‌های قیمتی و تجهیزات تست آن‌ها تخصص دارد. او همچنین اولین برنامه‌ی کامپیوتری جواهرشناسی به‌نام «GEMDATA» را در جهان توسعه داده است.

در بخشی از کتاب گوهرشناسی می‌خوانیم

اولین تلاش‌ها در جهت پرورش این گوهر آلی به قرن سیزدهم برمی‌گردد، زمانی‌که چینی‌ها با وارد کردن یک ماده‌ی حساسیت‌زا، بین صدف حلزون و شنل آن، مرواریدهایی با کیفیت ضعیف و ظاهر غیرِطبیعی تولید می‌کردند. برای قرن‌ها، چینی‌ها با این تکنیک با قرار دادن تصاویر کوچکی از بودا در شنل جانوران نرم‌تن آب شیرین، آن‌ها را با لایه‌های نازکی از نیکر پوشش می‌دادند.

تاریخچه‌ی اولیه‌ی مرواریدهای پرورشی در ژاپن به دلیل حسادت‌ها و درگیری بین رقبای گوناگون پیشرو در این هنر، مغشوش است. هرچند امروزه عموماً پذیرفته شده است که تاتسوشی میسه اولین مرواریدهای کروی پرورشی را در حوالی سال 1900میلادی تولید کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مترجم
مقدمه
خاستگاه زمین‌شناختی، محل وقوع و محل یافت سنگ‌های قیمتی
ترکیب شیمیایی سنگ‌های قیمتی
کریستالوگرافی (بلورشناسی)
رَخ، جدایش و شکست
سختی
گرانش مخصوص، چگالی و چگالی نسبی
رنگ، جلا و درخشندگی
انعکاس و انکسار
قطبش و چندرنگی
اسپکتروسکوپی
لومینسنس و ویژگی‌های الکتریکی و حرارتی سنگ‌های قیمتی
عدسی دستی، میکروسکوپ و فیلتر چلسی
به‌سازی سنگ‌های قیمتی
سنگ‌های قیمتی مصنوعی و مشابهات سنگ‌های قیمتی
شناسایی سنگ‌های قیمتی معدنی و همتایان مصنوعی آن‌ها
شناسایی مشابهات گوهرهای معدنی
شناسایی گوهرهای آلی و مشابهات آن‌ها
فرآوری سنگ‌های قیمتی
شناسایی عملی سنگ قیمتی
قاب‌ها
ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گوهرشناسی
نویسنده
مترجمهادی نعمتی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات429
زبانفارسی
شابک978-600-124-715-6
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۹۵۰۰۰ ۱۷۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گوهرشناسی

AmirTdal
۱۴۰۲/۱۲/۶
ای کاش عکس‌ها رنگی بود
جواد اکبری
۱۴۰۳/۱/۲۶
خیلی بد خیلی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب گوهرشناسی

برای دریافت کتاب گوهرشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.