معرفی و دانلود کتاب صوتی آب زندگی

عکس جلد کتاب صوتی آب زندگی
قیمت:
۱۶,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آب زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آب زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آب زندگی

پینه‌دوز به امید درآورن یک لقمه نان بخورونمیر، سه پسرش را روانه‌ی نقاط مختلفی از دنیا می‌کند؛ بی‌خبر از اینکه تقدیر برای هرکدام از آن‌ها بازی غافلگیرکننده‌ای در آستین دارد. صادق هدایت در کتاب صوتی آب زندگی، همانند حکایت‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی، داستان سمبلیک و آموزنده‌ای را درباره‌ی سرانجام خیر و شر به رشته‌‎ی تحریر درآورده است.

درباره‌ی کتاب صوتی آب زندگی

حسن‌قوزی، حسینی‌کچل و احمدک، سه پسر یک پینه‌دوز پیر هستند. احمدک، کوچک‌ترین پسر خانواده، نسبت به دو برادر دیگرش کاری‌تر، باجربزه‌تر و خوش‌قلب‌تر است و همین مایه‌ی حسادت آن دو نفر دیگر می‌شود. تا اینکه روزی قحطی به شهر می‌آید و پینه‌دوز که می‌بیند نمی‌تواند خرج همه‌ی خانواده را دربیاورد، پسرانش را به امان خدا می‌فرستد پی کار و زندگی خودشان. صادق هدایت (Sadegh Hedayat)، داستان کتاب صوتی آب زندگی را مانند حکایت‌های شفاهی و کهن ایران پیش می‌برد.

برادران طبق توصیه‌ی پدرشان قدم به سفری پرماجرا می‌گذارند. در همان ابتدای مسیر، حسن‌قوزی و حسینی‌کچل تصمیم می‌گیرند از شر احمدک خلاص شوند و او را در غاری زندانی می‌کنند. صادق هدایت داستان را به‌نحوی جلو می‌برد که هر یک از سه برادر از هم جدا شده و سرنوشت متفاوتی پیدا می‌کنند. در کتاب صوتی آب زندگی با سه سرزمین و سه کشور متفاوت روبه‌رو می‌شویم که هر یک از برادران وارد یکی از آن‌ها می‌شوند: کشور زرافشون، کشور ماه تابون و کشور همیشه‌بهار که اهالی دو کشور دیگر آن‌جا را به‌عنوان سرزمین آب زندگی می‌شناسند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آب زندگی

صادق هدایت در کتاب صوتی آب زندگی، تعداد زیادی از سمبل‌ها و عناصر افسانه‌های کهن را به کار گرفته است: از آب حیات گرفته تا قله‌ی قاف، گیس گلابتون و... در ادامه‌ی داستان حسن‌قوزی، پادشاه کشور کورها می‌شود و حسینی‌کچل، پادشاه کشور کرولال‌ها. با وجود اینکه این دو برادر به احمدک خیانت کرده و قصد جان او را کردند، برادر کوچک‌تر به فکر نجات دادن آن‌ها و مردم سرزمینشان است. اما یک نفر به او توصیه‌ای مهم می‌کند که به نوعی درون‌مایه‌ی اصلی داستان را در خود نهفته دارد: آب حیات آن‌چنان انسان‌ها را بینا و شنوا می‌کند که دورترین چیزها را می‌بینند و کم‌ترین صداها را می‌شنوند. با این وجود، آب زندگی تنها به درد کسانی می‌خورد که حس آزادی دارند و می‌خواهند آزاد شوند؛ یعنی کسانی که خودشان می‌خواهند بینا و شنوا شوند.

کتاب صوتی آب زندگی را نشر صوتی گیوا با صدای حسین نصیری و مهدیه ایرجی در اختیار مخاطبان قرار داده. داستان آب زندگی، درواقع یکی از داستان‌های کوتاه کتاب زنده به گور صادق هدایت است که انتشارات گیوا آن را در قالب کتاب صوتی مجزا منتشر کرده. این کتاب جلد 144 از مجموعه داستان کوتاه انتشارات گیوا است.

کتاب صوتی آب زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به افسانه‌ها و حکایت‌های عامیانه علاقه دارید، این‌بار چنین داستانی را به قلم صادق هدایت در کتاب صوتی آب زندگی بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی آب زندگی می‌شنویم

کلاغ سومی گفت: خواهر چه خبر تازه‌ای داری؟

کلاغ اولی جواب داد: قار... اگه چیزایی که ما می‌دونیم آدم‌ها می‌دونستن! شاه کشور ماه تابون مرده. چون جانشین نداره، فردا باز هوا می‌کنن. این بازه، رو شونه‌ی هرکی نشست، اون شاه می‌شه.

کلاغ دومی گفت: تو گمون می‌کنی کی شاه می‌شه؟

کلاغ اولی گفت: مردی که پای این درخت خوابیده، شاه می‌شه. اما به شرط اینکه یه شکمبه‌ی گوسفند به سرش بکشه و وارد شهر بشه. اون وقت باز میاد و رو سرش می‌شینه. اول چون می‌بینن خارجیه، قبولش ندارن و تو یه اتاق حبسش می‌کنن. می‌باست که پنجره رو واز بکنه. اون وقت دوباره باز از پنجره میاد و رو سرش می‌شینه.

کلاغ سومی گفت: واه... شاه کشور کرها!

کلاغ دومی گفت: می‌دونی دوای کری اون‌ها چیه؟

کلاغ سومی گفت: آب زندگیه. اما اگه آب زندگی به مردم بدن و گوششون باز بشه، دیگه زیر بار اربابشون نمی‌رن!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
بخش اول
14 دقیقه
بخش دوم
15 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آب زندگی
نویسنده
راویحسین نصیری، مهدیه ایرجی
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آب زندگی

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۱
این داستان را همه‌ی مردم ما باید گوش کنند تا ببینند که چگونه عده‌ای با جهل و خرافات مردم چه سودی میبرند و چه زندگی نکبت باری برای آن‌ها فراهم میکنند
Hanieh M
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
داستان کوتاه بود، شاید به نظر داستان ساده‌ای بود ولی ازش درس‌های زیادی میشه گرفت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آب زندگی

برای دریافت کتاب صوتی آب زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.