معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟: رهنمودهایی برای کاهش پرخاشگری با کمک داستان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟: رهنمودهایی برای کاهش پرخاشگری با کمک داستان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟: رهنمودهایی برای کاهش پرخاشگری با کمک داستان

خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟ اثری از مهری پریرخ با همکاری زینب رفاهی و بهار قادری است. مؤلفان در این کتاب به تعریف مفهوم پرخاشگری در کودکان و نوجوانان و راهکارهایی کاربردی و عملی برای مواجهه با آن پرداخته‌اند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است

مهری پریرخ، زینب رفاهی و بهار قادری در کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است به تشریح ماهیت پدیده‌ی پرخاشگری، انواع و نشانه‌های آن و همچنین راهکارهای کاهش این ناهنجاری پرداخته‌اند. پرخاشگری یکی از اختلالات مهم رفتاری در کودکان و نوجوانان است که اغلب باعث نگرانی والدین و معلمان می‌شود. پرخاشگری پدیده‌ای تا حدودی طبیعی و ناشی از فرآیند رشد کودکان است. این پدیده همچنین می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر وجود برخی مشکلات زمینه‌ای منتج از شرایط زندگی و چالش‌های روان‌شناختی باشد. هنگامی که پرخاشگری از حد و مرز طبیعی فراتر رود، به توجه جدی والدین و مربیان نیاز خواهد داشت.

از جمله عوامل بروز پرخاشگری در کودکان و نوجوانان می‌توان به نوسانات خلقی، ناامیدی، مشاهده‌ی رفتار دیگران و الگوپذیری، ناکامی، اضطراب و افسردگی و عوارض مصرف دارو و چالش‌های ارتباطی در مهدکودک یا مدرسه اشاره کرد. بنا به نتایج پژوهش‌های انجام‌شده، رفتارهای پرخاشگرانه از اوایل زندگی آغاز می‌شود و حدود 55 درصد از پسران و 41 درصد از دختران، پس از دو سالگی، چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند. در اوایل دوران نوجوانی تا هجده‌سالگی، این اختلال به اوج خود می‌‎‌رسد و پس از آن، در اغلب قریب به اتفاق موارد، اندک‌اندک کاهش می‌یابد.

مؤلفان در کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است تلاش کرده‌اند تا به آگاه‌سازی والدین، مربیان و معلمان و مهم‌تر از همه، کودکان دست بزنند. آگاهی از ماهیت رفتار نامناسب و واکنش‌های ناکارآمد و همین‌طور عواقب ناخوشایندِ آن باعث می‌شود تا کودک با هوشیاری و فکر قبلی هر کاری را انجام دهد و با اتخاذ نگرش متفاوتی به رویدادهای اطراف خود، تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشد.

مهری پریرخ، زینب رفاهی و بهار قادری در کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است با بهره بردن از روش کتاب‌درمانی تلاش کرده‌اند که مخاطب کم‌سال خود را در قالب شخصیت‌های مختلف داستانی قرار دهند تا او پیروزی و شکست، و خوشحالی و اندوه را تجربه کند و بتواند به اتفاق‌های زندگی از دریچه‌های متفاوتی بنگرد. این رویکرد باعث می‌شود تا رفته‌رفته تحول شگرفی در نگرش و رفتار آن‌ها به وجود آمده و از میزان پرخاشگری آنان کاسته شود. با توجه به این هدف، بخش‌های مختلف این کتاب به این شکل تنظیم شده‌اند: در بخش اول، ماهیت پرخاشگری، نشانه‌ها و راهکارهای مواجهه با آن بیان شده‌ است، بخش دوم به تشریح کتاب‌درمانی، مراحل اجرا و نتایج آن اختصاص یافته است و بخش آخر، چکیده‌ای از داستان‌های مرتبط با پرخاشگری را در بر دارد.

خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است توسط نشر صوتی اساطیر پارسی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است برای والدین و مربیان تجربه‌ای متفاوت، آموزنده و جالب‌توجه خواهد بود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟: رهنمودهایی برای کاهش پرخاشگری با کمک داستان می‌شنویم

کرگدن کوچولویی به نام رادی، همکلاسی‌هایش را اذیت و وسایل‌شان را خراب می‌کرد، مثل کلاه، عکس، کتاب. البته او فکر می‌کرد کارهایش بامزه است. سر کلاس به خاطر شیطنتِ او، دوستش تنبیه شد. کارهای او، همکلاسی‌ها را آزرده کرد. بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند او را ادب کنند. آن‌ها برای او نقشه‌ای کشیدند. آن‌ها جشن تولدی ترتیب دادند که همه‌ی بچه‌های کلاس به‌جز رادی در آن دعوت شدند.

رادی هنگامی که از جشن باخبر شد، با توپ آبی‌اش که خیلی دوست داشت به جشن رفت. او هنگامی که به جشن رسید، توپ آبی‌اش را گوشه‌ای انداخت و مشغول خوردن کیک شد. بچه‌ها توپ آبی او را قایم کردند. هنگامی که رادی متوجه شد توپش نیست، خیلی عصبانی شد و از آن‌ها خواست تا آن را به او پس بدهند. همکلاسی‌های رادی به او گفتند اگر قول دهد تا دیگر آن‌ها را اذیت نکند، توپش را پس خواهند داد. او از حرف آن‌ها تعجب کرد چون فکر نمی‌کرد دیگران تا این حد از کارهای او آزرده شده‌اند. رادی به آن‌ها قول داد و آن‌ها نیز توپش را به او پس دادند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
آیا کودک شما پرخاشگر است؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟: رهنمودهایی برای کاهش پرخاشگری با کمک داستان
نویسنده، ،
راویمحمدمهدی خداوردی، مریم تفضلی
ناشر صوتیانتشارات اساطیر پارسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آیا کودک شما پرخاشگر است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.