معرفی و دانلود کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت

عکس جلد کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت
قیمت:
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت

کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت اثری از پارش چاندرا سن در زمینه‌ی مهندسی برق است که اطلاعات جامع و دقیقی در حیطه‌ی ماشین‌های الکتریکی و سازوکارهای آن به دانشجویان مهندسی ارائه می‌دهد. این کتاب که به توضیح و شرح ساختار ماشین‌های الکتریکی قدرت می‌پردازد، از کتاب‌های منبع و مشهور این حوزه‌ی مطالعاتی‌ست که بارها به تجدید چاپ رسیده است.

درباره‌ی کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت

کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت (Principles of Electric Machines and Power Electronics) نوشته‌ی پارش چاندرا سن (P. C Sen) از کتاب‌های مرجع در رشته‌ی مهندسی برق است که در سراسر جهان در دانشگاه‌های معتبر به دانشجویان آموزش داده می‌شود. این کتاب با اینکه نخستین‌بار در اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی منتشر شده، بارها به تجدید چاپ رسیده و در ویراست‌های آخر مطالب جدید و کاربردی‌ای به آن اضافه و مطالب قدیمی بازنویسی و به‌روز شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت

کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت به چه موضوعاتی می‌پردازد؟ این کتاب آموزشی و دانشگاهی که توسط یکی از محققین و مهندسان سرشناس نوشته شده به شما هرآنچه که لازم است در باب ماشین‌های الکتریکی و جدیدترین کنترل‌های مدرن الکترونیکی بدانید را ارائه می‌دهد. این کتاب که در توضیحات خود از زبان آموزشی و نثری یک‌پارچه بهره می‌برد با آموزش‌های گام‌به‌گام خود شما را به آرامی از دانشجویی کنجکاو به یک متخصص و مهندس باتجربه و بادانش تبدیل می‌سازد.

پارش چاندرا سن در کتاب مشهور خود به شما در باب سیستم‌هایی می‌گوید که در خود واجد چند ماشین هستند؛ اینکه چگونه عمل می‌کنند و لازم است هنگام کار با آنان از چه اطلاعات و تجاربی برخوردار باشید. همچنین در مطالب آموزشی و علمی این کتاب جریان‌ساز که از اعتبار بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار است توضیحاتی برمحوریت موتورهای بدون جاروبک و موتور رلوکتانسی سویچی خواهد گفت، مطالب درخشان و دقیقی که امکان ندارد به این شیوه در دیگر کتاب‌های مشابه بخوانید. در واقع همین منحصربه‌فرد بودن مطالب کتاب است که باعث شده بارها در دانشگاه‌های مهم خارج کشور به عنوان یک راهنما از آن استفاده شود. از دیگر مطالبی که پارش چاندار سن در این کتاب به آن اشاره می‌کند نوع اجرا و دگرگونی‌های مداوم موتورهای القایی است.

همان‌طور که بارها در تحسین این کتاب دانشگاهی در رشته‌ی مهندسی برق توسط تحسین‌گران آن اشاره شده، این کتاب از توضیحات گزافه و بیهوده دوری می‌کند و مستقیم به اصل مطلب می‌پردازد و هرآنچه که نیاز به شرح و توضیح دارد را با زبانی شیوا و گویا بیان می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب در توضیحات خود به بخشی از تاریخ موتورها، ابعاد نهان و پیچیده‌ی علم فیزیک می‌پردازد و در ادامه مثال‌های کاربردی و علمی که در جهت تکمیل توضیحات به آن نیاز است به شما ارائه می‌دهد. کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت توسط قدرت الله سپیدنام به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات علوم رایانه آن را منتشر کرده است.

کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به تمام دانشجویان برق و کسانی که در زمینه‌ی ماشین‌های الکتریکی و موتورهای الکترونیک فعالیت دارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت می‌خوانیم

یک ترانسفورماتور (ترانس) یک ماشین استاتیک است. گرچه این وسیله یک مبدل انرژی نیست، ولی در بسیاری از سیستم‌های مبدل انرژی به کار گرفته می‌شود. این، یک وسیله ساده با دو یا چند مدار الکتریکی است که با یک مدار مغناطیسی به هم کوپل (وصل) شده‌اند. تحلیل ترانس‌ها شامل اصول بسیاری است که مبنای درک ماشین‌های الکتریکی می‌باشند. ترانس‌ها به‌طور گسترده به‌عنوان یک وسیله الکتریکی، همراه با دیگر ماشین‌های الکتریکی در بسیاری از کتب ماشین‌های الکتریکی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. یک ترانس اصولاً متشکل از دو یا چند سیم‌پیچ است که با یک میدان مغناطیسی به هم پیوند خورده‌اند. هسته فرومغناطیس برای ایجاد یک پیوند محکم مغناطیسی و چگالی‌های شار بالا به کار گرفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدارهای مغناطیسی
فصل دوم: ترانسفورماتورها
فصل سوم: تبدیل انرژی الکترومکانیکی
فصل چهارم: ماشین‌های DC
فصل پنجم: ماشین‌های القایی (آسنکرون)
فصل ششم: ماشین‌های سنکرون
فصل هفتم: موتورهای تک‌فاز
فصل هشتم: ماشین‌های خالص
فصل نهم: گذرها و دینامیک‌ها
فصل دهم: مبدل‌های توان نیمه رسانا
پیوست الف: سیم‌پیچی‌ها
پیوست ب: مدارهای سه‌فاز بالانس شده
پیوست پ: واحدها و ثابت‌ها
پیوست ت: تبدیل‌های لاپلاس
پیوست ث: پاسخ به مسائل فرد
وازه‌نامه انگلیسی به فارسی
واژه‌نامه فارسی به انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات545
زبانفارسی
شابک978-600-205-003-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت

برای دریافت کتاب اصول ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.