معرفی و دانلود کتاب صوتی ملخ

عکس جلد کتاب صوتی ملخ
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ملخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ملخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ملخ

کتاب صوتی ملخ داستان ازدواج زنی هنرمند با مردی پزشک را روایت می‌کند. زن که فریفته‌ی دنیای پرزرق‌وبرق هنر است، پس از ازدواجش، دل به مردی نقاش می‌بندد و این اتفاقْ زندگی زناشویی او را به خطر می‌اندازد. آنتون چخوف در این داستان کوتاه به موضوع شکاف در روابط عاطفی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی ملخ

کتاب صوتی ملخ (The Grasshopper) از آنتون چخوف (Anton Chekhov)، داستان کوتاهی است که زندگی زنی جوان، جاه‌طلب و هنرمند به نام اولگا را دنبال می‌کند. اولگای زیبا و جذاب اغلب بدون نگرانی برای آینده و در لحظه زندگی می‌کند. او در جمع دوستان و آشنایان هنرمند، مرتباً مورد تحسین و ستایش قرار می‌گیرد و سبک زندگی‌اش تأیید می‌شود.

اولگا با پزشکی مهربان، خوش‌اخلاق و متواضع به نام دیموف ازدواج می‌کند؛ اما این خصیصه‌ها تمام چیزی نیست که اولگا از همسر خود انتظار دارد. او به زودی می‌فهمد که حرف مشترکی با شوهرش ندارد و علایقش توسط او درک نمی‌شوند؛ پس به سراغ همان حلقه‌ی هنری‌ای می‌رود که پیش‌تر در آن نیازهایش را ارضا می‌کرد. اولگا به ملاقات با دوستان و گذراندن زندگی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز ادامه می‌دهد. دیموف نیز مشغول کار و زندگیِ نرمال خودش است. اولگا بالاخره در یکی گشت‌وگذارهایش با نقاشی به نام ریابوفسکی، به او دل می‌دهد و تعادل زندگی کاری و زندگی زناشویی‌اش برهم می‌خورد. اولگا و ریابوفسکی وارد رابطه‌ی عاشقانه می‌شوند، در حالی که دیموف سخت مشغول کار است و برای اولگا پول می‌فرستد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ملخ

آنتون چخوف به خوبی شکاف میان این زوج و دور شدن تدریجی آن‌ها از یکدیگر را در داستانی سرراست اما عمیق نشان می‌دهد. مخاطب با شنیدن کتاب صوتی ملخ، از خلال بررسی زندگی شخصیت‌های داستان، در روابط خود بازاندیشی می‌کند.

چخوف، این نویسنده و نمایشنامه‌نویس روس که بسیاری او را یکی از بهترین نویسندگان تاریخ ادبیات، خاصه در حوزه‌ی داستان کوتاه، می‌دانند، همچنین یک پزشک موفق نیز بود، اگرچه نویسندگی را علاقه‌ی اصلی خود می‌دانست. او این‌طور گفته است: «طب، همسر شرعی من است و ادب، معشوقه‌ی من.»

کتاب صوتی ملخ، مثل بسیاری از داستان‌های آنتون چخوف، با یک تراژدی پایان می‌یابد؛ جایی که اولگا با نتیجه‌ی تصمیمات خود روبه‌رو می‌شود و باید تصمیمی برای ادامه‌ی مسیر بگیرد.

به هر رو، شما را به شنیدن داستان جذاب ملخ که توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا تهیه و منتشر شده، دعوت می‌کنیم.

درباره‌ی مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو

مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو داستان‌هایی کوتاه با محوریت زنان را در بر می‌گیرد. این مجموعه کتاب به سردبیری حسین مسعودی آشتیانی، صدای زنان جهان را در معرض شنیده شدن قرار می‌دهد. از دیگر عناوین کتاب‌های مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو، می‌توان به کتاب‌های صوتی «شوهر آمریکایی» اثر جلال آل احمد، «زیر چراغ قرمز» اثر صادق چوبک و «خواب‌آلود» از آنتون چخوف اشاره کرد.

کتاب صوتی ملخ‌ برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادبیات روسیه و طرفداران آنتون چخوف، از این اثر داستانی لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی ملخ می‌شنویم

رأس ساعت یازده و نیم شب درهای ناهارخوری باز می‌شد و دیموف با لبخند می‌گفت: شام حاضره آقایون.

همه چیز مثل گذشته بود. اولگا ایوانونا افراد سرشناس را پیدا می‌کرد و اگر راضی‌اش نمی‌کردند، باز دنبال افراد دیگری می‌گشت. باز هم شب‌ها دیروقت به خانه برمی‌گشت، اما دیموف برخلاف گذشته نمی‌خوابید و تا ساعت سه بیدار می‌ماند و صبح‌ها هم رأس ساعت هشت از خواب بیدار می‌شد. یک روز عصر، وقتی اولگا آماده شده بود تا به تئاتر برود و جلوی آینه‌ی قدی ایستاده بود، دیموف با پالتویی بلند و کراواتی سفید وارد اتاق شد. مثل همیشه لبخند ملیحی بر لب داشت. با خوشحالی صورت همسرش را نگاه کرد؛ صورتش از شادی برق می‌زد. نشست و زانوهایش را صاف کرد و گفت: همین الان از تزم دفاع کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
72 دقیقه
ملخ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ملخ
نویسنده
مترجمسپیده جعفرزاده
راویعلیرضا ناصحی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ملخ

کاروان رحیم زاده
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتابی بسیار شیوا و عالی با قلم نویسنده شهیر روس که یکی از رایج‌ترین مشکلات جوامع را در رمان ملخ به تصویر کشیده است. جبران خطا تا دیر نشده است توسط شخص خطاکار می‌تواند زندگی را برگرداند. این رمان مرا به یاد مصراع بی نظیر استاد شهریار می‌اندازد آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
پاییز میرزایی
۱۴۰۳/۱/۲۰
همیشه کارهای چخوف برای من عالین، این کتاب و داستانش منو به فکر فرو برد، انگار چندتا از دوستان خودم رو در داستان میدیدم که اونها هم در تلاش هستن برای برتری و بالا نگه داشتن خودشون
شادی شادباد
۱۴۰۲/۹/۲۷
جالب بود
خط داستانی سده در باب خیانت و حقارت…
ممنون از کتابراه
پرستو صنعتگر
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیلی معمولی بود برای نوجوان ها خوبه
سورن سلیم
۱۴۰۲/۹/۲۵
درود بر چخوف و سایت کتابراه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ملخ

برای دریافت کتاب صوتی ملخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.