معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی جین ایر

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی جین ایر
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی جین ایر

خلاصه کتاب صوتی جین ایر نوشته‌ی شارلوت برونته، از مجلدهای مجموعه‌ی «نوولا» است. این اثر داستان دخترک یتیمی را روایت می‌کند که زندگی پرفرازونشیبی دارد، اما دست سرنوشت او را به عشقی عمیق مبتلا می‌کند...

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی جین ایر

شارلوت برونته (Charlotte Bronte) از نویسندگان نامدار و برجسته‌ی قرن نوزدهم انگلستان است که آثار مهمی را در کارنامه‌ی خود دارد. کتاب‌های «ویلت»، «شرلی»، «پروفسور»، جین ایر (Jane Eyre) و... همه از آثار درخشان شارلوت برونته هستند که خواندن آن‌ها برای هر فرد دوستدارِ مطالعه‌ای، یک ضرورت و البته تجربه‌ای لذت‌بخش است. در زندگی شلوغ امروزه‌ی آدم‌ها، ممکن است برنامه‌ریزی برای خواندن این آثار کلاسیک با توجه به حجم بالایی که دارند، کار آسانی نباشد. ازاین‌رو خواندن و البته شنیدن نسخه‌های خلاصه‌ای که از این داستان‌ها ارائه شده، می‌تواند راه حل مؤثری برای این مشکل باشد.

اثر حاضر نسخه‌ی خلاصه‌شده‌ای است که توسط کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) در کتاب «چکیده‌ی پنجاه رمان کلاسیک» ارائه شده. این نسخه‌ با حذف توصیفات و بخش‌هایی که در خط سیر داستان دخالتی ندارند، داستان کوتاه‌تری از کتاب جین ایر معرفی کرده که در اینجا می‌توانید از قالب صوتی آن لذت ببرید.

خلاصه کتاب صوتی جین ایر، داستان دختربچه‌ای به نام جین ایر را روایت می‌کند که در سن کم والدینش را از دست داده و حالا با خانواده‌ی رید، یعنی خانواده‌ی دایی‌اش زندگی می‌کند. دایی جین در همان ابتدا در بستر بیماری می‌افتد. او که در نهایت، از این بیماری جان سالم به در نمی‌برد، در بستر مرگ از همسرش می‌خواهد که مراقب خواهرزاده‌ی او، یعنی جین، باشد و از او همچون دیگر فرزندانش نگهداری کند. زن‌دایی جین از این‌که مجبور به پذیرش چنین درخواستی شده راضی نیست و با جین بدرفتاری می‌کند. جین در وضعیتی نابه‌سامان بزرگ می‌شود تا اینکه سرنوشت، او را در دل چالش‌هایی عاشقانه گرفتار می‌کند. جین ایر با تمام سختی‌هایی که در زندگی متحمل می‌شود، دست از تلاش برای رسیدن به آزادی و برابری برنمی‌دارد.

خلاصه کتاب صوتی جین ایر اثری از شارلوت برونته است که به همت سینا رجبی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی نوژین این خلاصه کتاب صوتی را منتشر کرده و شما آن را با صدای سحر بیرانوند می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی «نوولا» یا «چکیده‌ی پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries) یک مجموعه‌‌ی خلاصه ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه» به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و در کم‌ترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چند‌ده‌جلدی هستند.

نکوداشت‌های کتاب جین ایر

  • یک شاهکار. (Library Journal Audio Review)
  • شاهکار یک نابغه‌ی بزرگ. (William Makepeace Thackeray)

اقتباس سینمایی از کتاب جین ایر

آثار بسیاری براساس این شاهکار ادبی خلق شده‌اند. تئاتر، اپرا و سینما همواره میزبان آثاری با مضمون کتاب جین ایر بوده‌اند. فیلم سینمایی «جین ایر» به کارگردانی «کری جوجی فوکوناگا» که در سال 2011 اکران شد، جدیدترین نسخه‌ی اقتباس‌شده‌ی سینمایی از این کتاب است.

خلاصه کتاب صوتی جین ایر برای چه کسانی مناسب است؟

این خلاصه کتاب صوتی را به علاقه‌مندان آثار ادبی کلاسیک انگلستان که مضمونی اجتماعی و عاشقانه دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی جین ایر می‌شنویم

جین ایر دختر ده ساله‌ای است که به همراه زن‌دایی خود، خانم رید و سه دایی‌زاده‌اش در گیتس‌هدهال، منزل خانواده‌ی رید زندگی می‌کند. جین در دوران طفولیت، والدینش را از دست می‌دهد و آقای رید دایی جین، او را به منزلش می‌برد. او در بستر بیماری از همسرش قول می‌گیرد که جین را مانند فرزندان خود بزرگ کند. خانم رید از این تعهد ناخرسند است و جین را از نظر روحی تحت فشار قرار می‌دهد. پسرش جان، که چهار سال بزرگ‌تر از جین است نیز او را از نظر جسمی مورد آزار قرار می‌دهد. جین به یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی دخترانه به نام لوود به سرپرستی یک حقوقدان برجسته‌ی مذهبی به نام آقای براکل هرست، فرستاده می‌شود. خانم رید، جین را دخترکی فریب‌کار به براکل هرست معرفی کرده و سفارش می‌کند که مدیر و معلم‌ها در مدرسه چشم از او برندارند. جین دختری رک و بی‌پرواست و از ابراز عقیده‌ی خود ابایی ندارد. قبل از خروج خانم رید به وی می‌گوید که او و پسرش جان، بدترین آدم‌های روی زمین هستند و آن‌ها را دوست ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
خلاصه‌ی جین ایر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی جین ایر
نویسنده،
مترجمسینا رجبی
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی جین ایر

Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
یک خلاصه اثر کلاسیک بسیار خواندنی و کوتاه برای کسانی که میخواهند با رمانهای سبک کلاسیک آشنا شوند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی جین ایر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.