معرفی و دانلود کتاب اصول الکترونیک

عکس جلد کتاب اصول الکترونیک
قیمت:
۱۴۵۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول الکترونیک

کتاب اصول الکترونیک، نوشته‌ی علی عباسی، راهنمایی جامع و دربرگیرنده‌ی تمامی پیش‌نیازهای ورود به دنیای الکترونیک است. نویسنده ابتدا درباره‌ی ضرورت آشنایی با مبانی صنعت الکترونیک صحبت می‌کند و در ادامه طی چهارده فصل، توضیحات گسترده‌تری درخصوص هر مبحث ارائه می‌دهد. در مجموع این کتاب مباحثی نظیر قطعه‌شناسی، نحوه‌ی تست قطعات و شبیه‌سازی مدارهای کاربردی را شامل می‌شود و برای دانشجویان و کارآموزان مبتدی تا پیشرفته مناسب است.

درباره‌ی کتاب اصول اکترونیک

گستردگی علوم و رشد فناوری در زمانه‌ی ما باعث شده تا روزبه‌روز شاهد تغییرات اساسی در محیط‌ کار، فعالیت‌ها و زندگی روزمره باشیم. از این رو ضرورت بیشتری هم برای ارتقای سطح دانش احساس می‌شود. کتاب اصول الکترونیک هم با همین هدف تألیف شده. علی عباسی، نویسنده‌ی کتاب، اختصاصاً به تحولات الکترونیک جهان پیرامون پرداخته و در صدد است تا آگاهی عمومی را در این زمینه افزایش دهد.

بدیهی است که بیشتر صنایع، ارتباط تنگاتنگی با صنعت الکترونیک دارند. زیرا بسیاری از فناوری‌هایی که به‌صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند، نظیر موبایل و لپ‌تاپ یا حتی پالایشگاه‌ها، همگی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با این صنعت درگیرند. بنابراین آشنایی با زیرساخت‌های این حوزه هم بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده و به پیش‌نیاز بسیاری از دوره‌های فنی تبدیل شده.

کتاب پیش رو قصد دارد در چهارده فصل، این پیش‌نیازها را در اختیار خوانندگان بگذارد و آن‌ها را برای ورود به حوزه‌های مختلف فنی آماده کند. در هر یک از فصول این کتاب، یکی از مباحث بنیادین صنعت برق تشریح می‌شود. فصل اول درباره‌ی الکتریسیته‌ی ساکن است. نویسنده در این بخش، ساختار اتم در الکتریسیته‌ی ساکن را شرح داده و پس از توضیح واحد بار الکتریکی، به طبقه‌بندی اجسام پرداخته.

دومین فصل کتاب، الکتریسیته‌ی جاری را مورد بررسی قرار داده و فصل سوم هم به انواع مقاومت، روش تست آن‌ و آرایش سری مقاومت‌ها اختصاص دارد. عملکرد و کاربرد خازن، سلف یا القاگر، جریان و ولتاژ متناوب، معرفی تجهیزات اندازه‌گیری، دسته‌بندی فیلترها، ساختمان و عملکرد دیود، ترانزیستور، انواع نوسان‌سازها، منابع تغذیه و تقویت‌کننده‌های عملیاتی، دیگر اصول الکترونیکی مطرح‌شده در این کتاب‌اند.

در مجموع می‌توان کتاب اصول الکترونیک را منبعی مناسب و کاربردی برای آشنایی با چارچوب‌های اساسی صنعت الکترونیک تلقی کرد که بخش گسترده‌ای از مباحث آن به قطعه‌شناسی، نحوه‌ی تست قطعه‌ها، معرفی مدارهای کاربردی و چگونگی به‌کارگیری آن‌ها، اختصاص دارد.

شایان ذکر است که علی عباسی، این کتاب را با زبانی ساده نوشته تا برای همه‌ی افراد از سطوح ابتدایی تا پیشرفته، مناسب باشد. درنهایت دستاورد مطالعه‌ی این مباحث، افزایش میزان آگاهی عمومی و کسب آمادگی‌های لازم برای ورود به دوره‌های فنی است. این کتاب توسط انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب اصول الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کارآموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث الکترونیک در تمامی سطوح مناسب است.

با علی عباسی بیشتر آشنا شویم

علی عباسی، مهندس و مؤلف ایرانی است که در سال 1361 متولد شده. آثار او به تشریح مبانی صنعت الکترونیک و چگونگی تعمیر انواع و اقسام دستگاه‌ها اختصاص دارد. کتاب‌های «اصول سیگنالینگ»، «تعمیرات و عیب‌یابی موبایل و تبلت»، «تعیمرکار نابغه» و «اصول عیب‌یابی و تعمیر مانیتورهای LCD»، شماری از آثار این نویسنده‌اند که به‌همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، منتشر شده است.

در بخشی از کتاب اصول الکترونیک می‌خوانیم

حرارت ایجادشده در اثر عبور جریان برق هم می‌تواند به همان ترتیب باعث سوختن گردد. مثلاٌ در مورد یک سیم هادی هرگاه حرارت ایجادشده در هادی آن‌قدر زیاد شود که از دمای قابل تحمل آن تجاورز کند، باعث شعله‌ور شدن و قطع آن هادی می‌شود. واضح است که هرچه سطح مقطع هادی بیشتر باشد، سطح تماس هادی با هوای محیط بیشتر شده و در اثر تبادل حرارتی بهتر، دمای آن دیرتر به دمای مجاز می‌رسد. این مسئله در مورد مقاومت و دیگر قطعات الکترونیکی هم وجود دارد. به‌عنوان یک قاعده هرچه یک قطعه‌ی الکترونیکی بزرگ‌تر باشد، توان مجاز آن هم بیشتر است، چراکه به علت داشتن سطح تماس بیشتر، تبادل حرارتی آن با محیط بهتر انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: الکتریسیته‌ی ساکن
فصل دوم: الکتریسیته‌ی جاری
فصل سوم: مقاومت
فصل چهارم: خازن
فصل پنجم: سلف یا القاگر
فصل ششم: جریان و ولتاژ متناوب
فصل هفتم: تچهیزات اندازه‌گیری
فصل هشتم: فیلترها
فصل نهم: نیمه‌هادی‌ها
فصل دهم: ساختمان واقعی دیود و عملکرد آن
فصل یازدهم: ترانزیستور
فصل دوازدهم: نوسان‌سازها
فصل سیزدهم: منابع تغذیه
فصل چهاردهم: تقویت‌کننده‌های عملیاتی
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول الکترونیک
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات353
زبانفارسی
شابک978-600-124-530-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۵۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول الکترونیک

علیرضا رجبی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
برای شروع کتاب بسیار عالی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اصول الکترونیک

برای دریافت کتاب اصول الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.