معرفی و دانلود کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper

عکس جلد کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper

کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper، نوشته‌ی فریبا سبز چمنی، راهنمایی کاربردی است که به معماران کمک می‌کند در طراحی‌ها و مدل‌سازی‌های خود با برنامه‌ی راینو و پلتفرم گرس‌هاپر، عملکرد بهتری داشته باشند. این کتاب آموزشی و مصور، چیستی گرس‌هاپر، کاربرد، نحوه‌ی اجرا و برخی از اصطلاحات مربوط به آن را با زبانی بسیار ساده شرح داده و در هیچ کدام از مراحل استفاده از این برنامه، ابهامی برایتان باقی نخواهد گذاشت.

درباره‌ی کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper

گرس‌هاپر، نوعی پلتفرم برای برنامه‌نویسی‌های بصری است که نخستین بار توسط شرکت مکنیل و به کوشش دیوید راتن تولید شده. گرس‌هاپر در حقیقت به کارخانه‌ای شباهت دارد که با دریافت ورودی‌های خاص خود، خروجی‌های مورد نظر را عرضه می‌کند. شاید بهتر باشد پیش از معرفی گرس‌هاپر، ابتدا با نرم‌افزار راینو آشنا شوید. همان‌طور که می‌دانید، علاوه‌بر تولید نهایی نرم‌افزارها، ثبت فرایند کار آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. در صورتی که روند تولید در یک نرم‌افزار مشخص باشد، با اعمال تغییراتی جزئی در آن، می‌توان تولید نهایی و خروجی یک نرم‌افزار را نیز تغییر داد. راینو، از آن‌دست نرم‌افزارهایی است که امکان ثبت و ذخیره‌ی نحوه‌ی رسیدن به نتایج را برای کاربرانش فراهم می‌کند. طراحان راینو برای این‌که بتوانند رابطه‌ی والد و فرزندی را در طول فرایندهای تولید این نرم‌افزار، شناسایی و از هم تفکیک کنند، لازم دیدند که نرم‌افزار دیگری را برای اجرای این فرایند به راینو اضافه کنند. گرس‌هاپر همان برنامه‌ای است که با ذخیره‌ی دقیق فرایندهای تولید در راینو، تشخیص عناصر والد و فرزند را امکان‌پذیر می‌کند. اگر شما هم به سبب رشته‌ی تحصیلی یا موقعیت شغلی خود تمایل دارید تا با فعل‌و‌انفعالات و عملکرد گرس‌هاپر بیشتر آشنا شوید، خبر خوبی برایتان داریم! فریبا سبز چمنی در کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper به شما کمک می‌کند که هرآنچه را لازم است در مورد ساختار و کارکرد این برنامه بدانید، به‌طور کامل بیاموزید.

تمامی مطالب و نکات این اثر آموزشی در چهار فصل ارائه شده‌اند. فصل نخست کتاب اطلاعاتی کلی را درباره‌ی ماهیت گرس‌هاپر، نحوه‌ی شکل‌گیری آن، مزیت‌هایی که برای کاربران خود به همراه می‌آورد و نحوه‌ی اجرای گرس‌هاپر بیان نموده‌. در این فصل، برخی از مفاهیم مرتبط با گرس‌هاپر را شناخته و به تعریفی دقیق از آن‌ها دست خواهید یافت. همچنین یاد می‌گیرید که چگونه اطلاعات مورد نظر خود را در گرس‌هاپر وارد کنید. شیوه‌ی قطع و وصل کردن سیم‌ها و روش نمایش اطلاعات خروجی برای هر کدام از کامپوننت‌ها، شیوه‌ای که به کمک آن می‌توان کامپوننت‌ها را کپی کرد، تغییر دادن تنظیمات نمایش، منظم کردن کامپوننت‌ها و ایجاد فضای اضافه میان آن‌ها، نحوه‌ی گروه‌بندی کردن الگوریتم‌ها، جست‌و‌جو کردن یک کامپوننت در بوم و روش ذخیره کردن فایل‌ها، سایر موضوعاتی هستند که در همین فصل با جزئیات شرح داده خواهند شد.

نحوه‌ی مدل کردن پایه در فصل دوم کتاب آموزش داده شده است. معرفی نقاط، منحنی‌ها و صفحه‌ها، پارامترهای مربوط به هر کدام از آن‌ها، همین‌طور اشاره به برخی از مباحث هندسه‌ی پیشرفته در زمینه‌ی ریاضی، پارامترها و جابه‌جایی، موضوعات و مباحثی هستند که با خواندن دومین فصل به آن‌ها پی خواهید برد.

در فصل سوم کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper، دستورالعمل‌هایی کاربردی را در مورد لیست و مدیریت داده‌ها خواهید خواند. ایجاد لیست به روش دستی، تشکیل درختان داده و مدیریت آن‌ها، برخی از مطالب این فصل را تشکیل می‌دهند. فریبا سبز چمنی در فصل چهارم که خود به سه قسمت تقسیم شده، ابتدا شما را با مش و نحوه‌ی کار با آن آشنا خواهد کرد. سپس به سراغ افزونه‌ها و پلاگین‌های گرس‌هاپر رفته، نحوه‌ی نصب پلاگین‌ها را شرح داده و انواع پلاگین‌ها را نیز معرفی نموده. در قسمت سوم این فصل، نویسنده جنبه‌های کاربردی گرس‌هاپر را در زمینه‌ی ساختمان‌‌سازی مورد توجه قرار داده است. مدل‌سازی‌های برج والتر، معبد لوتوس، پاویون و... در این قسمت نشان داده شده‌اند.

کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper را می‌توان شامل دو بخش کلی دانست. یک بخش آن به اطلاعات تئوری، بیان تاریخچه و شرح اصطلاحات و مفاهیم پرداخته اما بخش دوم آن، بر آموزش‌های عملی متمرکز شده. باید بگوییم در این اثر، بخش عملی کتاب، دست‌کم به لحاظ حجم، بسیار گسترده‌تر از بخش تئوری است. به سخن دیگر، به جز بخش‌هایی از فصل نخست، سایر بخش‌های کتاب به ابعاد کاربردی گرس‌هاپر پرداخته‌اند. همین نکته باعث می‌شود، بتوان اثر حاضر را دفترچه‌ی راهنمایی دانست برای تمام مخاطبانی که به دلایل گوناگون، با گرس‌هاپر سروکار دارند.

اگر پیش از این نیز کتاب‌هایی را با محوریت آموزش نرم‌افزار‌های کاربردی تهیه کرده باشید، حتماً می‌دانید، یادگیری بهتر نکات این نوع از کتاب‌ها، در گرو تصاویری است که نویسنده در مورد مراحل گوناگون استفاده از یک برنامه، در لابه‌لای صفحات کتاب عرضه می‌نماید. فریبا سبز چمنی هم در این کتاب مصور، تلاش کرده تا تمامی مراحل اجرای گرس‌هاپر را به کمک تصاویر رنگی، بهتر و سریع‌تر به شما آموزش داده و در حافظه‌تان ثبت کند.

برای طراحی پارامتریک در معماری، انجام مدل‌سازی‌ها و بهره‌گیری از قابلیت‌های متنوع گرس‌هاپر، بهترین گزینه‌ای که می‌توانید در اختیار داشته باشید، همین کتابی است که هم‌اکنون روبه‌روی‌تان قرار گرفته‌. با وجود این اثر، دیگر هرگز به سراغ ویدئوهای آموزشی و منابع زبان اصلی نخواهید رفت. وظیفه‌ی چاپ و انتشار این کتاب را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به عهده داشته است.

کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که دانشجوی رشته‌ی معماری هستید یا مدتی است فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان یک معمار آغاز کرده‌اید، از مطالعه‌ی کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper بی‌نیاز نخواهید بود. اثری که نحوه‌ی کار با یکی از رایج‌ترین پلتفرم‌های این حوزه را به شما آموزش خواهد داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
قسمت اول: آموزش گرس‌هاپر
فصل اول: آشنایی کلی با گرس‌هاپر
فصل دوم: آشنایی کلی با مدل کردن پایه
فصل سوم: آشنایی با لیست و مدیریت داده‌ها (Data Manageme)
فصل چهارم: آشنایی با مش
قسمت دوم: آشنایی با برخی از افزونه‌ها و پلاگین‌های گرس‌هاپر
قسمت سوم: مدلینگ کاربردی ساختمان‌های معماری در گرس‌هاپر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-622-218-455-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper

برای دریافت کتاب اجرای پارامتریک ساختمان با گرس هاپر Grasshopper و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.