معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن

خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن نوشته‌ی آنتون چخوف، داستان دختر فقیر و زیبایی را روایت می‌کند که از سر ناچاری و البته برای کمک به خانواده‌اش، همسر مردی پیر و بدهیبت، اما ثروتمند می‌شود تا بلکه از طریق نفوذ و ثروت شوهرش، پدر و برادرهایش را از فقر و فلاکت نجات دهد. این کتاب از مجموعه‌ی «روایت آواهای سوپرانو» انتخاب شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن

آنتون چخوف (Anton Chekhov) از نویسندگان به‌نام و توانمند روسیه است که علی‌رغم عمر کوتاهش، آثار متعدد و ارزشمندی را برای دوستداران ادبیات داستانی به جا گذاشت. او بیشتر برای آثار داستانی کوتاهش شهرت دارد. هم‌اکنون نیز یکی از همین داستان‌های کوتاه مشهور پیش روی شماست. خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن (Anna on the Neck)، یکی از آثار کلاسیک ادبیات روسیه است که داستانی واقع‌گرایانه و غم‌انگیز را روایت می‌کند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن

خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن، داستان زندگی دخترکی به نام آنا را روایت می‌کند. این دختر به تازگی هجده‌ساله شده و همراه دو برادر کوچکتر و پدر دائم‌الخمرش زندگی می‌کند. از زمانی که مادرش مرد، پدر به این حال و وضعیت دچار شد و دیگر نتوانست به زندگی عادی برگردد. پدر معلم نقاشی است و این حال خراب، هر لحظه او را در معرض خطر از دست دادن شغل قرار می‌دهد.

این احوال می‌گذرد تا روزی زن‌های فامیل تصمیم می‌گیرند برای آنا شوهری پیدا کنند تا بلکه وضعیت فلاکت‌بار خانواده‌شان را بهبود دهند. آنا زیبا و جوان است و رفتار برازنده‌ای دارد. جستجو برای همسر مناسب چندان طول نمی‌کشد؛ چون خیلی زود سروکله‌ی خواستگاری پیدا می‌شود که بر خلاف سن بالا و ظاهر نه چندان جذابش، از قدرت و ثروت خوبی برخوردار است. این خواستگار پنجاه‌واندی ساله، مادست آلکسیویچ نام دارد، از دولت‌مردان است و وعده‌ی این را داده که با نامه‌ای از شغل پدر آنا نیز حفاظت می‌کند. همین برای دخترک کافی است تا به این ازدواج تن دهد.

در ادامه‌ی خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن، می‌شنویم که در مجلس عروسی آنا و آلکسیویچ پیر، خبری از شام و رقص و پایکوبی نیست. بلکه آن دو با قطار عازم کلیسایی می‌شوند تا آداب مذهبی ازدواجشان را به جا بیاورند. بسیاری این ناخن‌خشکی آلکسیویچ را تحسین می‌کنند و آن را به پای مذهبی و اخلاق‌مدار بودن او می‌گذارد، ولی تنها آنا می‌داند که شوهرش نمی‌خواهد برای این مراسم‌ها پولی خرج کند. او که به امید رسیدن به نوایی زن این پیرمرد شده، حالا خود را فریب‌خورده و مستأصل می‌بیند و در فکر این است که آیا خانواده‌اش امشب هم سر گرسنه بر بالش خواهند گذاشت یا نه...

خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن اثری از آنتون چخوف است که با تلاش نازنین عظیمی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی نوین کتاب این اثر را منتشر کرده و شما آن را با صدای شهین نجف‌زاده می‌شنوید.

اقتباس سینمایی از کتاب آنا بر گردن

فیلم سینمایی صلیب آنا (The Anna Cross) که در سال 1954 به کارگردانی ایزیدور آننسکی (Isidor Annensky) ساخته شده است، داستان آنا بر گردن اثر آنتون چخوف را به تصویر می‌کشد.

خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه ادبیات روسیه علاقه دارید، شنیدن این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن می‌شنویم

هر شب از ترس اینکه مبادا پدرش را به خاطر نقطه‌ی ضعفی که داشت، همین روزها از مدرسه اخراج کنند، با گریه به خواب می‌رفت. پدرش تحمل چنین خفتی را نداشت و مثل مادرش او هم می‌مرد. برای همین زن‌های فامیل آستین بالا زدند و دنبال جفت مناسبی برای آنا گشتند، و خیلی زود سر و کله‌ی همین مادست آلکسیویچ پیدا شد که نه جوان بود و نه خوش‌قیافه. اما پول داشت، مبلغ زیادی پس‌انداز در بانک و یک ملک پدری داشت که آن را اجاره داده بود. مرد آداب‌دانی بود و جایگاه خوبی نزد حضرت اشرف داشت. طوری‌که به آنا گفتند برای او کاری ندارد که نامه‌ای از حضرت اشرف به مدیر مدرسه یا حتی مدیران آموزشی بگیرد تا پدرش از کار بیکار نشود. در این فکر و خیال‌ها بود که یک دفعه صدای موسیقی و همهمه از پنجره فضای کوپه را پر کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
41 دقیقه
آنا بر گردن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن
نویسنده
مترجمنازنین عظیمی
راویشهین نجف زاده
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به عنوان اولین نقد این کتاب تلاشم بر خوب نوشتن برای شما عزیزان خواهد بود. من کتاب رو به دو دلیل مشتاق به خوندنش شدم. یکی اسم نویسنده! مگه میشه چخوف با این میزان از جزئیات نویسی قوی چیزی بنویسه و نخواییم بخونیمش! و دوم اسم عجیب و غریب داستان بود که در طول داستان یک بار ابتدا و یک بار انتهای اون به و دلیل‌اش اشاره میشه که درواقع اشاره به دریافت نشان آنا از سوی علیحضرت روسیه رو داره. خیلی کتاب برای من پر از درد تامل بود. داستان مثل هر داستان دیگه‌ای به یک موضوع تکراری ‘ازدواج یک‌ زن زیبا، با یک پولدار میانسال’ می پردازه! اما دیدها و زوایاها به داستان این قدر جالب و منحصر به فرده که تا انتهای ادم رو ترغیب به خوندنش میکنه. نمیدونم چرا این حس رو از کتاب گرفتم، ولی احساس میکنم توی ترجمه تغییرات زیادی انجام شده بود! در مورد داستان هم باید بگم، دلم از همه بیشتر برای آنا گرفت، هدفش از ازدواج با ادم پولدار، حمایت برادرهایش و پدر معلم و دائم المست‌اش بود. این کار اول داستان برایش خیلی مهم بود. ولی وسط‌های راه کلا هدف اصلیش رو فراموش کرد. برای پول وارد اون رابطه شده بود، ولی تا مدتها حتی پول برای سوپر مارکت هم نداشت! مجبور بود برای مصلحت همسرش وارد روابط و ضوابطی بشه که میتونست به نفع آینده شغلی همسرش باشه! غافل از اینکه همین شد راه نجاتش از اون زندگی و ورودش به زندگی دیگه‌ای پر از روابط با رجال و مهمانی ها… که حتی ان هم به نظر من زندگی خوبی نبود! در نهایت هم، چخوف یک جورایی داستان رو برامون باز گذاشت! من خوانده برای بچه‌ای که در راه بود، دقیق متوجه نشدم که علی حضرت پدر واقعیش قرار بود بشه یا پدر خونده اش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آنا بر گردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.