معرفی و دانلود رایگان مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده

عکس جلد مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده اثری از الهام نظری است. او در این شماره به زندگی و آثار فئودور داستایوفسکی، نویسنده‌ی پرآوازه و بی‌همتای روس پرداخته و گزیده‌های کوتاهی را نیز از سراسرِ جهان در رابطه با این شخصیت بی‌نظیر و آثارش گردآوری کرده است. این شماره از مجله‌ی صوتی کتاب شنبه نیز همانند دیگر شماره‌ها، مطالبی درباره‌ی تأثیر شعر و ادبیات بر زندگیِ انسان‌ معاصر در بر دارد.

درباره‌ی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده

فئودور داستایوفسکی و آثارش، محور اصلی مطالب مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده است. الهام نظری در این شماره از کتاب شنبه به روایت‌هایی درباره‌ی زندگی داستایوفسکی، رنج‌ها و دردهایی که در طول زندگی‌ با آن مواجه بوده است، فراز و نشیب‌های روزگاری که در آن می‌زیسته و اثری که آن‌ها بر حیات و آثارش گذاشته‌اند و نیز نوشته‌های برجسته‌ی این نویسنده‌ی یگانه در جهان ادبیات پرداخته است. در ادامه‌ی این شماره همچنین داستان کوتاهی از ابراهیم گلستان و همین‌طور بخش‌هایی از اثر سترگ داستایوفسکی، برادران کارامازوف را می‌شنویم.

از داستایوفسکی بزرگ چه می‌دانیم؛ از او که نوشته‌هایش همیشه در فهرست برترین آثار ادبی جهان قرار دارند و بسیاری در سراسر دنیا، همچنان و سال‌ها پس از درگذشتِ او، مشتاقانه کتاب‌هایش را می‌خوانند. داستایوفسکی راوی انسان‌های عصیان‌زده و روان‌پریش بود و دستگیری، زندان، تبعید به سیبری، بیماری و حملات صرع که ممکن است هر انسانی را از پای درآورد، او را به خلق شاهکارهای ادبی سوق دادند. محمد قاضی، مهری آهی و سروش حبیبی تنها اندکی از بزرگانِ ترجمه‌ی ایران هستند که آثار داستایوفسکی را به فارسی برگردانده‌اند. جلال‌آل احمد، داریوش مهرجویی، خشایار دیهمی، احمد فردید، صادق هدایت و بیشمار دیگر از روشنفکران و نویسندگان ایران از نوشته‌های وی تأثیر پذیرفته‌اند. آثار بسیاری به تأسی از روایات داستایوفسکی در سرزمین ما به نگارش درآمده یا بر پرده‌ی سینما و تئاتر نقش بسته است. شنیدنِ مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده به شناختی که از داستایوفسکی داریم، عمق بیشتری می‌بخشد.

ردپای آثار داستایوفسکی نه‌تنها بر ادبیات ایران بلکه بر حافظه‌ی فلسفی و ادبی جهان نقش بسته است. شاید اگر تأثیر واژه‌های داستایوفسکی نبود، شاهکارهایی نیز از نیچه، ارنست همینگوی، فرانتس کافکا، جیمز جویس و ویلیام فاکنر نمی‌خواندیم. ژان پل سارتر در کتاب خود، با نام اگزیستانسیالیسم یک اومانیسم است، از قول داستایوفسکی می‌گوید، اگر خدا وجود نداشت هر چیزی مجاز بود. این عبارت که از نظر سارتر، نقطه‌ی شروع اگزیستانسیالیسم است، برداشتی از آخرین و یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های فئودور داستایوفسکی، برادران کارامازوف و به‌ویژه نگاه شخصیت ایوان کارامازوف به زندگی است. داستایوفسکی در این کتاب چالش‌های پیشِ روی انسان مدرن را به‌روشنی به تصویر کشیده است. شخصیت‌های او در این کتاب، آینه‌ای تمام‌قد از اندوه‌هایی عمیق و تردید‌هایی ویران‌کننده‌اند. برادران کارامازوف، اثری چندلایه و روانشناختی است که تبحر بالای داستایوفسکی را در شناختِ اعماق ذهن و درون انسان نشان می‌دهد. در مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده، بخش‌هایی از این شاهکار جهانِ ادبیات را با هم می‌شنویم.

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده را نشر صوتی ماه آوا با خوانش راضیه هاشمی و آرش رستمی منتشر کرده است.

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده مناسب چه کسانی است؟

شنیدنِ این اثر را به علاقه‌مندان ادبیات داستانی و شعر معاصر و همین‌طور تمام افرادی که بررسی و نقد آثار برجسته‌ی ادبی را از دریچه‌های فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و... موضوعی جالب‌توجه و جذاب می‌دانند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده می‌شنویم

فوریه‌ی 1881 در گورستان تیخوین سن‌پترزبورگ، دانه‌های برف روی سیاهی لباس‌ها و چترهای جمعیت زیادی می‌شینه. از بالا که نگاه می‌کنیم، جز تیرگی چیزی نیست و تلاش آهسته و رقصان دونه‌های سفید برای شکافتن این تیرگی. توی این قبرستان، آهنگسازهای معروف روسیه دفن شده‌اند. شاید توی این سکوت ابتدایی که جمعیت تا بالای سر تلِ خاک می‌رسه، می‌شه نواهایی شنید. این بزرگ‌ترین خداحافظی برای یک نویسنده در روسیه است. چند روز بوده که فئودور داستایوفسکی، خون‌ریزی‌های شدید معده و روده داشته و در تبِ بسیار شدید، آنا، همسر جوانش، کنارش بوده. ساعت‌های پایانی رو خودش فهمیده بوده. این دیگه حملات گه‌گداری صرع و تشنج‌ها و بی‌قراری‌های همیشگی زندگیِ یک آدم رنجور نیست. این نبودنِ کامله. اما به نظر خودش همه‌ی اینا خنده‌دار میاد. به‌نظرش زندگی از درون ممکنه کمی جدی یا با ابهت بیاد اما پر از چیزهای خنده‌داره؛ حتی همین درد که تا چند قدمیِ مرگ نگهش داشته. نهم فوریه، زیر سایه‌ی اون جمعیت بزرگ، که برای مراسم تدفینش اومدند در خاک می‌ره و این، پایانِ یک انسانِ به درون خزیده است؛ بعد از رنج‌های طولانی و ناله‌های همواره‌ی درون.

فهرست مطالب کتاب صوتی

82 دقیقه
مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابمجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده
نویسنده
راویراضیه هاشمی، آرش رستمی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۸/۲۳
از کتاب شنبه خوشم میاد اما از انتخاب تم هر ماهش نه!؟ هر دفعه داره غمگین تر و رنجورتر میشه و انگار کارکنان این مجله یه جوری با غم و رنج عجین هستند!؟
فکرکنم جز مواردی تک، باقی موضوعات مختلف در این کتاب بیشتر از افسردگی، ناراحتی و رنجش سخنی نبوده است.
این بار گویندگان رو روال خوبی بودند اما آن این
دستمایه برای دورهم بودن، مضمون صحبت بزرگواری است که گفته است: اگر می‌خواهید بر مردمی حکومت کنید، آن‌ها را غمگین نگه دارید 😱
هر بهونه‌ای برای رد این مهم می‌توانید بیاورید که اینجا اینه و فلان و بهمان!؟ اما قوانین جهان نمی‌توانید دور بزنید.
حامد نوری
۱۴۰۲/۸/۲۶
اولش با جملات منفی که علاقه به عنوان کردنشان ندارم شروع میشه.
طبیعت صدای ما را می‌شنود.
پس مثبت باشیم و با عشق و امید زندگی کنیم تا زندگی هم چهره خوبش را به ما نشان دهد. (فرکانس طبیعت با فرکانس عشق یکی است)
به یاد حضرت عیسی افتادم که در نا زیبایی آن سگ که یارانش می‌دیدند. دندان‌های سفید و را
زیبایش دید.
بقیه‌اش رو گوش نکردم, شاید بقیه‌اش جالب باشد، نمی‌دونم!
اگر لیلی به عقیده خیلی‌ها قشنگ نبود در نگاه مجنون بسیار زیبا بود. پس اگر به عقیده خیلی‌ها زندگی زیبا نیست بهتر است مجنون باشیم
علی چراغی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اسم داستایوفسکی را به عنوان نویسنده خوب زیاد شنیده بودم ولی هیچ کدام از آثارش رو نخونده بودم و هیچ شناختی از شخصیتش نداشتم اما با شنیدن این مجله اطلاعات خوبی از شخصیت و بیوگرافی این نویسنده بزرگ بدست آوردم. راویان هم خیلی خوب بودند و داستان زندگی این نویسنده توسط این راویان خیلی خوب روایت شده بود. هم صداها خوب بود و هم نحوه بیان. سپاس از شما به خاطر این مجله.
Sh
۱۴۰۲/۸/۱۹
وقتی برای گزینش معلمی رفتم ازم سوال شد اخرین کتابی که خوندی رو اسم ببرصادقانه گفتم بدادران کارامازوف فکر نمی‌کنم مصاحبه کننده اسم کتاب و شنیده بود و یا شناختی از نویسنوگان روسی داشته گفت در مورد چیه و کوضیح دادم گزینش رد شدم متاسفانه یکی از دلایلیش همین کتاب بود چون یه کتاب سیاسی هست از دید انها
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۸/۹
چه شماره‌ی آرام و سنگینی. آرام مثل روزاهایی که گاه کشش می‌دهیم تا دیر به «آن» اتفاقی بلقوه‌ی هولناک برسیم! و سنگین، مثل حال و هوای این روزهایمان!. ممنون از اجرای قشنگ تون/ متن فوق العاده بودای کاش زمان بیشتری برایش وجود داشت.
Mona abad
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
سپاس از همه تهیه کنندگان این اثر همچنین کتابراه گرامی. انتخاب موزیک‌ها خیلی مورد دلخواهم هست. تنها ایراد اثر اگر جسارت نباشد، نیاوردن آشکار منبع هر نوشته است که گویندگان اجرا می‌کنند. پیش یا پس از اجرا بگویند که چه اثری و نوشته کیست. پاینده باشید
Samane_ghdrn
۱۴۰۲/۱۲/۳
چند جلد از این مجله را گوش داده‌ام
این شماره را تازه میخواهم گوش کنم
اما روی تجربه میگویم مثل همیشه موضوعات و صدای گویندگان و صمیمیت و دیالوگهای بین شان عالی
موسیقی‌هایی هم که در بین پخش میشود بسیار زیرکانه و هنرمندانه انتخاب شده
Fatima Dehghan
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به قدری لذت بخش بود که دوست دارم دوباره گوش کنم. متون ادبی با این که کمی سنگین بود در بعضی قسمت ها، اما بر جان می‌نشست و کلمه‌ها را به رقص آورده بود. در قسمت پایانی که راوی خاطره وار از دوست داشتن حرف می‌زد بسیار زیبا بود. بی نهایت سپاس.
مهدیه فدایی
۱۴۰۲/۸/۳۰
چه رنجی! نام داستایفسکی را زیاد شنیده بودم و گوشه‌هایی از "ابله" خوانده بودم ولی از خود داستایفسکی چیز زیادی نمی‌دانستم تا این که این اپیزود کتاب شنبه داستایفسکی را به من معرفی کرد. از کتابراه ممنون با این کتاب‌های خوب شان
سارا اکبریان
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب شنبه با هر موضوعی که باشه جذابیت خودشو داره و خواننده رو ترغیب میکنه ولی بهتره موضوعات مختلف باشند نه صرفا غم و رنج و گذشته‌ی ناموفق.
با تشکر از کتابراه که کتاب شنبه رو در اختیار ما قرار میده.
محمد علی باهری
۱۴۰۲/۸/۲۶
دلیل این کتاب این است که زندگی همه دارای سختی و مشکلات است ولی این ما هستیم که راهمان را مشخص می‌کنیم بادها برای همه یکسان می‌وزد ولی این بادبان یعنی ما هستیم که راه را تعیین می‌کنیم
T.p.4119
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
این کتاب راجع به غم‌های داستایوسکی هست. بسیار زیبا نهایت غم و درد رو از زبان یک انسان فرهیخته بیان میکنه. و دیگر این که حتی یک انسان فرهیخته می تونه دچار اشتباه بشه‌.
مجیدناجی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
باعرض سلام خدمت تمام دوستان و کتاب دوستان عزیز. من شخصا از این شماره ماهنامه دید مثبت ندارم. اما این اصلا از ارزش کار شما دوستان کم نمیکنه. متشکرم
Mojgan A
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
شماره‌های قبلی مجله شنبه بسیار جذابتر و پر محتواتر بود به طوری که هر کدوم دو الی سه بار گوش میدادم ولی هر چی جلوتر میره انگار موضوعات جذابیتشو از دست میده
مهران
۱۴۰۲/۹/۲۰
من شماره‌های قبلی رو گوش نکردم.. ولی با شنیدن این قسمت خیلی مشتاق شدم به شنیدن شماره‌های قبلی وبعدی این مجله..
با سپاس فراوان از تهیه کننده‌های ان🙏🙏
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده

برای دریافت مجله صوتی کتاب شنبه - شماره هفده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.