معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۵۲,۲۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت

کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت نوشته‌ی حسن اصالت نیری، به آموزش زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت به علاقه‌مندان می‌پردازد. شاید برایتان پیش آمده باشد که در برخورد با نرم‌افزارها و صفحات وب، در رابطه با نحوه‌ی شکل‌گیری و ساخت آن‌ها کنجکاو شده باشید. با پیشرفت دنیای کامپیوتر و برنامه‌نویسی، نیاز بشر به متخصصین توسعه‌دهنده نیز افزایش پیدا کرده و یادگیری زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی نیز آسان‌تر گشته است. یکی از این زبان‌ها که به راحتی قادر به یادگیری‌ آن خواهید بود، جاوا اسکریپت است.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت

دنیای امروز در حال رشد و تکامل است و نیاز به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی، هر روز بیش از دیروز احساس می‌شود. چراکه با پیشرفت تکنولوژی نیاز به متخصصین توسعه‌دهنده نیز افزایش پیدا کرده است. در این میان تنوع زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار بالاست و مخاطب می‌تواند با یادگیری هرکدام از آن‌ها دری جدید از دنیای برنامه‌نویسی به روی خود بگشاید. یکی از ساده‌ترین این زبان‌ها که تنها با کمی وقت گذاشتن و پیگیری می‌توان به‌راحتی آن را آموخت، جاوا اسکریپت است. در کتاب پیش رو می‌خوانیم که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی تحت وب است و با بیشتر مرورگرها کار می‌کند. برخلاف باور عموم، این زبان، با جاوا ارتباطی نداشته و از نظر مفهوم و طراحی دو زبان برنامه‌نویسی کاملاً متفاوت هستند. اما بهتر است پیش از یادگیری‌اش با زبان‌های html و css نیز آشنایی داشته باشیم.

کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت، همانطور که از نامش پیداست، نه‌تنها به آموزش خود زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت می‌پردازد، بلکه خواننده را به این‌که در عمل و با انجام مثال‌های مختلف، آموخته‌های خود را به کار گیرد، وا می‌دارد. مهندس حسن اصالت نیری پیش از هر چیز به علاقه‌مندان توصیه کرده است که پس از مطالعه و بررسی هر بخش از کتاب، مثال‌های ذکرشده را نیز با دقت بررسی و کدهای مربوطه را اجرا نمایند تا مبحث به‌خوبی برایشان جا بیفتد. قابلیت‌های این زبان برنامه‌نویسی بسیار متنوع است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • امکان تغییر دادن متن‌هایی که در مرورگر نمایش داده می‌شوند
  • امکان تغییر رنگ‌ها، رنگ پس‌‎زمینه و جایگاه عناصر استفاده‌شده در طراحی وب‌سایت
  • تغییر در مشخصه‌های اِلمان‌ها و CSS آن‌ها
  • نمایش اخطار و یا پیام به کاربران
  • انجام محاسبات ریاضی
  • ساخت و تولید کد HTML به‌صورت پویا و با توجه به شرایط مورد نیاز
  • و ...

کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده‌ از این کتاب را به کلیه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌ی برنامه‌نویسی تحت وب پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت می‌خوانیم

شاید اگر از بسیاری از افراد که دانش لازم در خصوص برنامه‌نویسی را ندارند سؤال کنید که تفاوت بین Java و JavaScript در چیست به شما پاسخ بگویند که JavaScript یک زبان برنامه‌نویسی است که از Java برگرفته شده است و یکی از نوادگان یا نسل‌های برنامه‌نویسی Java است. این مطلب نه تنها درست نیست بلکه کاملاً اشتباه است و تفاوت این دو زبان در واقعیت بسیار بیشتر از اینها است. Java یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا یا Object Oriented است که با استفاده از یک مفسر یا interpreter قابلیت اجرا شدن بر روی چندین سیستم‌عامل را دارد. زبان برنامه‌نویسی Java توسط شرکت Sub Microsystems طراحی و پیاده‌سازی شد و هدف اصلی آن ایجاد کردن زبان برنامه‌نویسی با قابلیت تولید نرم‌افزار قابل استفاده بر روی پلتفرم‌های مختلف بود. از طرفی JavaScript توسط شرکت Netscape طراحی و معرفی شد و در واقع، یک زبان اسکریپت‌نویسی است.

JavaScript یک زبان اسکریپت‌نویسی است؛ بنابراین نیازی به فرآیند کامپایل‌شدن یا کامپایلر ندارد و توسط مرورگر یا Browserهای اینترنت اجرا می‌شود. زمانی که یک مرورگر اینترنتی مثل فایرفاکس یا کروم یا اینترنت اکسپلورر یک کد JavaScript را دریافت می‌کند آن را پردازش می‌کند و در نهایت دستورهایی که درون اسکریپت وجود دارند را اجرا می‌کند. هدف اصلی JavaScript این است که سطحی از تعامل را بتواند با کاربران و صفحات وب ایجاد کند که در حالت عادی نمی‌توان با دستورها و تگ‌های HTML ساده به آن دست پیدا کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-600-124-812-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ ۵۲,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی جاوا اسکریپت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.