معرفی و دانلود کتاب آن‌ سوی نیمه شب

عکس جلد کتاب آن‌ سوی نیمه شب
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن‌ سوی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن‌ سوی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن‌ سوی نیمه شب

سیدنی شلدون در کتاب آن‌ سوی نیمه شب شما را به پاریس، واشینگتن و یونان در سال‌های جنگ جهانی دوم و پس از آن می‌برد. یک مدل فوق‌العاده زیبا،‌ یک سرمایه‌دار یونانی و یک قهرمان جنگی خوش‌تیپ که همه‌ی زنان را به سمت خود جذب می‌کند و دختری آمریکایی شخصیت‌های اصلی این کتاب هستند. داستانی مهیج و خواندنی که چند اقتباس سینمایی از روی آن صورت گرفته است.

درباره‌ی کتاب آن‌ سوی نیمه شب

شخصیت اصلی کتاب آن سوی نیمه شب (The Other Side of Midnight)، نوئل است که از زمان تولد، پدرش او را شاهزاده خانم خطاب می‌کرد. او چشمانی بنفش،‌ موهای بلوند و پوستی نرم و زیبا داشت و فکر می‌کرد روزی تمام دنیا مال او خواهد شد. هر کس که او را می‌دید فکر می‌کرد زندگی بی‌نظیری در انتظار او خواهد بود. اما همان پدری که او را بی‌اندازه دوست داشت،‌ نوئل را مجبور کرد که به‌خاطر مشکلات مالی حاصل از جنگ جهانی دوم، همسر دوم یک پیرمرد شود. نوئل تصمیم خود را گرفت و با پس‌اندازش به شهر پرزرق‌وبرق پاریس سفر کرد. جایی که سرنوشتش با دیدن لاری دستخوش تغییر شد.

لاری افسر نیروی هوایی آمریکاست که قصد دارد در نیروی هوایی سلطنتی انگلیس علیه آلمان بجنگد. مدتی اقامت در پاریس و دیدن نوئل، باعث می‌شود که او از نوئل تقاضای ازدواج کند؛ اما لاری باید به انگلیس برود. او به نوئل قول می‌دهد که برای مراسم ازدواج به پاریس بیاید؛ وعده‌ای که هیچ‌وقت در کتاب آن سوی نیمه شب عملی نمی‌شود. نوئل بعد از ابتلا به ذات‌الریه و نجات از مرگ‌، با خود عهد می‌بندد که از لاری انتقام بگیرد. او حتی بعد از اشغال پاریس نیز هدف خود را فراموش نمی‌کند و با استخدام یک کارآگاه خصوصی، تمام توانش را برای پیدا کردن لاری و انتقام از او به کار می‌گیرد.

سیدنی شلدون (Sidney Sheldon) بعد از نوئل،‌ شخصیت کاترین را به مخاطب معرفی می‌کند که زندگی حرفه‌ای موفقی دارد و مردان زیادی آرزوی ازدواج با او را در سر می‌پرورانند. اما کاترین لاری را برای ازدواج انتخاب می‌کند؛ همان کسی که نوئل می‌خواهد زندگی‌‌اش را نابود کند. نوئل برای انجام این کار با یک تاجر یونانی به نام کنستانتین دمریس همراه می‌شود.

سیدنی شلدون در کتاب آن‌ سوی نیمه شب چهار شخصیت را با پیشینه‌های متفاوت در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و با کنار هم گذاشتن وقایع متعدد باعث می‌شود که خواننده برای خواندن ادامه‌ی کتاب لحظه‌شماری کند. کتاب «خاطرات نیمه‌ شب» ادامه‌ی کتاب آن‌ سوی نیمه شب است که در آن شخصیت‌های قبلی به همراه شخصیت‌های جدید،‌ خواننده را بیش از پیش سرگرم می‌کنند.

در مرکز رمان آن‌ سوی نیمه شب دو زن وجود دارند که دست سرنوشت آنان را روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهد. دو زن کاملاً‌ متضاد با هم که می‌توانستند یک زندگی عادی داشته باشند؛ اما لاری زندگی هر دو را تغییر می‌دهد. سیدنی شلدون استاد رمان‌های جنایی به‌یادماندنی است که تا رسیدن به پایان‌ کتاب، نمی‌توانید کتاب را زمین بگذارید. انتشارات لیوسا کتاب آن‌ سوی نیمه شب را با ترجمه‌ی شرف‌الدین شرفی به چاپ رسانده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب آن‌ سوی نیمه شب

در سال 1977 چارلز جروت یک اقتباس سینمایی از کتاب آن‌ سوی نیمه‌ شب تهیه کرد که جان بک، سوزان ساراندون و ماری فرانس پیزیه در آن ایفای نقش کرده‌اند. در ژاپن نیز با الهام از داستان کتاب،‌ یک مجموعه‌ی تلویزیونی ساخته شد که آساکا ستو و کیکاوا کوجی در آن بازی کرده‌اند و موسیقی آن اثر میکی ایمای است.

نکوداشت‌های کتاب آن‌ سوی نیمه شب

  • سیدنی شلدون در کتاب آن‌ سوی نیمه شب مهارت داستان‌پردازی خود را به رخ‌ می‌کشد. (دیلی میل)

  • سیدنی شلدون نویسنده‌ای است که با این کتاب قدرت خود را در بالاترین حد ممکن نشان می‌دهد. (نیویورک تایمز)

کتاب آن‌ سوی نیمه شب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر داستان‌های جنایی با درونمایه‌ی عاشقانه را دوست دارید و به دنبال کتابی می‌گردید که از خواندن آن خسته نشوید، بهتر است مطالعه‌ی کتاب آن‌سوی نیمه‌شب را شروع کنید.

با سیدنی شلدون بیشتر آشنا شویم

سیدنی شلدون متولد 1917 در آمریکاست که از کودکی جذب ادبیات و نویسندگی شد. او برای ادامه‌ی تحصیلات به دانشگاه نورث وسترن رفت؛ اما بعد از پیوستن به نیروی هوایی آمریکا در جنگ جهانی دوم، دانشگاه را رها کرد. آغاز شغل نویسندگی وی با نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی بود و بعد از موفقیت سریال‌هایش تصمیم گرفت که به سراغ نوشتن رمان‌های جنایی برود. شخصیت‌ کتاب‌های او اغلب زنانی خودساخته و موفق هستند. او زندگی‌نامه‌ی خود را در کتاب «نیمه‌ی دیگر من» منتشر کرد و در آن از بزرگ‌ترین راز زندگی‌اش پرده برداشت. وی که یکی از موفق‌ترین نویسندگان آمریکاست، سال‌ها از اختلال دوقطبی رنج می‌برده. چند عنوان از کتاب‌‌های او عبارتند از: «استاد بازی»، «چهره‌ی عریان»، «اگر فردا بیاید»، «شن‌های زمان» و «هیچ چیز جاودانه نیست. سیدنی شلدون در سال 2007 دار فانی را وداع گفت.

در بخشی از کتاب آن‌ سوی نیمه شب می‌خوانیم

نوئل در سن هفده سالگى بیش از آنچه تصور مى‌رفت زیبا شده بود. او به زنى بسیار زیبا مبدل شده بود که اندامى ظریف و متناسب، چشمانى به رنگ بنفش روشن و موهایى صاف و طلایى داشت. پوست بدنش چنان لطیف و طلایى رنگ بود که گویى از عسل درست شده است. صدایش نرم و دلچسب بود. احساسى قوى و سوزنده در رابطه با نوئل در همه جا وجود داشت. ولى معجزه نوئل در این حقیقت نهفته بود که در پشت این چهره به‌نظر مى‌رسید که جزیره‌اى دست‌نیافتنى از عصمت وجود داشته باشد و ترکیب این دو خصیصه چیزى بود که هیچ‌کس نمى‌توانست در مقابلش مقاومت کند. و هرکس حاضر بود هر چه دارد بدهد تا با این زن باشد.

پدر نوئل نیز از این موضوع آگاه بود. درواقع جاکوپاژ جز این فکر مشغله دیگرى نداشت. او نسبت به این امر که نوئل در میان مردان بزرگ شده است. نظرش این بود که زیبایى دخترش در خور مناسب‌ترین کسى است که به درد خودش و دخترش بخورد. جاکو دخترش را بالاى سرش مى‌گذاشت، او را از غذا و لباس بى‌نیاز مى‌کرد و به او چیز مى‌آموخت و نوئل همه چیزش را مدیون پدرش بود. و اکنون وقت این رسیده بود که زحمت‌هاى پدرش را تلافى کند. اگر جاکو مى‌توانست او را سر راه مرد ثروتمندى قرار دهد این هم براى نوئل خوب بود و هم او مى‌توانست زندگى راحتى را که مى‌خواست براى خودش فراهم کند.

روزگار سختى بود و هر روز که مى‌گذشت زندگى براى مردم شرافتمند مشکل‌تر مى‌شد. سایه جنگ بر فراز تمامى اروپا گسترده شده بود. نازى‌ها بعد از کودتایى که سراسر اروپا از آن یکه خورده بود وارد اتریش شده بودند. چند ماه بعد نازى‌ها منطقه سود را تصرف کرده و سپس اسلواکى را به اشغال درآوردند. على‌رغم اطمینان‌هایى که هیتلر مى‌داد مبنى بر اینکه قصد دیگرى در سر ندارد، احساس غالب این بود که نبردى بزرگ در حال وقوع است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن‌ سوی نیمه شب
نویسنده
مترجمشرف الدین شرفی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-964-91101-5-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن‌ سوی نیمه شب

الهام کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سیدنی شلدون از نویسنده‌های محبوب منه و همیشه داستان را زیبا و پیش بینی ناپذیر پیش میبره
الهام. ت
۱۴۰۲/۶/۱
رمان سرگرم کننده ایی بود برای یک بار خوندن خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آن‌ سوی نیمه شب

برای دریافت کتاب آن‌ سوی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.