معرفی و دانلود خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی

عکس جلد خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی

در خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی، به کوشش پریچهر کوهنورد، شش رمان مطرح ادبیات فارسی گرد هم آمده و می‌تواند اثر خوبی برای افرادی باشد که این رمان‌ها را تا به حال مطالعه نکرده‌اند. گزیده‌ای از داستان‌های «دارالمجانین»، «سووشون»، «چشم‌هایش»، «مدیر مدرسه»، «شوهر آهو خانم» و «کلیدر» که از مهم‌ترین آثار ادبیات ایران هستند، در کتابی که پیش رو داریم جمع‌آوری شده‌اند.

درباره‌ی خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی

ادبیات فارسی غنی از آثاری‌ست که شهرت ادبی بالایی دارند و حتی در میان مردم دنیا هم از اهمیت خاصی برخوردار هستند. بسیاری از این آثار پرطرفدار، مربوط به سال‌های دورند و با وجود شهرت و جذابیت فراوانی که دارند، ممکن است کتابخوان‌های متعددی وجود داشته باشند که هنوز هم موفق نشده‌اند تمام این آثار را مطالعه کنند. کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی، شش رمان از برترین آثار ادبیات ایران را گرد هم آورده و گزیده‌هایی از آن‌ها را در اختیار مخاطب قرار داده است. آثاری از نویسندگانی چون جلال آل‌احمد، سیمین دانشور، محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی در این کتاب به چشم می‌خورند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی

پریچهر کوهنورد، داستانی از محمدعلی جمال‌زاده را سرآغاز کتاب خود قرار داده است و «دارالمجانین»، اولین اثری‌ست که می‌توانید گزیده‌هایی از آن را در کتاب پیش رو بخوانید. در این رمان، از افرادی می‌خوانیم که ترجیح می‌دهند وانمود کنند که دیوانه‌اند و در دارالمجانین بستری شوند، اما زمانی که یکی از این افراد قصد اثبات این را دارد که دیوانه نبوده و خودش را به دیوانگی زده، در اثبات این موضوع، چندان هم موفق نمی‌شود. جمال‌زاده که این رمان را حدوداً 5 سال بعد از «بوف کور» صادق هدایت نوشته، به وضوح ارجاعاتی به داستان هدایت نیز دارد.

کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی، پس از جمال‌زاده، نوبت را به بزرگ علوی و یکی از معروف‌ترین آثارش، یعنی «چشم‌هایش» می‌دهد. داستانی که توانست تحولات قابل‌توجهی در ادبیات فارسی ایجاد کند و از اولین و مهم‌ترین آثاری‌ست که با نمایش احساسات و خلق‌وخوی واقعی زنان نوشته شده است. اثری که راوی عشق فرنگیس به فردی‌ست که سبب درگیر شدن او در مبارزات سیاسی زمانه‌ی خود می‌شود.

سومین بخش کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی به «مدیر مدرسه»ی جلال آل‌احمد اختصاص داده شده است. داستانی از آموزگاری که از امکانات کم شغلش به ستوه آمده و به مدیریت مدرسه روی می‌آورد، غافل از این که قرار نیست اوضاع بهتر از قبل پیش برود. داستانی از نویسنده‌ای که همواره در پی نشان دادن ظلم و ستم‌های موجود و حقایق زندگی بوده است.

«شوهر آهو خانم» از علی‌محمد افغانی که به نکوهش چندهمسری می‌پردازد، «سووشون» سیمین دانشور که سرنوشت شخصیت اصلی آن، مانند «سیاوش»، اسطوره‌ی شاهنامه پیش می‌رود و «کلیدر» از محمود دولت‌آبادی که سعی در نشان دادن تاریخ حقیقی زندگی قبیله‌های چادرنشین در دوره‌ی بعد از جنگ جهانی دوم دارد، سه رمان دیگری هستند که پریچهر کوهنورد گزیده‌های آن‌ها را در کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی گرد هم آورده است.

خواندن کتاب حاضر که مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های ادبیات ایران را پیش رویتان قرار می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا بیشتر با حال و هوای برترین آثار تاریخ ادبیات آشنا شوید و اگر تا به حال موفق به خواندن این آثار ذکرشده نشده باشید، می‌توانید با مطالعه‌ی این اثر به نثر و داستان جذاب آن‌ها دست پیدا کنید.

گفتنی‌ست این اثر توسط انتشارات روزگار به چاپ رسیده است.

خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی علاقه‌مندان به ادبیات فارسی و دوستداران رمان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی می‌خوانیم

اول فکر کردم بروم بی‌خبر اسباب و جُل و پلاس مختصری را که دارم از خانه‌ی حاج‌عمو جمع بکنم و بی‌خداحافظی گور خود را گم کنم. ولی احتمال دادم که خدای نخواسته از این حرکت من غبار ملالی بر خاطر لطیف بلقیس بنشیند و لهذا کاغذی نوشتم و گیس‌سفید را در گوشه‌ای پیدا کردم و دست به دامنش شدم و کیف پولم را در کفَش خالی کردم که کاغذم را هر چه زودتر به بلقیس برساند.

بلافاصله دست به کار جمع‌وجور اسباب و خرت و پرتی که داشتم گردیدم. اول خواستم بروم منزل رحیم، ولی دیدم عده‌شان زیاد و جایشان کم است و به خاطرم آمد که رفیق دیرینه‌ام، دکتر همایون که تازه از فرنگ برگشته بود، منزل دربسته‌ی دنجی اجاره کرده و با یک نفر نوکر تنهاست. نزد او رفتم و آن شب منحوس را هر طور بود به صبح رساندم. نشان به آن نشانی که ده روز آزگار از منزل همایون قدم بیرون نگذاشتم.

رفته‌رفته به فکر افتادم که چه شده که رحیم با آن‌که برایش پیغام فرستاده بودم که در کجا منزل دارم به سروقتم نیامده است. این بود که روزی به اصرار همایون، ریش تراشیدم و سر و صورتی آراستم و به عزم ملاقات رحیم از منزل بیرون شدم.

اصل مطلب این بود که دلم می‌خواست سلامی به شاه‌باجی خانم بدهم و خبری از بلقیس بگیرم...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
محمدعلی جمال‌زاده
خلاصه کتاب دارالمجانین؛ محمدعلی جمال‌زاده
بزرگ علوی
خلاصه کتاب چشم‌هایش؛ بزرگ علوی
جلال آل‌احمد
خلاصه کتاب مدیر مدرسه؛ جلال آل‌احمد
علی‌محمد افغانی
خلاصه کتاب شوهر آهو خانم؛ علی‌محمد افغانی
سیمین دانشور
خلاصه کتاب سووشون؛ سیمین دانشور
محمود دولت‌آبادی
خلاصه کتاب کلیدر؛ محمود دولت‌آبادی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی
نویسنده
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات714
زبانفارسی
شابک978-622-233-272-3
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی

برای دریافت خلاصه کتاب گزیده‌ی چند رمان معاصر فارسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.