معرفی و دانلود نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای

برای دانلود قانونی نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای

در نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای با طیف متنوعی از آثار نمایشی در دوره‌های مختلف زمانی روبه‌رو هستیم. علی امینی نجفی بنا به سلیقه‌ی شخصی ده اثر تک‌پرده‌ای را ترجمه و گردآوری کرده است. هارولد پینتر و تام استوپارد دو نام آشنا در حوزه‌ی نمایشنامه‌نویسی هستند که به ترتیب با دو اثر «ایستگاه ویکتوریا» و «صلح انفرادی» در این کتاب ظاهر شده‌اند.

درباره‌ی نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای

علی امینی نجفی در نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک‌پرده‌ای آثاری از نمایشنامه‌نویسانی همچون تام استوپارد، گرت هوفمان، داریو فو و... را گرد هم آورده است. عناوین برخی از این نمایشنامه‌ها عبارتند از: صلح انفرادی، من اورلاپی هستم، پرده‌برداری، مده‌آ و...

نمایشنامه‌های این مجموعه هیچ پیوند ساختاری یا مضمونی با یکدیگر ندارند و تنها به‌واسطه‌ی علاقه‌ی شخصی مترجم، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. تنها نکته‌ی مشترکی که در نمایشنامه‌های کتاب تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای می‌توان یافت، نگاه انتقادی به مسائل روز است. برخی از این نمایشنامه‌ها پیش‌تر به فارسی ترجمه شده‌اند و برخی دیگر نیز در ایران به روی صحنه رفته‌اند.

«مده‌آ (Medea)» برداشتی تازه و آزاد است از یک تراژدی معروف یونان باستان که از زمان اوریپید (Euripides) تا امروز، متن‌های گوناگونی از آن ارائه شده است. داریو فو (Dario Fo)، نمایشنامه‌نویس شهیر ایتالیایی، متن نمایش را به گویش توسکانی نوشته. این نمایشنامه داستان زنی به نام مده‌آ را روایت می‌کند که به سبب خیانت شوهرش، دست به کارهایی جنون‌آمیز می‌زند و خانواده‌اش را به نابودی می‌کشاند. تازه‌ترین اجرا از مده‌آ در تهران به کارگردانی سهراب سلیمی بر روی صحنه رفته است.

علی امینی نجفی پیش از شروع هر نمایشنامه، مختصری از بیوگرافی نویسنده آورده است که به درک مخاطب از اثر کمک می‌کند. پیتر تورینی (Peter Turrini) نویسنده‌ی دهمین نمایشنامه از کتاب صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای، با نام «بچه‌کشی (Kindsmord)» است؛ یک تراژدی که در آن، مادری 26ساله نوزاد خود را در وان حمام به قتل می‌رساند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای

جیمز ساندرز (James Saunders) پیرو مکتب ابزوردیسم، نمایشنامه‌ی «یک اتفاق کوچک (A Slight Accident)» را در سال 1961 نگاشته است. این نمایش قصه‌ی به قتل رسیدن مردی به دست همسرش را روایت می‌کند. ورود زن و مرد همسایه به این ماجرا، اتفاقات تازه‌ای را رقم می‌زند.

علی امینی نجفی اقدام به کاری ارزشمند کرده و نمایشنامه‌های برجسته اما کمتر خوانده‌شده‌ی قرن بیستم را در این نمایش صوتی گردآوری کرده و منبعی غنی در اختیار مخاطبان عام و متخصصین حوزه‌ی تئاتر قرار داده است؛ به این امید که آگاهی از امر نمایشی بالا رود و اجراهای متنوع‌تر بر صحنه‌های تئاتر دیده شود.

این کتاب صوتی به کوشش نشر صوتی جیحون منتشر شده و با صدای گویندگانی همچون مهدی فضلی، فرزانه فائزی، اشکان فتولی، افروز هاشمی، شهره روحی، افشین اعتماد، محمد ولیان و هوتن شاطری‌پور در اختیار مخاطبان قرار گرفته. نسخه‌ی متنی این کتاب نیز توسط انتشارات چتر فیروزه به چاپ رسیده است.

نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به حوزه‌ی نمایش از خواندن کتاب تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای استقبال خواهند کرد و اهالی تئاتر، از نمایشنامه‌های این کتاب به‌عنوان متون اجرایی، سود خواهند برد.

در بخشی از نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای می‌شنویم

صحنه: اسپانیای امروز یا هرجای دیگری که دیکتاتوری حاکم باشد.

آرایش صحنه: این نمایش را هم می‌توان در خیابان اجرا کرد و هم در سالن تئاتر. یک پارچه‌ی بزرگ خون‌آلود از یک طرف سالن به طرف دیگر آن، بالای سر تماشاگران آویخته است. از وسط پارچه خون نشت می‌کند. زیر این قسمت، تماشاگر نمی‌نشیند، بلکه یک خمره‌ی بزرگ جای گرفته است. در طول نمایش قطرات خون از وسط پارچه به درون خمره می‌چکد. ساعت دیواری بزرگی به طرزی چشمگیر بر فراز صحنه قرار گرفته است. زیر آن همسر مبارز محکوم به اعدام جا دارد. او هدفون بر سر نهاده است.

_ با هر کشتاری زجر و خفقان بیشتر شد.

بی‌درنگ ناپدید می‌شود. ساعت دیواری چهار صبح را نشان می‌دهد.

_ خواهش می‌کنم عجله کنید خانم. ارتباط رو هرچه زودتر برقرار کنید. البته خانم می‌دونم که همه‌ی کارمندای اداره‌ی تلفن به من لطف دارن و به‌خاطر من به زحمت افتادن. از همه‌ی اونام بی‌نهایت متشکرم. استدعا می‌کنم خانوم. حالا ساعت چهاره و شوهر منو قراره که سر ساعت پنج تیربارون کنن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
چند کلمه درباره‌ی نمایشنامه‌های این کتاب
40 دقیقه
یک اتفاق کوچک
22 دقیقه
صلح انفرادی - بخش اول
20 دقیقه
صلح انفرادی - بخش دوم
9 دقیقه
من اورلاپی هستم
27 دقیقه
نماینده‌ی ما در مدرس
21 دقیقه
پرده‌برداری
25 دقیقه
مده‌آ
23 دقیقه
همه‌ی عطرهای عربستان
13 دقیقه
ایستگاه ویکتوریا
31 دقیقه
آخر خط - بخش اول
19 دقیقه
آخر خط - بخش دوم
31 دقیقه
بچه‌کشی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای
نویسنده
مترجمعلی امینی نجفی
راویمهدی فضلی، فرزانه فائزی، اشکان فتولی، افروز هاشمی، شهره روحی، افشین اعتماد، محمد ولیان، هوتن شاطری پور
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای

برای دریافت نمایش صوتی تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.