معرفی و دانلود کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم: شناخت درمانی و آرام سازی ذهنی در مقابله با افسردگی، اضطراب و اعتیاد

عکس جلد کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم: شناخت درمانی و آرام سازی ذهنی در مقابله با افسردگی، اضطراب و اعتیاد
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم: شناخت درمانی و آرام سازی ذهنی در مقابله با افسردگی، اضطراب و اعتیاد

کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم توسط استیون ملمیس نوشته شده است. این کتاب راهنمایی گام به گام برای غلبه بر مشکلات اضطراب و استرس و اعتیاد ارائه می‌دهد و با استفاده از جدیدترین تکنیک‌های شناخت‌درمانی به آرام‌سازی ذهن می‌پردازد. یک برنامه‌ی پنجگانه و یک برنامه‌ی یک ماهه به همراه تمرینات و تکنیک‌های مختلف نیز در اختیار شما قرار داده می‌شود تا با استفاده از آن‌ها زندگی‌تان را متحول کنید.

درباره‌ی کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم

استرس و اضطراب دو مشکل به هم مرتبط است و اگر به یک کدامشان مبتلا شوید، احتمال ابتلا به دیگری نیز بالا می‌رود. در بسیاری از موارد حتی تشخیص این دو از یکدیگر دشوار می‌شود. بسیار دیده شده است که مسئله در همین سطح نمانده و آدم‌ها برای درمان افسردگی و اضطرابشان به انواع داروها و مخدرها اعتیاد پیدا می‌کنند. بنابراین ارتباط میان این مشکلات انکارنشدنی است. مشکلات مذکور علاوه بر علل مشابه، روش‌های درمانی مشترکی نیز دارند. کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم (I Want to Change My Life: How to Overcome Anxiety, Depression and Addiction) اثر استیون ملمیس (Steven Melemis) به همین منظور نوشته شده است. نویسنده در این کتاب با رویکرد شناخت‌درمانى به مسائل افسردگى، اضطراب و اعتیاد می‌پردازد و راه‌های مقابله با این اختلالات و دستیابی به آرامش را به شما نشان می‌دهد. استیون ملمیس پزشک متخصص اعتیاد و اختلالات خلقی، سال‌ها به عنوان نایب رئیس بخش درمان اعتیاد در انجمن پزشکی آنتاریو به کار مشغول بوده است. او حاصل تجربیات و مطالعاتش را در کتاب‌هایش گردآوری کرده است که کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم نیز یکی از همین آثار او است.

کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم در سی فصل نوشته شده است و به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود. قسمت اول آن مهارت‌های ابتدایی برای مواجه شدن با تغییرات ذهن و جسم و شناخت درمانی را ارائه می‌دهد و قسمت دوم روش به کارگیری این مهارت‌ها را مشخص می‌کند. این کتاب با ارائه‌ی یک برنامه‌ی پنجگانه برای ایجاد تغییر در زندگی و رفع مشکلات افسردگی شروع می‌شود و به شما یاد می‌دهد چگونه به افکار منفی خود بهتر و عمیق‌تر نگاه کنید. به روش‌های خودیاری در فرهنگ شرق و غرب اشاره می‌کند و با یک برنامه‌ی گام به گام یک ماهه که مدیتیشن، مدیریت استرس و شناخت درمانی را با یکدیگر ترکیب می‌کند، خاتمه می‌یابد.

معرفی و دانلود کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم

نیمه‌ی دوم کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم طریقه‌ی استفاده از روش‌های آموخته‌شده در نیمه‌ی اول را به شما آموزش می‌دهد. این قسمت همچنین به عزت نفس و سلامتی می‌پردازد. در این بخش حمله‌های عصبی و اختلال استرس بعد از حادثه (PTSD) نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرند و علل، علائم و شیوه‌ی درمان این موارد در اختیار شما قرار داده می‌شود. همچنین در رابطه با مسئله‌ی اعتیاد پنج قانون مهم برای تغییر عادت‌ها و رسیدن به بهبودی و ترک دائمی توضیح داده می‌شود.

کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم با زبانی ساده و شیوا نوشته شده است. در تمام کتاب تکنیک‌ها و تمرین‌هایی برای درک و پیاده‌سازی بهتر مطالب در نظر گرفته شده است. با مطالعه‌ی این کتاب در می‌یابید که چه چیزهایی را باید تغییر بدهید و چگونه عادت‌های قدیمی را تکرار نکنید. همچنین با به‌کارگیری تکنیک‌های این کتاب می‌توانید زندگی‌تان را متحول کنید و از استرس و اضطراب دور شوید.

کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم را سهیلا درخشنده نیا به زبان فارسی برگردانده و انتشارات لیوسا روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

نکوداشت‌های کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم

  • کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم آن‌قدر شفاف و زیباست که با مطالعه‌ی آن تنش در شما تعدیل می‌یابد. استیون ملمیس بر موضوعی بسیار پیچیده انگشت گذاشته و یک جادوى شفابخش از آن بیرون کشیده است. ساده بگویم: این کتاب شما را شفا مى‌بخشد. (هاگ پراتر، نویسنده‌ی کتاب یاداشت‌هایى براى خودم)
  • برای حل مشکلات زندگى این کتاب را در جعبه‌ی کمک‌هاى اولیه‌تان بگذارید. (دکتر جیمز جیانینى)
  • این کتاب برای بسیاری از افراد مفید است. من از یادگیری تفاوت میان استرس و تنش و آموزش‌هاى واضحی که کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم درباره‌ى تمرین‌هاى رهاسازى ارائه داده است، بسیار خوشم آمد. (تامپتن جین پا، مترجم رسمى دالایى لاما)

کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر درگیر مشکلات اضطراب، افسردگی یا اعتیاد به انواع داروها هستید، مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند برای شما راهگشا باشد.

در بخشی از کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم: شناخت درمانی و آرام سازی ذهنی در مقابله با افسردگی، اضطراب و اعتیاد می‌خوانیم

حمله پانیک -به عبارتى حمله اضطراب-، توده‌ی فشرده‌اى از تنش است که به مرور زمان انباشته شده و ناگهان منفجر مى‌شود. حمله پانیک بعد از یک دوره طولانى تنشِ جمع‌شده است، شما زیر فشار استرس بوده‌اید و راهى براى رها شدن از آن نداشته‌اید، بالاخره آن‌قدر عصبانى و پرتنش مى‌شوید که هر چیزى ممکن است شما را از جا بکند.

مهم‌ترین قسمت حمله پانیک، فاز طولانى است که تنش‌ها جمع مى‌شوند. بعضى اوقات افراد سعى مى‌کنند عاملى را که باعث هجوم حمله پانیک مى‌شود، پیدا کنند اما عامل بروز آن هر چیزى مى‌تواند باشد. همین که حمله پانیک هجوم آورد، بدنتان موجى از آدرنالین را که باعث ایجاد نشانه‌هاى پانیک مى‌شود، ترشح مى‌کند.

مرحله تجمع تنش، بخشى است که باید روى آن تمرکز داشته باشید. اگر تاکنون حمله پانیک داشته‌اید، به شش تا دوازده ماه پیش از آن برگردید. آیا در طول آن مدت استرس زیادى روى شما بوده است؟ آیا کارى براى کاستن استرس کردید؟

همین که یک بار دچار حمله پانیک شوید، احتمال وقوع پانیک دیگرى زیاد است. ترس از وقوع حمله پانیک آن‌قدر زیاد است که دوباره با خودش استرس مى‌آورد و مى‌تواند باعث هجوم بیشتر آن شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. برنامه پنجگانه براى تغییر و تحول
مشکلات مورد بحث
2. استرس و تنش
3. افکار منفى
مدیریت استرس و کسب آرامش
4. راه رهاسازى
5. از جسم براى رهاسازى ذهن استفاده کنید
6. تمرکز داشته باشید
7. قدرت ادراک
8. در هنگام مدیتیشن چه احساساتى را تجربه مى‌کنید
9. تکنیک آرام سازى ذهن جسم چگونه زندگى شما را تغییر مى‌دهد
10. راهنمایى‌هاى مفید
خلاصه‌اى از چگونگى انجام تمرین رهاسازى
شناخت‌درمانى
11. نقش مهم شناخت درمانى
12. افکار منفى خود را ببینید
13. طرز فکرتان را تغییر دهید
14. شناخت درمانى را با رهاسازى ذهن-جسم ترکیب کنید
15. برنامه تغییر یافتن در مدت یک ماه
نمونه ثبت افکار
زندگى
16. از عزت نفس خودتان شروع کنید
17. به سلامت جسمانى‌تان اهمیت بدهید
18. از روابط خوب لذت ببرید
19. صبر و شکیبایى و بخشش داشته باشید
اضطراب
20. بهبودى و رهایى از اضطراب
21. حمله‌هاى پانیک (وحشت‌زدگى)
22. اختلال استرس پس از ضربه
افسردگى
23. تشخیص افسردگى
24. عوامل افسردگى
25. راه‌هاى درمان افسردگى
اعتیاد
26. مفهوم بیمارى اعتیاد چیست؟
27. پنج اصل درمان
28. جلوگیرى از بازگشت اعتیاد
29. پشت سر گذاشتن سندورم ترک اعتیاد شدید
30. تغییر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم: شناخت درمانی و آرام سازی ذهنی در مقابله با افسردگی، اضطراب و اعتیاد
نویسنده
مترجمسهیلا درخشنده نیا
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-600-340-184-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم

برای دریافت کتاب می‌خواهم زندگی‌ام را تغییر دهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.