معرفی و دانلود کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک

برای دانلود قانونی کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک

کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک تألیف مشترک الهه گلپایگانی، الهام حاج‌‌هاشمی و فاطمه کیهانی‌پور، اثری در حوزه‌ی روانشناسی و بازی‌درمانی‌ برای کودکان خردسال است. این کتاب با هدف کمک به مادران و سرپرستان در امر تربیت کودکان تدوین شده و مؤلفان سعی داشته‌اند با توجه به محدودیت‌های دنیای امروز، بازی‌ها و سرگرمی‌هایی را ارائه دهند که با هر امکاناتی قابل انجام باشد.

درباره‌ی کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک

بازی جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی کودکان است، خصوصاً در دوران جدید که بازی‌ها و سرگرمی‌های رنگارنگ به‌وفور در همه‌جای دنیا پیدا می‌شوند؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که بسیاری از این بازی‌ها، مخصوصاً بازی‌های کامپیوتری و موبایلی، نه‌تنها هیچ فایده‌ای برای کودک ندارند، بلکه آسیب‌های ذهنی و جسمی متعددی را نیز برای او به همراه خواهند داشت. این امر در مورد کودکان خردسال بیش از سایرین مشاهده می‌شود، زیرا در بسیاری موارد باعث بروز پرخاشگری، خشونت، بی‌حوصلگی و سایر مشکلاتی می‌گردد که ذهنشان هنوز آمادگی پذیرش آن‌ها را ندارد.

کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک با هدف معرفی بازی‌ها و سرگرمی‌های مناسب و خلاقانه، به اهتمام الهه گلپایگانی، الهام حاج‌‌هاشمی و فاطمه کیهانی‌پور تألیف شده است. این کتاب مصور شامل بازی‌ها و سرگرمی‌هایی متنوع می‌باشد که به منظور رشد چندجانبه‌ی کودک ارائه شده‌اند. نویسندگان در ابتدای هر بازی، اهداف آن را به‌صورت خلاصه معرفی کرده‌اند تا خوانندگان به سادگی سرگرمی‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایند. نکته‌ی مهمی که در کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک به آن پرداخته شده، اهمیت بازی والدین با بچه‌ها و اثرات مفیدی‌ست که چنین رویکردی در پی دارد. محبتی که کودک هنگام بازی با پدر و مادر و نزدیکانش دریافت می‌کند، قابل مقایسه با هیچ بازی ویدئویی و سایر سرگرمی‌های انفرادی نیست.

مؤلفان همچنین تلاش کرده‌اند در معرفی و انتخاب بازی‌ها، شرایط زندگی آپارتمان‌نشینی را در نظر بگیرند و فعالیت‌هایی را معرفی کنند که هر خانواده‌ای با حداقل امکانات بتواند آن‌ها را انجام دهد و تعاملی خلاق و سازنده بین کودک و نزدیکانش ایجاد شود. این کتاب مصور با عکس‌ها و تصویرگری فهیمه رشیدی در اختیار خوانندگان قرار گرفته تا درک توضیحات بازی و سرگرمی‌های معرفی‌شده با سهولت هرچه بیشتر صورت پذیرد.

کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در اختیار علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک، به والدین و سرپرستان علاقه‌مند به کتب روانشناسی کودک توصیه می‌شود. خواندن کتاب نامبرده به تمام کسانی که با کودکان خردسال سروکار دارند کمک می‌کند بازی‌ها و سرگرمی‌های جدیدی را در تعامل با بچه‌ها تجربه کنند که با کمترین امکانات قابل اجرا هستند.

در بخشی از کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک می‌خوانیم

هدف: افزایش خلاقیت، تقویت قدرت تخیل، تقویت مهارت‌های دستورزی، کار با چسب، تقویت رابطه کلامی. شرح فعالیت: با استفاده از عنصر خیال، عروسک‌های کودک را بچه‌های کوچکی فرض می‌کنیم که می‌خواهیم برای شان پارک درست کنیم. بعد از همفکری با کودک در مورد اینکه چه چیزهایی در پارک وجود دارد، با استفاده از وسایل دورریز، موارد دلخواه را درست می‌کنیم و همراه با قصه گویی در مورد شخصیت‌های داخل پارک با او همبازی می‌شویم.

چوب بستنی: می‌توان چوب بستنی‌ها را رنگ کرده و یا بدون رنگ با استفاده از چسب چوب، حرارتی یا چسب سیریش (چسب بی ضرر برای کودکان) وسایل بازی مانند تاب، سرسره، میز، صندلی، چاه آب و... را درست کرد. همچنین با درب بطری و نی می‌توان چرخ و فلک یا آلا کلنگ درست کنیم.

هدف بازی: آشنایی با مفاهیم اولیه علوم، هماهنگی دست و چشم، افزایش تمرکز و دقت، تقویت عضلات ظریف دست. شرح فعالیت: با استفاده از آهنرباهای متری که در مغازه‌های لوازم التحریری قابل فروش است و بریدن آن به قطعات کوچک و چسباندن به وسایل دلخواه، اسباب بازی‌های مغناطیسی درست می‌کنیم.

ماهی گیری: به وسیله یک تکه چوب و نخی محکم که به سر آن وصل شده و آهن ربای کوچکی که به انتهای نخ با چسب وصل کرده ایم، قلاب ماهی گیری درست می‌کنیم. بعد به همراه کودک در خانه به جست و جوی وسایل کوچک می‌گردیم (وسایل فلزی مانند سنجاق، ساعت، قیچی کوچک و شبیه به آن و وسایل غیرفلزی) و آن‌ها را داخل جعبه یا ظرف کوچکی ریخته، کودک با قلاب مشغول ماهی گیری می‌شود و به تجربه مفهوم جذب وسایل فلزی توسط آهنربا را می‌فهمد. می‌توان از طلق قرمز رنگ بریده شده به شکل ماهی که سرش گیره کاغذ فلزی وصل شده نیز استفاده کرد و با قرار دادنش بر روی یک پارچه آبی رنگ به عنوان رودخانه، به ماهیگیری مشغول شویم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
گام اول: نقاشی‌های کامل‌کردنی
گام دوم: ماکارونی‌های رنگارنگ
گام سوم: جاگذاری در قالب
گام چهارم: سایه‌های ابداعی
گام پنجم: چاپ رنگی
گام ششم: دوخت‌واره
گام هفتم: فوت‌فوتی
گام هشتم: بوم مایع و رنگ
گام نهم: بازی پارک عروسکی
گام دهم: آهن‌رباهای جذاب
گام یازدهم: بازی با مواد خشک
گام دوازدهم: لیوان‌های جادویی
گام سیزدهم: بازی با خوراکی‌ها
گام چهاردهم: بازی با نخ و کاموا
گام پانزدهم: دکمه‌های وروجک
گام شانزدهم: لمس کردنی‌ها
گام هفدهم: بادکنک‌بازی
گام هجدهم: توپ‌بازی
گام نوزدهم: بطری‌های پرکردنی
گام بیستم: ماشین‌بازی
گام بیست‌ویکم: ایستگاه شادی
گام بیست‌ودوم: بازی‌های پریدنی
گام بیست‌وسوم: عکاس‌باشی
گام بیست‌وچهارم: سنگ‌بازی
گام بیست‌وپنجم: بازی‌های تعادلی
گام بیست‌وششم: بازی‌های کششی
گام بیست‌وهفتم: بازی با حلقه هولاهوپ
گام بیست‌وهشتم: بازی با گره
گام بیست‌ونهم: کف و حباب
گام سی ام: آب‌بازی
گام سی‌ویکم: کله‌ی همه کاره
گام سی‌ودوم: بازی با جوراب و دستکش
گام سی‌وسوم: سی‌دی شادی
گام سی‌وچهارم: ساعت گویا
گام سی‌وپنجم: قصه‌گویی
گام سی‌وششم: بازی بی‌کلام
گام سی‌وهفتم: تماشاخانه
گام سی‌وهشتم: جابه‌جایی اشیا
گام سی‌ونهم: بندهای ردکردنی
گام چهلم: پازل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 40 گام همراهی مادر و کودک
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-309-780-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های سرگرمی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک

برای دریافت کتاب 40 گام همراهی مادر و کودک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.