معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

فلیپا پری در خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند سعی ندارد تا والدگری و تربیت فرزند را از زاویه‌ی دید تکنیک‌ها و شگردهای معمول فرزندپروی توضیح دهد، بلکه او در این کتاب تحسین‌شده که پرفروش‌ترین عنوان در ساندی‌تایمز نیز بوده است، شیوه‌ی بالا بردن سواد عاطفی و برقراری ارتباط بهتر میان فرزندان و والدین را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

در خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند (The Book You Wish Your Parents Had Read) اثر فلیپا پری (Philippa Perry) تمرکز بر رشد عاطفی و روان‌شناختی والدین و فرزندان است. اگر قصد تربیت و مراقبت از کودکی را دارید، باید بدانید که تنها توجه به نیازهای مادی او کافی نیست. اغلب پدرومادرها نحوه‌ی غذا دادن، خواباندن، حمام کردن و... را می‌دانند و آن‌ها را به خوبی انجام می‌دهند، ولی برای پرورش کودکی شاد، باید علاوه بر توجه به سلامت جسمی او، به سلامت روانی‌اش نیز توجه کنید. سنگ بنای سلامت روان در انسان‌ها نیز درست در زمان کودکی و در ارتباط سالم با والدینشان شکل می‌گیرد.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

اگر به بالا بردن سواد عاطفیتان و برقراری رابطه‌ی عمیق‌تر با فرزندتان اهمیت می‌دهید و تصمیم گرفته‌اید تا از رهنمودهای این کتاب بهره ببرید، لازم است بدانید که برای شروع باید همه‌ی پیش‌فرض‌ها و روش‌های قدیمی تربیت فرزند را که می‌شناسید دور بریزید تا بتوانید فضایی را در ذهنتان برای این نگرش‌های نو باز کنید. شما باید بدانید که والدگری باعث ایجاد احساسات مختلفی در شما می‌شود؛ در عین اینکه باید مسئولیت‌پذیری را در خودتان تقویت و افزایش دهید تا بتوانید آگاهانه به عواقب کارهایتان فکر کنید، باید این را هم بدانید که دائماً احساس ناکافی بودن خواهید داشت. در این رابطه باید با خودتان رفتاری شفقت‌ورزانه داشته باشید و بدانید که همواره تمام تلاشتان را برای مراقبت از فرزندانتان کرده‌اید و هیچ انسانی نمی‌تواند خالی از خطا باشد.

خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند به این موضوع نیز می‌پردازد که بر خلاف باور عموم، اگر کودکتان به شما وابسته است نشانه‌ی سلامت اوست. در کنار این موضوع، از ارزش تجارب ما در والدگری می‌گوید و این موضوع را خاطرنشان می‌کند که همه‌ی ما، فارغ از بچه داشتن یا نداشتن، فرایند تربیت و والدگری را به عنوان یک کودک گذرانده‌ایم و می‌توانیم از این تجربه برای تربیت فرزندان خودمان نیز استفاده کنیم. این خلاصه کتاب در این باره مثالی هم از یکی از مراجعان نویسنده می‌زند که اسکار نام دارد. اسکار نمی‌داند چرا زمانی که کودکش غذا نمی‌خورد و بشقاب غذایش را روی زمین خالی می‌کند دچار خشم شدیدی می‌شود. با بازنگری تجربه‌ی او در کودکی، این موضوع روشن می‌شود که خود او هم چنین رفتاری را از سوی والدینش تجربه کرده است. والدین اسکار زمانی که او کودک بوده و قلنج انگشتان دستش را می‌شکسته، از این کارش به شدت عصبانی می‌شدند و او را از اتاق بیرون می‌کردند. نگاهی دوباره به این تجارب می‌تواند به ما در برنامه‌ریزی دوباره و آگاهانه‌ی ذهنمان در برخورد با شرایط مشابه کمک شایانی بکند.

خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند اثری از فلیپا پری است که توسط آرزو خوشابی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات آسمان نیلگون ناشران این اثر هستند و شما آن را با صدای شهره روحی می‌شنوید.

افتخارات کتاب کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

  • پرفروش‌ترین عنوان در سایت آمازون
  • کتاب منتخب سردبیر در سایت آمازون
  • پرفروش‌ترین اثر در نشریه‌ی ساندی‌تایمز
  • نکوداشت‌های کتاب کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

  • این کتاب مانند نامه‌ای از یک دوست دانا است که سال‌ها در این زمینه پژوهش کرده است. (The Guardian)
  • این اثر، آموزشی برای داشتن رفتار مهربانانه و بخشنده است. (The Times)
  • این کتاب، نگاهی زیبا و جامع به معنای والد سالم و باهوش بودن دارد. (Alain de Botton)
  • اگر مانند من اهل مطالعه‌ی کتاب‌های خودیاری نیستید برای این کتاب استثنا قائل شوید. حتی اگر والد نیستید هم آن را مطالعه کنید. این کتاب مهربانی بدون قضاوت را آموزش می‌دهد. (Vogue)

خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند برای چه کسانی مناسب است؟

برای یادگیری روش‌های نوین و موثر تربیت فرزندی شاد و سالم، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند می‌شنویم

واکنش‌های ما به عنوان والدین، کاملاً به دوران کودکی ما برمی‌گردد. والدگری غافلگیرکننده است و می‌تواند کاری کند که احساس ناکافی بودن و بی‌تجربگی به ما دست دهد. کمی شبیه به وقتی که شغل بلندپروازانه‌ای برمی‌گزینیم که واقعاً برای آن مناسب یا آماده نیستیم. همه‌ی زوج‌های تازه‌بچه‌دارشده دارای گنجینه‌ی تجربه‌های والدگری البته نه در کسوت پدر و مادر، بلکه به عنوان فرزند هستند. همه‌ی ما روزی بچه بوده‌ایم و برای درک اوضاع فعلی ناگزیر به درک گذشته هستیم. به بیان دیگر، برای درک الگوهای رفتاری فرزندمان باید به برجسته‌ترین موضوعاتی که زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد نگاه دقیق‌تری بیندازیم. ما نخستین و موثرترین الگوی رفتاری فرزندانمان هستیم. بنابراین مجبوریم که اول خودمان را بشناسیم و درک کنیم تا در مرحله‌ی بعد قادر به درک فرزندانمان شویم و اگر یک چیز تأثیر منفی بیشتری نسبت به دیگر عوامل بر روابط ما با بچه‌هایمان بگذارد، همان تجربه‌های کودکی خودمان است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
31 دقیقه
کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند
نویسنده
مترجمآرزو خوشابی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی کتابی که آرزو می‌کردید والدینتان خوانده بودند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.