معرفی و دانلود کتاب صوتی از پروین شنو: گزیده‌ای از اشعار پروین اعتصامی

عکس جلد کتاب صوتی از پروین شنو: گزیده‌ای از اشعار پروین اعتصامی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از پروین شنو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از پروین شنو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از پروین شنو: گزیده‌ای از اشعار پروین اعتصامی

بی‌شک همگان از جایگاه والای پروین اعتصامی در ادبیات پارسی اطلاع دارند و حتی چند بیت از اشعار او را به خاطر سپرده‌اند. کتاب صوتی از پروین شنو ادای دِینی است به این شاعر معاصر زن که دیدگاه‌های نو، انتقادی و اجتماعی خود را در قالب اشعار سنتی و کلاسیک فارسی عرضه کرده.

درباره‌ی کتاب صوتی از پروین شنو

اگر از شما بخواهند چند شاعر زن ایرانی را نام ببرید، احتمالاً پروین اعتصامی (Parvin E'tesami) جزء اولین کسانی است که به ذهنتان می‌رسد. بسیاری از شعرهای پروین در کتاب‌های درسی آمده‌اند و افراد زیادی با اشعار او و زندگی‌اش آشنا هستند. کتاب صوتی از پروین شنو، گزیده‌ای است از اشعار این بانوی ایرانی که لقب اختر چرخ فلک برازنده‌ی اوست.

پروین اعتصامی در سال 1285 هجری شمسی زاده شد و در سن 45 سالگی و بر اثر مرض حصبه درگذشت. او در زمره‌ی شاعران معاصر ایران قرار می‌گیرد؛ اما شعرهایش در دسته‌ی اشعار کلاسیک فارسی جای داده می‌شوند. پدر او که از همان دوران کودکی تربیت علمی و ادبی او را بر عهده داشت، در سال 1314 دیوان پروین اعتصامی را به چاپ رساند. ملک‌الشعرای بهار که یکی از بزرگ‌ترین شاعران آن دوره به حساب می‌آید، دیباچه‌ای بر دیوان او نوشت و اعتبار ادبی او را دو چندان کرد. پروین اعتصامی بعد از ازدواج نافرجامش، در سال 1315 مدتی در کتابخانه‌ی دانشسرای عالی (کتابخانه‌ی دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران امروزی) مشغول به کار شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی از پروین شنو

استعداد بی‌نظیر پروین در سراییدن شعر از همان کودکی مشخص بود. بعضی از اشعار چاپ‌شده‌ در دیوان پروین، حاصل دوران نوجوانی اوست. اشعار او در دسته‌ی ادبیات تعلیمی و اندرزی قرار داده می‌شوند و همین موضوع شعرهای او را برای کودکان و نوجوانان نیز مناسب کرده است. پروین اعتصامی علاوه بر اشعار تعلیمی، مضامین اجتماعی مانند فقر، ریاکاری، ظلم، فساد و... را در اشعار خود بازتاب داده است. در کتاب صوتی از پروین شنو، 14 شعر محبوب پروین را با صدای گویندگانی خوش‌صدا می‌شنوید.

گروه فرهنگی گرزمان با همراهی انتشارات اساطیر پارسی، اقدام به تهیه و تولید کتاب صوتی از پروین شنو کرده‌اند. مریم سعادتی سالم و زهرا مظفری در این کتاب صوتی خوانش اشعار را بر عهده دارند. بخش زندگی‌نامه را مریم تفضلی خوانده است. همچنین در ابتدای کتاب صدای مریم نظامی‌نژاد را می‌شنوید.

کتاب صوتی از پروین شنو برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به اشعار کلاسیک و ادبیات تعلیمی علاقه دارند، از کتاب صوتی از پروین شنو لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی از پروین شنو: گزیده‌ای از اشعار پروین اعتصامی می‌شنویم

پروین اعتصامی با نام اصلی رخشنده اعتصامی در 25 اسفند 1285 هجری خورشیدی در تبریز به دنیا آمد. او فرزند یوسف اعتصامی آشتیانی ملقب به اعتصام‌الملک، نویسنده و مترجم بود. رخشنده تخلص پروین را برای خود انتخاب کرد که تا آن‌زمان نامی مرسوم برای دختران نبود. بعدها که در ایران صدور شناسنامه متداول شد، پروین نام خود را از رخشنده به پروین تغییر داد. پروین از کودکی فارسی، انگلیسی و عربی را نزد پدرش آموخت و از همان کودکی زیر نظر پدرش و استادانی چون علی‌اکبر دهخدا و محمدتقی بهار سرودن شعر را آغاز کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
تیتراژ
3 دقیقه
آرزوها
4 دقیقه
درخت بی‌بر
2 دقیقه
اشک یتیم
3 دقیقه
سر و سنگ
2 دقیقه
آسایش بزرگان
5 دقیقه
آرزوی پرواز
3 دقیقه
نیکیِ دل
2 دقیقه
خون دل
4 دقیقه
شکایت پیرزن
2 دقیقه
نکوهش‌ بی‌جا
3 دقیقه
فلسفه
5 دقیقه
گوهر اشک
10 دقیقه
لطف حق
8 دقیقه
زندگی‌نامه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از پروین شنو: گزیده‌ای از اشعار پروین اعتصامی
نویسنده
راویمریم نظامی نژاد، مریم سعادتی سالم، زهرا مظفری، مریم تفضلی
ناشر صوتیانتشارات اساطیر پارسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از پروین شنو

مهرداد عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
حیف و صد حیف که دنیا دیگه همچین کسی رو توی خودش نداره کاش بعضی از افراد مثل پروین تا ابد زنده بودند و جهان از داشتنشون لذت میبرد
مارال
۱۴۰۲/۱۰/۶
خوانش زیبا و انتخاب‌های خوبی داشت. شنیدن این کتاب لذت بخشه. مثل خوشه چینی از دنیای پروین
حسن خلیلی
۱۴۰۳/۱/۱
خوبه ولی شعر‌های معروف و مطرح پروین رو نداره
عبدالمجیدسمری
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خیلی خوب است بارها گوش کنید
شیوا صادقی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
گوینده بسیار دلنشین بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از پروین شنو

برای دریافت کتاب صوتی از پروین شنو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.