معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم: (مطابق با آخرین استاندرد اکمااسکریپت)

عکس جلد کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم: (مطابق با آخرین استاندرد اکمااسکریپت)
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم: (مطابق با آخرین استاندرد اکمااسکریپت)

امروزه جاوا اسکریپت به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربرد تبدیل شده و از حالت قبلی که تنها برای اسکریپت‌نویسی تحت وب به کار می‌رفت، در آمده است. کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم، با توجه به آخرین استانداردهای اکمااسکریپت نوشته شده تا استفاده از این زبان برنامه‌نویسی را برای علاقه‌مندان آسان‌تر کند. عین الله جعفرنژاد قمی مولف این اثر است.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم

گسترش جاوا اسکریپت در ابعاد مختلف فناوری و پلتفرم‌های متنوع، این زبان را به یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی تبدیل کرده است. مزایا و ویژگی‌های قابل‌توجهی که این زبان دارد، باعث محبوبیت آن میان برنامه‌نویسان شده است. جاوااسکریپت باعث ایجاد امکان تعامل در صفحات وب شده، بنابراین صفحاتی که با این زبان طراحی می‌شوند از محبوبیت زیادی میان کاربران برخوردارند و تمام مرورگرهای روز از آن پشتیبانی می‌کنند. کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم، تالیف شده تا مهارت‌آموزان و علاقه‌مندان برنامه‌نویسی را به صورت کامل با نوشتن برنامه در جاوا اسکریپت آشنا کند. این اثر می‌تواند یک منبع آموزشی مفید و راهنمای جامعی برای علاقه‌مندان باشد.

پیش از هر چیز، باید دلیل لزوم یادگیری زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت را بررسی کنیم. از مهم‌ترین دلایلی که افراد زیادی به روش برنامه‌نویسی با جاوااسکریپت جذب می‌شوند، موقعیت‌های شغلی متعدد برای متخصصان این حوزه از برنامه‌نویسی و نیز سهولت یادگیری آن است. به علاوه تعدد مزایا و ویژگی‌های مثبتی که نسبت به باقی زبان‌های برنامه‌نویسی دارد نیز بسیار قابل‌توجه‌اند. پشتیبانی مرورگرهای مدرن از جاوا اسکریپت و کاربردهای فراوان آن، سبب افزایش محبوبیت این زبان میان مردم شده و این محبوبیت تا جایی پیش رفته که اکثر دولوپرها، حتی دولوپرهایی که تسلط آن‌ها در سایر زبان‌های برنامه‌نویسی است، با جاوااسکریپت آشنایی دارند.

یادگیری این زبان هم بسیار آسان است و علاوه بر تمام کاربردهایی که دارد و سهولتی که هم برای برنامه‌نویس و هم برای کاربران ایجاد می‌کند، بستری برای ایجاد جلوه‌های بصری و طرح‌های گرافیکی به وجود آورده است. از کاربردهای فراوان جاوااسکریپت می‌توان به توسعه‌ی راحت‌تر بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها، برنامه‌نویسی موبایل، استفاده در اینترنت اشیا، ساخت انیمیشن، ساخت وب سرور، تعاملی کردن وب‌سایت و بهبود تجربه‌ی کاربر اشاره کرد. تمام این موارد باعث می‌شوند تا کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم، به یکی از مهم‌ترین آثاری تبدیل شود که باید حتما آن را در مسیر برنامه‌نویسی بخوانید.

مباحثی که در این منبع آموزشی مطرح شده‌، همگی بر اساس اکمااسکریپت 8 هستند. اکما اسکریپت استانداردی برای زبان‌های برنامه‌نویسی‌ست و جاوااسکریپت بر اساس این استاندارد توسعه پیدا کرده است. عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم، بعد از ارائه‌ی کلیاتی از این زبان و مفاهیم مقدماتی آن، محیط جاوااسکریپت و ترکیب آن با html، دستورات کنترلی و تکرار در این محیط، انواع توابع و جزئیات آن‌ها، اشیای مختلف و کارکردن با آن‌ها، اشیای مرورگر، رویدادها و همچنین اعتبارسنجی را آموزش داده است. همین‌طور کلاس‌ها در جاوا اسکریپت، نمادها و نکات مربوط به آن‌ها، همگامی و ناهمگامی و پیاده‌سازی آن‌ها و سایر جزئیات و نکات مرتبط با جاوااسکریپت نیز در این کتاب آموزشی شرح داده شده‌اند. با مطالعه‌ی کامل و مرور و انجام تمرین، تسلط خوبی بر این محیط برنامه‌نویسی به دست خواهید آورد.

این اثر توسط انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مهارت‌آموزان و علاقه‌مندان حوزه‌ی برنامه‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم: (مطابق با آخرین استاندرد اکمااسکریپت) می‌خوانیم

تابع را در هر نقطه‌ای از بلاک <script> می‌توان تعریف کرد. از آن‌جا که بلاک‌های <script> می‌توانند در فایل‌های جاوااسکریپت با پسوند js قرار گیرند، توابع جاوااسکریپت را می‌توان در خارج از سند فعلی تعریف و ذخیره کرد. توجه داشته باشید که بلاک‌های مختلف سند html قبل از بقیه اسناد بار می‌شوند و در نتیجه اسکریپت‌های موجود در آن‌ها نیز زودتر از بقیه بار می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که توابع در بلاک <head> از سند html تعریف شوند. به این ترتیب هر اسکریپت دیگری که به آن‌ها نیاز دارد، می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. اگر توابع را در بلاک <head> قرار نمی‌دهید، تعریف تابع باید قبل از فراخوانی آن قرار داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با جاوا اسکریپت
فصل دوم: محیط اجرای جاوا اسکریپت
فصل سوم: ساختارهای کنترلی
فصل چهارم: توابع و کاربردهای آن‌ها
فصل پنجم: کار کردن با اشیا، تکرارگرها و مولدها
فصل ششم: کار کردن با مدل اشیای سند و مرورگر
فصل هفتم: رویدادها، اعتبارسنجی داده‌ها و کوکی‌ها
فصل هشتم: کلاس‌ها، وراثت و چندریختی
فصل نهم: نمادها
فصل دهم: برنامه‌نویسی ناهمگام و کلاس Promise
فصل یازدهم: نقشه تصویری و ایجاد منو
پیوست:‌ نوشتن برنامه‌های HTML در ویژوآل استودیو
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم: (مطابق با آخرین استاندرد اکمااسکریپت)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات329
زبانفارسی
شابک978-600-205-152-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم

برای دریافت کتاب برنامه نویسی با جاوا اسکریپت - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.