معرفی و دانلود کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works

عکس جلد کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works
قیمت:
۴۱۰۰۰ ۳۶,۹۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works

کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works نوشته‌ی ابوالفضل یوسفی‌راد، شامل دو سرفصل اصلی است که در آن‌ها به بررسی سیستم و اعداد گیت‌های منطقی و کاربرد آن‌ها برای طراحی و پیاده‌سازی مدارهای منطقی و انجام آزمایشاتی در DIGITAL WORKS پرداخته شده است. کتاب پیش رو مناسب کلیه‌ی دانشجویان رشته‌های کامپیوتر و الکترونیک می‌باشد.

درباره‌ی کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works

رشته‌های فنی-مهندسی، از جمله برق الکترونیک و مهندسی کامپیوتر، امروزه طرفداران زیاد و بازار کار بسیار خوبی دارند. اما کمبود منابع آموزشی مناسب و باکیفیت مخصوص به این رشته‌ها که به زبان فارسی تألیف یا ترجمه شده باشند، دانشجویان را دچار دردسر کرده است. ابوالفضل یوسفی‌راد با هدف برطرف کردن نیاز دانشجویان این رشته‌ها، راهنمایی کاملی تحت عنوان آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works را تألیف کرده است. در کتاب مذکور دو سرفصل اصلی وجود دارد که نویسنده در آن‌ها به بررسی سیستم و اعداد گیت‌های منطقی و کاربرد آن‌ها برای طراحی و پیاده‌سازی مدارهای منطقی و انجام آزمایشاتی در DIGITAL WORKS پرداخته است.

در سرفصل دروس رشته‌ی مهندسی کامپیوتر، درسی با عنوان آزمایشگاه مدارهای منطقی وجود دارد و این درس به‌صورت عملی ارائه می‌شود. مهندس ابوالفضل یوسفی‌راد تمامی آزمایش‌های مربوط به این درس را به گونه‌ای آموزش داده که دانشجو بتواند به تنهایی و بدون حضور استاد راهنما آن‌ها را انجام دهد. اما راه بهتر و ساده‌تری هم وجود دارد؛ می‌توان این درس را با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز در سایت کامپیوتری دانشگاه به دانشجویان ارائه داد که مؤلف این کتاب نرم‌افزار DIGITAL WORKS را به‌دلیل حجم کم و محیط ساده‌اش برای آموزش انتخاب کرده است. و آخرین نکته‌ای که در کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با DIGITAL WORKS به آن توجه شده، توضیح کامل و روان مباحث تئوری مربوط به آزمایشات هر بخش است تا مسیر انجام آن‌ها برای دانشجو ساده‌تر شود.

کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works را مؤسسه فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کلیه‌ی دانشجویان رشته‌های کامپیوتر و الکترونیک و همچنین هنرجویان رشته‌های کامپیوتر و الکترونیک صنعتی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مناسب است.

در بخشی از کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works می‌خوانیم

سیستم دهدهی اعداد
همه‌ی انسان‌ها در دنیای واقعی از ده انگشت خود برای شمارش استفاده می‌کنند. به همین خاطر مبنای شمارش انسان‌ها سیستم دهدهی می‌باشد . در این سیستم از 10 رقم 0 تا 9 برای ساخت همه‌ی اعداد استفاده می‌شود. چنانچه رقمی در محدوده‌ی اعداد 0 تا 9 نباشد، آن عدد از ترکیب ارقام آن تولید می‌شود. به‌عنوان مثال عدد 35 که از ترکیب ارقام 3 و 5 به‌دست می‌آید.
سیستم دودویی اعداد
تمام اعداد در رایانه، در دو حالت صفر یا یک ذخیره می‌شوند. سیستم دودویی برای کامپیوتر آسان، اما برای انسان‌ها ناملموس است. برای این‌که اعداد موجود در رایانه، برای آن‌ها قابل فهم و درک باشد، بایستی توانایی تبدیل اعداد از مبنای ده به دو یا بالعکس را داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مروری بر سیستم اعداد و گیت‌های منطقی
سیستم دهدهی اعداد
سیستم دودویی اعداد
سیستم هشت‌هشتی
سیستم شانزده‌شانزدهی
نمایش اعداد منفی
عملگرهای منطقی
فصل دوم: توانایی انجام آزمایشات در DIGITAL WORKS
آشنایی با نرم‌افزار DIGITAL WORKS
آزمایشات اجراشده
مینترم (SOP)
ماکسترم (POS)
ساده‌سازی با نقشه
مدارهای ترکیبی
مقایسه‌کننده دو عدد یک بیتی
رمزگشا
کدگذار
تسهیم‌کننده
دی‌مولتی پلکسر
فیلیپ فلاپ
مدارهای ترتیبی
جدول حالت
ثبات
شیفت رجیستر
شمارنده‌ها
مبدل BSD به 7SEGMENT

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-124-961-7
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
۴۱۰۰۰ ۳۶,۹۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works

برای دریافت کتاب آزمایشگاه مدارهای منطقی با Digital Works و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.