معرفی و دانلود کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

عکس جلد کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم به تألیف گروهی از مؤلفان در زمینه‌ی فناوری‌های آموزشی و فنون به‌کارگیری آن در انتشارات آوای نور منتشر شده‌ است. تکنولوژی آموزشی با هدف افزایش بهره‌وری نظام تعلیم و تربیت تقش اساسی‌ای در بهبود روش‌های تدریس ایفا می‌کند و منجر به اثربخشی هرچه بیشتر دروس بر دانش‌آموزان می‌گردد. کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی به تفصیل به بررسی و توضیح این فنون آموزشی و تربیتی پرداخته‌ است.

درباره‌ کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

تکنولوژی آموزشی طراحی، اجرا و ارزشیابی نظام‌مند فرایند یادگیری و آموزش بر اساس اهداف مشخص است و از نتایج تحقیقات در زمینه‌های یادگیری و ارتباطات کمک می‌گیرد. این روش نیازمند به‌کارگیری مجموعه‌ای از منابع انسانی و غیرانسانی به منظور ایجاد آموزش مؤثرتر و پایدارتر است.

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی در دو جلد به تبیین مفاهیم اصلی تکنولوژی آموزشی و چگونگی به‌کارگیری آن می‌پردازد. کتاب به‌طور کلی از نُه بخش عمده و سی‌وهفت فصل تشکیل شده‌است که جلد دوم از بخش ششم و فصل هجدهم آغاز می‌شود. این جلد بیشتر متمرکز بر مباحث عملی تکنولوژی آموزشی است. بخش ششم به به‌کارگیری تکنولوژی در آموزش، بخش هفتم به آموزش از راه دور، بخش هشتم به پژوهش در تکنولوژی آموزشی و بخش نُهم به مدیریت و ارزشیابی آموزشی پرداخته شده‌است. هر بخش از فصول متعددی تشکیل شده‌است که به مباحث اساسی مربوط به عنوان آن بخش مفصلاً پرداخته‌ است. در انتهای هر فصل نیز منابعی که در تدوین آن فصل، اعم از داخلی یا خارجی، دخیل بوده‌اند، گردآوری شده‌است که امکان مراجعه به سایر منابع را فراهم می‌کند. همچنین در پایان کتاب واژه‌نامه‌ای شامل اصطلاحات مهم کتاب قرار گرفته‌است که امکان استفاده‌ی موضوعی از کتاب از خلال تمام فصول را میسر می‌کند.

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی را انتشارات آوای نور روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم برای تمام دست‌اندرکاران آموزش و پرورش در هر سطحی مناسب و ضروری است. مربیان، معلمان، مدیران و مسئولان کلان آموزش و پرورش نباید از مطالعه‌ی این کتاب چشم بپوشند.

در بخشی از کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم می‌خوانیم

ظهور سازمان‌های اجتماعی و گسترش روزافزون آن‌ها یکی از خصیصه‌های بارز تمدن بشری است. به این ترتیب و با توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگی‌ها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمان‌ها افزوده می‌شود. بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش، نیازمند نوعی مدیریت است. (رضائیان،) 1388. از طرفی هم در زمانی زندگی می‌کنیم که سازمان‌های متفاوتی با تشکیلات بزرگ و کوچک اطرافمان را فرا گرفته‌اند و در تمام امور زندگی ما از هنگام تولد تا مرگ اثرگذار می‌باشند. شاید این امر در تمام طول زندگی به گونه‌ای مطرح بوده است، اما شکل‌گیری آن پس از انقلاب صنعتی و گسترش آن به‌ویژه در قرن بیستم و با تحول تفکر قیاسی به استقرائی و در بستر عینیت‌گرائی، تجربه‌گرائی و در نهایت عمل‌گرائی معاصر به تکامل رسیده است. امروزه سازمان به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین نظام‌های شناخته شده در معرفت بشری ارزیابی و طبقه‌بندی شده که با دیگر نظام‌های جامعه تعامل دارند، از این رو اداره سازمان‌ها نیازمند مدیریت و داشتن نظریه‌های سازمان می‌باشند (سید جوادین،) 1388. با توجه به اینکه سازمان‌های امروزی، اصلی‌ترین جایگاه و محمل استفاده از پتانسیل‌های غنی منابع انسانی می‌باشند، آنچه مهم است، پی بردن به اهمیت روزافزون و چه بسا حیاتی علوم انسانی به ویژه مدیریت در تمام جنبه‌های زندگی کاری و شخصی است. از این‌رو نیاز است علاوه بر آشنائی با مدیریت، به مباحث روز نیز نظر داشته و همراه با این قافله جهانی و با نگاهی به فرهنگ بومی و موارد ارزشی موجود در جامعه، پیش رفت.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
دیباچه
بخش ششم: تکنولوژی درآموزش
فصل 18: تکنولوژی آموزشی و هوش‌های چندگانه
فصل 19: فرارسانه‌های آموزشی
فصل 20: مدیریت بارشناختی در طراحی یادگیری چندرسانه‌ای
فصل 21: شبیه‌سازی‌های آموزشی
فصل 22: بازی‌های رایا‌نه‌ای آموزشی
فصل 23: آشنایی با قطعه‌های یادگیری
فصل 24: عامل آموزشی
فصل 25: آموزش مبتنی بر شبکه
فصل 26: یادگیری همراه، فرصتها و چالش‌ها
فصل 27: هوش مصنوعی در تکنولوژی آموزشی
بخش هفتم: آموزش از راه دور
فصل 28: کلیات آموزش از راه دور
فصل 29: مبانی فلسفی آموزش از راه دور از دیدگاه مدرنیسم و پست مدرنیسم
فصل 30: بررسی کنترل در محیط یادگیری الکترونیکی
بخش هشتم: پژوهش در تکنولوژی آموزشی
فصل 31: پژوهش در راهبردهای آموزشی
فصل 32: روش‌های پژوهش در تکنولوژی آموزشی
فصل 33: پژوهش در طراحی و توسعه
فصل 34: پژوهش در مدل‌های طراحی آموزشی
بخش نهم: مدیریت و ارزشیابی آموزشی
فصل 35: مقدمه‌ای بر سازمان و مدیریت
فصل 36: نظریه، چهارچوب‌ها و مدل‌های ارزشیابی آموزشی
فصل 37: سنجش و ارزیابی در آموزش الکترونیک
واژه‌نامه
فهرست موضوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات612
زبانفارسی
شابک978-600-5413-74-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

برای دریافت کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.