معرفی و دانلود کتاب یک دقیقه‌ها: یادداشت‌های کوتاه احمد نصرالهی، نقاش معاصر

عکس جلد کتاب یک دقیقه‌ها: یادداشت‌های کوتاه احمد نصرالهی، نقاش معاصر
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک دقیقه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک دقیقه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک دقیقه‌ها: یادداشت‌های کوتاه احمد نصرالهی، نقاش معاصر

احمد نصرالهی یکی از نقاشان سرشناس و مطرح ایرانی است. در کتاب یک دقیقه‌ها مخاطب یادداشت‌ها و دل‌نوشته‌های این هنرمند توانا خواهید بود. گفتنی است که این کتاب توسط لیدا نصرالهی تنظیم و تدوین گشته است.

درباره کتاب یک دقیقه‌ها

کتاب یک دقیقه‌ها شامل دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های پراکنده‌ی احمد نصرالهی (Ahmad Nasrollahi)، نقاش بلندآوازه‌ی ایرانی است. این دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌ها، جملگی در حد فاصل سال‌های 1370 تا 1398 به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. در این نوشته‌های مکتوب بناست به خلوتِ ذهنِ هنرمندی نقب بزنیم که جهان را با نگاهی خاص و بی‌همتا می‌نگرد؛ نقاشی فکور و دغدغه‌مند که هر آنچه را که نتوانسته، یا نخواسته در قالب آثار بصری‌اش به مخاطب منتقل کند، اینک در قالب فرمِ نوشتار عرضه نموده است. از آن‌جا که مطالعه‌ی کتاب یک دقیقه‌ها، بدون آشنایی با نگارنده‌ی آن، چندان کشش و جذابیتی نخواهد داشت، در سطور آتی به معرفی احمد نصرالهی می‌پردازیم.

وی به سال 1330 در شهر زیبای بابل متولد شد. گرایشش به هنر، خاصه هنرهای تجسمی، از همان ایام کودکی و نوجوانی آشکار شد. نقاشی را به شکل خودآموز و تجربی از حدود پانزده‌سالگی آغاز کرد، و به مرور از محضر استادانی به‌نام، از جمله علی‌اکبر صفاییان و بهرام عالیوندی فیض برد. در همان ایام بود که سرپرستی نگارخانه‌ای در شهر زادگاهش را نیز بر عهده گرفت، و این‌چنین، انس و الفتش با هنر و هنرمندان دوچندان گشت.

اولین گالری فردی احمد نصرالهی در سال 1356، در همان نگارخانه‌ای که سرپرستی‌اش را عهده‌دار بود، برپا شد. پس از آن، بیش از صد نمایشگاه فردی و جمعی برگزار نموده است؛ هم در ایران و هم در خارج از خاک میهن، از جمله در کشورهایی نظیر چین، روسیه و استرالیا.

آثار احمد نصرالهی بر طیف وسیعی از هنرمندان ایرانی و خارجی اثرگذار بوده‌اند، و ستایش عموم منتقدان و هنرشناسان زبده را برانگیخته‌اند. در این آثار پیچیدگی‌های ذهنی و سرشاریِ روحی و روانیِ هنرمندی مجسم گشته و به قالب تصویر درآمده، که جهان را با عینک غرابت و شگفتی می‌نگرد.

مطالعه‌ی کتاب یک دقیقه‌ها کمک می‌کند تا نقاشی‌های احمد نصرالهی را در پرتوی تازه بنگریم. لازم به ذکر است که این کتاب توسط نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب یک دقیقه‌ها مناسب چه کسانی است؟

اگر مایلید با ذهنیات و عقاید نقاش بلندآوازه‌ی ایرانی، احمد نصرالهی، آشنا شوید، به هیچ وجه فرصت مطالعه‌ی کتاب یک دقیقه‌ها را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب یک دقیقه‌ها: یادداشت‌های کوتاه احمد نصرالهی، نقاش معاصر می‌خوانیم

تا به خود بیایی موبایل خاموش می‌شود
کابل برق خانه‌ات می‌لرزد
دستی بر بالای دکل می‌ایستد
و هیچ‌کس نمی‌تواند وجود خویش را کتمان کند.
در هزار‌توی این‌همه نقطه
میان هوشیاری و فراموشی
تمام ترس من آغاز می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک دقیقه‌ها: یادداشت‌های کوتاه احمد نصرالهی، نقاش معاصر
نویسنده
مترجمعلیرضا قره خانلو
ناشر چاپیانتشارات گیلگمش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-97773-1-2
موضوع کتابکتاب‌های چند زبانه، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک دقیقه‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک دقیقه‌ها

برای دریافت کتاب یک دقیقه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.