معرفی و دانلود کتاب آخرین نامه معشوق

عکس جلد کتاب آخرین نامه معشوق
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین نامه معشوق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین نامه معشوق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین نامه معشوق

کتاب آخرین نامه معشوق، نوشته‌ی جوجو مویز، رمانی عاشقانه درباره‌ی کلیشه‌های تلخ‌وشیرین عشق، ازدواج و تجربه‌های زیسته‌ی مشترک آدم‌هاست. این اثر که برنده‌ی بهترین رمان عاشقانه‌ی بریتانیا شده، دو روایت موازی را با تمرکز بر کاربرد نامه پیش می‌برد: زنی جوان به‌نام جنیفر که پس از تصادف حافظه‌اش را ازدست‌داده و دختری به‌نام الی که 40 سال بعد می‌خواهد با پیگیری نامه‌های عاشقانه‌ی او داستانی موفق بنویسد.

درباره‌ی کتاب آخرین نامه معشوق

یک روز جوجو مویز (Jojo Moyes) در کافه‌ای نشسته بود و قهوه‌ می‌نوشید که به صورت اتفاقی، گفت‌وگوی دو زن در میز کناری را شنید که در پیامک‌هایشان به‌دنبال یک خاطره می‌گشتند. با خودش فکر کرد به آن روزها که مردم برای همدیگر نامه می‌نوشتند و نامه‌نگاری‌ها در شکل‌گیری رابطه و صمیمیت‌ها چقدر مهم بود. خیلی زود وسوسه شد کتابی با محوریت نامه بنویسد؛ به‌ویژه‌آنکه نامه‌ها برخلاف پیامک، ایمیل و چت، از اهمیت ماندگارشدن برخوردار هستند و می‌شود سال‌ها بعد دوباره آن‌ها را خواند و رازورمزهای پیداوپنهان‌شان را کشف کرد.

ایده‌ی کتاب آخرین نامه معشوق (The Last Letter from Your Lover)، این‌گونه متولد شد و نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی، داستانی با محوریت عشق، حسرت و تجربه‌های مشترک آدم‌ها از رابطه‌های‌شان نوشت؛ رمانی درباره‌ی جنیفر استرلینگ که وقتی در سال 1960 روی تخت بیمارستان به هوش آمد، فهمید که هیچ‌چیز در خاطرش نمانده؛ نه آدم‌ها و روابط‌شان با او، نه شخصیت و هویت خودش، و نه گذشته‌ای که از سر گذرانده است؛ و همین‌طور الی که 40 سال بعد، نامه‌های نوشته‌شده به جنیفر را در یک صندوق بایگانی پیدا کرد و تصمیم گرفت با کشف رازهای آن، داستانی پرفروش بنویسد. جوجو مویز، این دو داستان را در برش‌های زمانی، و از راه تنها نقطه‌ی اتصال آن‌ها، یعنی نامه، روایت و به همدیگر وصل می‌کند و رفته‌رفته شخصیت‌پردازی دو قهرمان رمان عاشقانه و پیچیده‌اش را با نوعی از دیالوگ‌نویسی خلاقانه شکل می‌دهد. داستان آخرین نامه معشوق، روایتگر سرگشتگی‌های مشترک آدم‌ها در زندگی است؛ قصه‌ی عشق‌ها، انتخاب‌ها، تلخی‌ها و ناکامی‌هایی که انگار در همه‌ی دوره‌ها، به یک شکل روایت می‌شوند.

این کتاب در ایران بارها و با ترجمه‌های متفاوت چاپ شده و کتاب حاضر را انتشارات سعید نوین با ترجمه‌ی مریم رضایی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب آخرین نامه معشوق

  • مویز در زمانه‌ی آمدوشد بین‌نسلی، با هوشمندی، قراردادهای عاشقانه‌ی قدیمی و کاملاً مدرن را در کنار هم قرار می‌دهد. (Booklist)
  • داستان مدهوش‌کننده‌ای از شوروشوق و فرصت‌های ازدست‌رفته؛ با پیچشی که چهل‌سال بعد چشم‌اندازی تازه ارائه می‌کند. (Parade)
  • یک مرثیه‌ی عاطفی شعله‌ور. داستان بسیار جذاب مویز در دنیای پُرشتاب و کمتر مهربان امروز طنین‌انداز خواهد شد. (Publishers Weekly)
  • آخرین نامه‌ی معشوق، با شخصیت‌های واقعی پیچیده و طرح احساسی پیچیده‌ترش، هم‌زمان به‌شکلی ناامیدانه و امیدوارانه رمانتیک است. (Chicago Tribune)
  • هیجان‌انگیز و جذاب است؛ با یک فضاسازی عالی، طرح داستانی استادانه، و شخصیت‌پردازی درخشان. (Penny Vincenzi نویسنده‌ی کتاب The Best of Times)
  • کتابی افسانه‌ای، احساسی و خاطره‌انگیز. مناسب برای هرکسی که عاشق دیوانه‌هاست. (Sophie Kinsella نویسنده‌ی کتاب پُرفروش Confessions of a Shopaholic)
  • یک داستان عاشقانه‌ی تحسین‌شده و بین‌نسلی از ارتباطات ازدست‌رفته و رضایت دیرهنگام که به کلافی از طلای ناب عاشقانه برخورد می‌کند. داستانی با لایه‌های عمیق اندوه، در دو دوره‌ی کاملاً متفاوت؛ مثل مسابقه‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس. (Kirkus Reviews)
  • خلق یک داستان عاشقانه که نه‌تنها قانع‌کننده، بلکه واقعی به نظر برسد، کاری بسیار دشوار است؛ و بااین‌حال، جوجو مویز با آخرین نامه‌ی معشوق، دو بار این کار را انجام داده است. من در این رمان شگفت‌انگیز، کاملاً مبهوت هر دو گروه عشاق شدم. مویز یک داستان‌نویس فوق‌العاده بااستعداد است و من او را تحسین می‌کنم. (Paula McLain نویسنده‌ی پُرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز به نام The Paris Wife)

اقتباس سینمایی از کتاب آخرین نامه معشوق

در سال 2019 آگوستین فریزل (Augustine Frizzell) از آغاز فیلم‌برداری فیلم عاشقانه‌ی آخرین نامه معشوق (The Last Letter from Your Lover) بر اساس کتاب جوجو مویز، و با بازی فلیسیتی جونز (Felicity Jones)، جو آلن (Joe Alwyn) و کالم ترنر (Callum Turner) خبر داد و این درام عاشقانه دو سال بعد در سینماهای جهان اکران شد.

کتاب آخرین نامه معشوق مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دوستداران رمان‌های عاشقانه، همچنین علاقه‌مندان به داستان‌هایی با محوریت زنان پیشنهاد می‌شود.

با جوجو مویز بیشتر آشنا شویم

پائولین سارا جو مویز (Pauline Sara Jo Moyes) مشهور به جوجو مویز، در سال 1969 در انگلستان به دنیا آمد. او فعالیتش را به‌عنوان یک روزنامه‌نگار آغاز کرد و در سال 2002 اولین رمانش به نام «پناه‌دادن» را نوشت و کمی بعد به تنها نویسنده‌ی انگلیسی تبدیل شد که دومرتبه، و برای دو کتاب «میوه‌ی خارجی» در سال 2004 و «آخرین نامه معشوق» در سال 2011 موفق به کسب جایزه‌ی بهترین رمان عاشقانه‌ی بریتانیا شده است. آثارش به 11 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و بیش از 40 میلیون نسخه از کتاب‌هایش تاکنون به فروش رسیده است. او تاکنون 16 کتاب منتشر کرده و در ایران نیز نویسنده‌ای محبوب و پرفروش به شمار می‌رود؛ ازجمله بهترین آثار جوجو مویز می‌توان به «من پیش از تو»، «دختری که رهایش کردی»، «پس از تو» و کتاب حاضر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آخرین نامه معشوق می‌خوانیم

خانم کوردوزا به جمع‌آوری لباس‌ها ادامه داد. همۀ وسایل را از چمدان بیرون آورد، در روزنامه پیچید و با دقت دوباره آن‌ها را در چمدان گذاشت. جنیفر مات و مبهوت دست‌های خانم کوردوزا بود که مدام حرکت می‌کردند. خانم کوردوزا بدون اینکه سرش را بالا کند گفت: «خانم استرلینگ، هرگز به شما نگفتم وقتی که در آفریقا بودم، رسم بود که وقتی کسی از دنیا می‌رود، به پنجره‌ها خاکستر بمالند. درواقع، زمانی که شوهرم مُرد، پنجره‌ها را تمیز نگاه می‌داشتم؛ به اندازه‌ای آن‌ها را تمیز کردم که از تمیزی مثل آینه می‌درخشیدند.»

می‌دانست جنیفر به حرف‌هایش گوش می‌دهد. همچنان مشغول کار بود. نوبت به کفش‌ها رسید. همه را در پاکتی کوچک گذاشت و کف چمدان جا داد؛ یک جفت کفش ورزشی و یک برس سر. «... در جوانی عاشق همسرم بود، اما او مرد مهربانی نبود. هرچقدر که پیرتر و پیرتر شدیم، توجه او به من کمتر و کمتر شد، تا اینکه مُرد، ولی با مُردن او انگار از قفس آزاد شدم.» کمی مردّد بود. نگاهی به درون چمدان انداخت: «... اگر کسی فرصتی در اختیارم می‌گذاشت، حتماً شانس زندگی دیگری داشتم.»

آخرین تکّه‌ی لباس را تا کرده و در چمدان گذاشت، در آن را بست و دو زبانه را جا گذاشت:
-ساعت شش‌ و نیم است. آقای استرلینگ گفتند یک ربع به هفت در خانه هستند، فراموش نکنید.
بدون اینکه کلمه‌ای بگوید، بلند شد و از اتاق بیرون رفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین نامه معشوق
نویسنده
مترجممریم رضایی
ناشر چاپیانتشارات سعید نوین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-6117-24-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین نامه معشوق

یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۴/۱۱
سلام.
ترجمه فاجعه ست
اصلا معلوم نیست داری چی میخونی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آخرین نامه معشوق

برای دریافت کتاب آخرین نامه معشوق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.