معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی طرز فکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی طرز فکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت

خلاصه کتاب صوتی طرز فکر اثری از کارول دوک، از پژوهشگران برجسته در حوزه‌ی روانشناسی رشد و شخصیت‌شناسی است. دوک در این اثر پرفروش آمازون با واکاوی واکنش‌های افراد در روبه‌رو شدن با شکست‌ها و سرخوردگی‌ها، به این نکته اشاره می‌کند که دو شیوه‌ی متفاوت از تفکر در مواجهه با ناکامی‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها فرد را به‌سمت موفقیت‌های بیشتر هدایت می‌کند و دیگری موجب ناامیدی فزاینده و سرخوردگی‌های عمیق‌تر در او می‌گردد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی طرز فکر

کارول دوک (Carol S. Dweck) در خلاصه کتاب صوتی طرز فکر (Mindset: The New Psychology of Success) مترصد آن است تا با بازتعریف مفاهیمی همچون موفقیت، استعداد، خودباوری و خودیاری که بر اساس پژوهش‌های متعدد و مطالعات میدانی گسترده به آن دست یافته است، به مخاطب خود نشان دهد چگونه باورهای افراد درباره‌ی توانایی‌های خود، بر نحوه‌ی یادگیری و انتخاب مسیرهای متفاوت در زندگی تأثیر می‌گذارد.

کارول دوک از پژوهشگران نام‌آشنا و برجسته‌ی دانشگاه استنفورد در زمینه‌های متفاوتی از جمله روانشناسی اجتماعی، شخصیت‌شناسی و روانشناسی رشد است. او همچنین در آکادمی هنر و علوم آمریکا و آکادمی ملی علوم نیز فعال است. تحقیقات دوک تاکنون جوایز بسیاری را برای وی به ارمغان آورده‌اند و آثار او در نشریات معتبر زیادی به انتشار رسیده است. دوک در پی سال‌ها پژوهش و آزمایش نظریه‌های متفاوت به این نتیجه رسید که یک ایده‌ی بسیار ساده در پس واکنش‌های ما به شکست‌ها و ناکامی‌ها و همین‌طور مسیری که در ادامه انتخاب می‌کنیم وجود دارد: طرز فکر.

سال‌ها پیش او و همکارانش به بررسی واکنش دانشجویان به نمراتشان علاقه‌مند شدند. آن‌ها مشاهده کردند که گروهی از دانشجویان پس از آنکه نمره‌ی کمی در یک امتحان می‌گیرند، برای امتحان بعدی بیشتر تلاش می‌کنند و با قدرت و تمرکز بالاتری درس می‌خوانند و گروهی دیگر خود را آنچنان شکست‌خورده تصور می‌کنند که تا پایان فصل امتحانات، برای هیچ درس دیگری تلاش نمی‌کنند. این الگو در مدارس و در بین دانش‌آموزان نیز تکرار می‌شد. این الگوی تکراری باعث شد تا دوک و همکارانش به دو شیوه‌ی متفاوت از تفکر پی ببرند: طرز تفکر ثابت و طرز تفکر پویا. افرادی که طرز تفکر ثابت دارند، بر این باورند که هوش امری ثابت و غیرقابل تغییر است و در طول زندگی یک فرد، همواره به یک شکل باقی خواهد ماند. چنین افرادی از شکست سرخورده می‌شوند، به استعداد ذاتی باور دارند و بر این عقیده‌اند که برخی برنده پا به این جهان می‌گذارند و برخی بازنده. تلاش بی‌فایده است و سرنوشت از پیش نوشته شده است! اما افرادی که طرز فکر پویا دارند، شکست را ابزاری برای رشد می‌دانند و از آن می‌آموزند، در مواجهه با ناکامی دست از مبارزه برنمی‌دارند، به رشد و پرورش توانایی‌ها باور دارند و استعداد برایشان معنای چندانی ندارد. اعتماد به نفس بیشتری دارند و شادتر و آرام‌تر زندگی می‌کنند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی طرز فکر

کارول دوک در خلاصه کتاب صوتی طرز فکر به مخاطب خود نشان می‌دهد که مغز توانایی آن را دارد تا با اتصال‌هایی که در نورون‌های آن ایجاد می‌شود، مدام مشغول یادگیری و کسب تجربه‌های جدید باشد. مغز، مانند دیگر عضله‌های بدن، قابلیت آن را دارد که هر اندازه بیشتر پرورش داده شود، قوی‌تر و سریع‌تر عمل کند. او همچنین بر این باور است که انسان‌ها در طرز فکر خود سیاه و سفید نیستند بدین معنا که یک فرد هم از طرز فکر ثابت و هم از طرز فکر پویا برخوردار است و در مواجهه با چالش‌ها و معضلات، گاهی از یک شیوه‌ی تفکر و گاهی از دیگری استفاده می‌کند. خبر خوب این است که اگر تمایل داشته باشید طرز فکر خود را به سمت پویاترشدن متمایل کنید، می‌توانید از راهکارهایی که دوک در کتاب خود ارائه کرده است استفاده نمایید تا بدین‌وسیله، با ایجاد تحول در نگرش خود، به موفقیت و شادکامی بیشتری در زندگی برسید.

انتشارات آسمان نیلگون کتاب طرز فکر را با ترجمه‌ی فاطمه مختاری منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را با صدای افروز هاشمی و به همت انتشارات جیحون می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های صد خلاصه‌ی برتر

صد خلاصه‌ی برتر عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌های برتر، تأثیرگذار و پرفروشی است که به صورت خلاصه کتاب صوتی منتشر شده‌اند تا دسترسی مخاطبان را به مطالب مفید و کاربردیِ آن‌ها ساده‌تر نمایند. کتاب‌های این مجموعه، این امکان را برای مخاطبانی که فرصت کافی برای مطالعه‌ی تمامِ مطالب کتاب را در اختیار ندارند فراهم کرده‌اند تا در مدت زمانی کوتاه از محتویات کتاب‌های جالب‌توجه و پرمخاطب آگاه شده و از آن‌ها بهره ببرند. از جمله آثاری که در این مجموعه کتاب به انتشار رسیده‌اند می‌توان به خلاصه کتاب‌هایی مانند «کفش‌باز»، «حافظه نامحدود»، «روش گرگ»، «کیمیاگر»، «مردی به نام اُوه»، «من پیش از تو»، «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «دنیای سوفی» اشاره کرد.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب طرز فکر

  • طرز فکر کتابی است که تمامی والدین، مربیان، معلمان و اساتید و همین‌طور تمامِ افرادی که قصد دارند در زندگی موفقیت و رضایت بیشتری را تجربه کنند باید بخوانند. (مجله‌ی لایبرری)
  • طرز فکر از جمله کتاب‌هایی است که خواندنِ آن برای همه ضروری است. (چیپ هیث و دن هیث، مؤلفان کتاب «ایده‌ی عالی مستدام»)
  • طرز فکر یکی از اثرگذارترین کتاب‌هایی است که درباره‌ی انگیزه‌های درونی نوشته شده است. (پو برانسون، نویسنده‌ی کتاب «روشی متفاوت در تربیت فرزند»)

خلاصه کتاب صوتی طرز فکر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جست‌وجوی روش‌هایی برای ایجاد تغییراتی پایدار در شیوه‌ی نگرش و تفکر خود هستید و قصد دارید با بازبینی در افکار و رویکردهایتان، به موفقیت و شادکامی دست پیدا کنید، شنیدنِ کتاب صوتی طرز فکر می‌تواند به‌عنوان گامی بلند و اثرگذار، راهنما و آغازگر این تغییرات در شما باشد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت می‌شنویم

محققان با مشاهده‌ی دانش‌آموزان در حال حل معماها دریافتند که یک گروه از چالش‌های سخت لذت می‌برند زیرا آن‌ها را فرصتی برای یادگیری می‌دانند. آن‌ها تلاش‌های ناموفق خود را شکست نمی‌دانستند. او این رویکرد را با خودش مقایسه کرد و متوجه شد که در برخورد با چنین موقعیتی رفتار متفاوتی خواهد داشت زیرا احساس می‌کند توانایی‌های انسانی قابل‌تغییر یا انعطاف‌پذیر نیستند. در منطق او شکست، پایان کار و شاهدی برای عدم توانایی بود اما رویکرد و طرز فکر دیگری وجود دارد که می‌پذیرد ویژگی‌ها و قابلیت‌های انسانی قابل پرورش هستند. برای توضیح تفاوت‌های ما به‌عنوان انسان متخصصان در این سال‌ها نظریه‌های مختلفی ارائه کرده‌اند. آن‌ها از توانایی‌های فیزیکی، پیشینه‌ها و حتی توانایی فکری درک‌شده برای توضیح چگونگی تفاوت انسان‌ها استفاده کرده‌اند. این تحقیقات منجر به آزمایشاتی مانند تست ضریب هوشی شد که توسط آلفرد بینه اختراع شده است. بینه معتقد بود که هر کس، بسته به میزان تلاش خود می‌تواند سطح هوش خود را افزایش دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
نگاه اجمالی به کتاب طرز فکر
26 دقیقه
خلاصه‌ی فصل‌های اول و دوم
26 دقیقه
خلاصه‌ی فصل‌های سوم تا پنجم
16 دقیقه
خلاصه‌ی فصل‌های ششم تا هشتم
5 دقیقه
اطلاعات زمینه‌ای درباره‌ی کتاب طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت
نویسنده
مترجمفاطمه مختاری
راویافروز هاشمی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی طرز فکر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی طرز فکر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی طرز فکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.