معرفی و دانلود کتاب یادداشت‌های یک مرغ: 7 نمایشنامه 10 دقیقه‌ای برای بچه‌ها

عکس جلد کتاب یادداشت‌های یک مرغ: 7 نمایشنامه 10 دقیقه‌ای برای بچه‌ها
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادداشت‌های یک مرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادداشت‌های یک مرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادداشت‌های یک مرغ: 7 نمایشنامه 10 دقیقه‌ای برای بچه‌ها

فرزندان خود را از سنین کودکی با دنیای شیرین نمایشنامه آشنا کنید. کتاب یادداشت‌های یک مرغ: 7 نمایشنامه 10 دقیقه‌ای برای بچه‌ها، نوشته‌ی کارلین گریفیث، یک پیشنهاد جذاب برای ورود کودکان به دنیای پر از هیجان و سرگرمی نمایش است. اگر به‌ دنبال راهی برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود یا ایجاد محیطی آموزنده و مفرح در گروه‌ کودکان هستید، حتماً این اثر ویژه را در قفسه‌ی کتابخانه‌ی خود داشته باشید.

درباره‌‌ی کتاب یادداشت‌های یک مرغ

دنیای جذاب هنرهای نمایشی، یکی از شیرین‌ترین راه‌ها برای آشنایی کودکان با جهان بزرگ هنر است. هنر نمایش در کنار پیشینه و قدمت بالای خود در میان سایر رشته‌های هنری، همواره به‌عنوان یکی از راه‌های معرفی و آموزش مفاهیم ارزنده به دیگران استفاده می‌شده است. در کنار این‌ها، تمرین و تکرار هنرهای نمایشی نقش ویژه‌ای در تقویت توانایی‌های فردی و همچنین نقش‌پذیری و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی دارد. کتاب یادداشت‌های یک مرغ (10-Minute Plays for Kids of All Ages) نوشته‌ی کارلین گریفیث (Carlene Griffith) یک پیشنهاد فوق‌العاده برای ورود کودکان به جهان بزرگ نمایش است.

درخشیدن در صحنه‌ی نمایش یکی از دور و دراز‌ترین رؤیاهای انسان بوده و هست؛ چه برای کودکان و چه برای بزرگ‌سالان. از طرف دیگر، تشویق و توجه، یکی از نیاز‌های اساسی، به‌ویژه در سنین رشد است که با پرورش به‌موقع، می‌تواند بابی برای شکوفا شدن استعدادهای نهانی نیز باشد. در مقابل، ورود به دنیای نمایش و اجرای تئاتر، لوازم و مقدمات ویژه‌ی خود را نیاز دارد که کار را در ابتدا برای افراد تازه‌وارد، با چالش مواجه خواهد کرد. کتاب یادداشت‌های یک مرغ، با فراهم آوردن ابزارها و امکانات اولیه برای اجرای یک نمایش حرفه‌ای، کار را برای والدین و آموزگاران راحت ‌کرده است. این کتاب با داشتن هفت نمایشنامه‌ی کامل که با سنین کودکان متناسب‌سازی شده‌، ایده‌ی کاملی برای برگزاری یک نمایش حرفه‌ای و کامل در مدرسه و حتی جمع‌های دوستانه را فراهم می‌کند. هرکدام از این نمایش‌ها که با دقت برای کودکان نوشته شده‌اند، شامل اطلاعات لازم یک نمایش، از جمله تعداد بازیگر مورد نیاز، سنین مناسب اجرا، وسایل مورد نیاز و صحنه‌ی مناسب برای اجراست.

در ابتدای هر نمایش شخصیت‌های داستان و ویژگی‌های هرکدام معرفی شده و نکات مؤثری برای اجرای بهتر، در اختیار مخاطب قرار گرفته است. نکته‌ی ویژه‌ی دیگر در مورد کتاب یادداشت‌های یک مرغ کوتاه بودن هر یک از نمایش‌ها با توجه به ظرفیت نمایشی کودکان است. از طرفی، داستان‌های این مجموعه، هرکدام موضوعات متنوعی را در بر می‌گیرند و هم برای کودکان دختر و هم کودکان پسر مفید هستند. در کنار این‌ها، تمامی مراحل تمرین و مرور تا اجرای هرکدام از این نمایشنامه‌ها، در بردارنده‌ی آموزه‌های زیادی برای کودکان از جمله کمک به تقویت حافظه، تقویت مهارت کلامی، بالا بردن اعتماد‌به‌نفس، توانایی انجام کار گروهی و مسئولیت‌پذیری است.

نسخه‌ی فارسی کتاب نامبرده با تلاش نشر پرتقال و ترجمه‌ی خوب محمدجواد کشوری به دست علاقه‌مندان رسید.

کتاب یادداشت‌های یک مرغ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان دنیای هنرهای نمایشی، تئاتر و البته سرگرمی‌های گروهی هستید، خواندن این کتاب را از دست ندهید. این کتاب برای مطالعه‌ی سنین 8 تا 12 سال مناسب است.

با کارلین گریفیث بیشتر آشنا شویم

کارلین گریفیث یک داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس در دنیای کودکان است. او علاقه و وقت خود را صرف نوشتن داستان‌‌ها و نمایشنامه‌های کودکانه کرده و بیش از 35 سال در زمینه‌ی هنرهای نمایشی سابقه دارد. کارلین گریفیث اهل کالیفرنیای جنوبی است و در کنار نویسندگی، به آموزش تئاتر و بازیگری به کودکان مشغول است. او همچنین تجربیاتی در زمینه‌ی ساخت بازی کودکان دارد و در دنیای نقد ادبی و مدیریت هنری نیز فعالیت کرده است. از این نویسنده، دو مجموعه نمایشنامه برای کودکان، به نام‌های «پرونده‌ی گرگ بدگنده» و یادداشت‌های یک مرغ به فارسی چاپ شده است.

در بخشی از کتاب یادداشت‌های یک مرغ: 7 نمایشنامه 10 دقیقه‌ای برای بچه‌ها می‌خوانیم

گوشه‌ی سمت راست جلوی صحنه؛ کنار پرده‌ی نمایش.

خانم پی بالای حصار است (لبه‌ی جلوی سمت راست صحنه). بیانکا روی زمین، پایین صحنه، است. سرش را بالا گرفته و به او نگاه می‌کند. یک سطل زباله‌ی پدالی با درِ باز مقابل تماشاگران است. آن‌ها نمی‌توانند داخل سطل را ببینند. خانم پی از بالای حصار داخل سطل زباله را نگاه می‌کند.

بیانکا: چیزی می‌بینی؟ می‌دونم همون‌جاست. (بینی‌اش را که از بوی بد اذیت شده می‌گیرد.) بوش رو می‌شنوم.
خانم پی: روش کلی آشغال ریخته. باید این‌ها رو بزنم کنار و توش رو ببینم.
بیانکا: خب برو توش از نزدیک‌تر ببین.
خانم پی: نمی‌خوام برم اون تو؛ افتضاحه.
بیانکا: خب یه کارآگاه خوب باید ته‌وتوی همه‌چی رو دربیاره، حتی اگه یه کوچولو کثیف بشه.
خانم پی: گمونم راه دیگه‌ای ندارم.

خانم پی از سمت راست صحنه خارج می‌شود و پشت پرده‌ی نمایش قرار می‌گیرد. سطل زباله تکان می‌خورد. انگار داخل سطل زباله است.
خانم پی: دیدمش!
بیانکا: جوری هست که بهش حمله شده باشه؟

فهرست مطالب کتاب

آزمون ابرقهرمانی
جک و دندان‌دردِ غول
آرماند؛ دلتنگ خانه
یادداشت‌های یک مرغ
تصویر تابیتا
سرآشپز آوازخوان
چوب‌دستی تالمارج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادداشت‌های یک مرغ: 7 نمایشنامه 10 دقیقه‌ای برای بچه‌ها
نویسنده
مترجممحمدجواد کشوری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-274-213-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادداشت‌های یک مرغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یادداشت‌های یک مرغ

برای دریافت کتاب یادداشت‌های یک مرغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.