معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت: همراه با مثال‌های کاربردی و تمرین‌های تکمیلی

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت: همراه با مثال‌های کاربردی و تمرین‌های تکمیلی
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت: همراه با مثال‌های کاربردی و تمرین‌های تکمیلی

کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت نوشته‌ی حسن اصالت نیری، این زبان برنامه‌نویسی تحت وب را معرفی می‌کند، مفاهیم، توابع، عملگرها و آرایه‌های آن را توضیح می‌دهد و شیوه‌ی کدنویسی در آن را به شما می‌آموزد. این راهنما به خواننده یاد می‌دهد که چطور با کمک جاوا اسکریپت محاسبات ریاضیاتی را انجام دهد، صفحات وب را پویا کند، با کاربر تعامل داشته باشد و به او واکنش نشان دهد یا در رنگ‌ها و متون وب‌سایت تغییراتی ایجاد سازد.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت

با گسترش اینترنت در دو دهه‌ی اخیر و افزایش صفحات وب، برنامه‌نویسی تحت وب نیز توسعه پیدا کرد. همین باعث شده تا زبان‌های مختلفی برای این موضوع شکل بگیرد. اچ‌تی‌ام‌ال، سی‌اس‌اس و جاوا اسکریپت سه زبان و هسته‌ی اصلی تولید وب‌سایت به شمار می‌روند. هرکدام از این زبان‌ها وظایف خاصی دارند و برای طراحی بخشی از سایت به کار گرفته می‌شوند. از این میان، جاوا اسکریپت از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است، چون محیط وب را پویا می‌سازد و امکان تعاملی شدن را به کاربر می‌دهد. به عبارت بهتر، بدون این زبان، سایت‌ها کاملاً استاتیک هستند و نمی‌توانند واکنشی به کاربر نشان دهند. اما کاربرد جاوا اسکریپت فقط در طراحی سایت نیست؛ بلکه در ساخت اپلیکیشن، برنامه‌های دسکتاپ و حتی توسعه‌ی بازی‌ها هم از آن استفاده می‌شود. به خاطر همین است که کارشناسان معتقدند این زبان از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیاست. بر این اساس، همه‌ی آن‌هایی که می‌خواهند برنامه‌نویسی وب را یاد بگیرند، قطعاً باید با این زبان آشنا باشند و بتوانند با آن کد بنویسند. کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت نوشته‌ی حسن اصالت نیری، روی همین زبان متمرکز است و می‌کوشد شیوه‌ی کار با آن را آموزش دهد. این راهنما انواع عملگرها، توابع، داده‌ها و آرایه‌های جاوا اسکریپت را توضیح می‌دهد و نحوه‌ی طراحی سایت با استفاده از آن را می‌آموزد.

جاوا اسکریپت یک ‌زبان شیءگرای سطح بالاست که حدود سی سال پیش توسعه پیدا کرد. دلیل شکل‌گیری این زبان این بود که بتوان صفحات وب مدرن و پیشرفته‌ای را خلق کرد. مسأله این بود که اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس بیشتر برای طراحی بدنه و جسم سایت کاربرد داشتند و نمی‌توانستند به آن روح و عمق ببخشند. اینجا بود که جاوا اسکریپت با قدرت و انعطافی که داشت وارد شد و توانست وب را از حالت ثابت و ایستا خارج کند. جاوا اسکریپت توان انجام محاسبات ریاضی را داشت، ظاهر وب را گرافیکی‌تر و همچنین امکان تعامل را ایجاد می‌کرد. یعنی سایت می‌توانست به انواع کنش‌های کاربر مثل حرکات موس واکنش نشان بدهد. حسن اصالت نیری در کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت به همه‌ی این موضوعات اشاره می‌کند و آن‌ها را آموزش می‌دهد. او در این کتاب پویاسازی وب را تشریح کرده و شیوه‌ی ایجاد انواع تغییرات در صفحه را به کاربر یاد می‌دهد؛ مثل‌اینکه چطور متن و رنگ را تغییر دهد یا پیغام خطا و اشتباه را اعلام کند.

کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به برنامه‌نویسی وب علاقه دارید و می‌خواهید وارد این حوزه شوید، می‌توانید این راهنمای آموزشی را مطالعه کنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت: همراه با مثال‌های کاربردی و تمرین‌های تکمیلی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-622-218319-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام جاوا اسکریپت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.