معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک

خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک اثر دوری کلارک، اثری مختصر و مفید در زمینه‌ی آموزش روش‌های تفکر استراتژیک است. دوری کلارک در این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور از موهبت تفکر استراتژیک در زندگی شخصی و کاری خود بهره ببرید و به وسیله‌ی آن پیشرفت کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک

ما در زندگی همواره در معرض تصمیم‌گیری‌های مختلف قرار داریم و از «انتخاب کردن» گریزی نیست. ما ناچاریم مسیری که برای زندگی‌مان انتخاب می‌کنیم، شیوه‌ای که به وسیله‌ی آن کارهای مختلف را انجام می‌دهیم و هزاران چیز دیگر را انتخاب کنیم و برای گرفتن این تصمیمات نیاز به تفکر داریم. هرکس برای این تفکر، موارد مختلفی چون سود و ضرر شخصی خودش، امکانات، فرایندها و... را در نظر می‌گیرد و با جمع‌بندی همه‌ی این موارد به تصمیمی می‌رسد که برای هدفش مناسب باشد. کل این فرایند، همان تفکر استراتژیک نام دارد. در حقیقت تفکر استراتژیک، مانند یک مهارت در همه‌ی ما به نسبت‌های متفاوت وجود دارد، ما نیز می‌توانیم با یادگیری اصول و روش‌های آن، این مهارت را در خودمان تقویت کنیم تا هر موقعیت و چالشی را به ساده‌ترین و بهترین روش ممکن پشت سر بگذاریم.

خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک (strategic thinking) نوشته‌ی دوری کلارک (Dorie Clark) به شکلی خلاصه و موجز در رابطه با همین مهارت صحبت می‌کند. در این کتاب می‌شنویم که انطباق‌پذیری، یکی از اصول مهم در تفکر استراتژیک است. در واقع آن کسی به بهترین نحو از تفکر استراتژیک بهره می‌برد که بتواند به سرعت خود را با موقعیت‌های جدید منطبق کند و نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک

دوری کلارک راه‌های مختلفی برای تقویت تفکر استراتژیک پیشنهاد می‌کند. طبق آنچه نویسنده در خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک توصیه می‌کند، با پرسیدن سوالات هدفمند و زیر سوال بردن هر اصل و قاعده‌ای می‌توان ذهن را برای یادگیری تفکر استراتژیک و راه‌حل‌محور تمرین داد. تنها کافیست تا از خودمان بپرسیم که چرا هر کاری را به شیوه‌ی حال حاضرش انجام می‌دهیم و غیر از این شیوه دیگر چه راه‌هایی برای انجام آن وجود دارد؟ «مشاهده کردن» قدم دیگری است که می‌توانید در راه رسیدن به تفکر استراتژیک بردارید؛ به این شکل که به دیگران و نحوه‌ی حل مسائل توسط آن‌ها فکر کنید و سعی کنید تا از آن‌ها و شیوه‌هایشان الهام گرفته و چیزهای جدیدی یاد بگیرید. سپس با تفکر و عمیق شدن در مسائل مختلف نیز، خلاقیتتان را برای پیدا کردن راه‌های تازه امتحان کنید.

نشر صوتی شادن پژواک مسئولیت انتشار این کتاب را بر عهده داشته و شما آن را با صدای حمید سربندی می‌شنوید.

خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که تصمیم دارند با تقویت تفکر استراتژیک به موفقیت در زندگی شغلی و شخصی‌شان برسند می‌توانند با شنیدن این کتاب صوتی نکات دست‌اولی را یاد بگیرند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک می‌شنویم

همه می‌دونند که شرکت‌ها نیاز به یک استراتژی دارند، ما ابتدا کارمون رو تو آمریکای لاتین گسترش می‌دیم بعد تو آسیا. ما ابتدا بخش ماشین‌های اسپورت رو راه‌اندازی می‌کنیم و بعد بخش سدان. ما خط تولید خودرو رو تا پنجاه درصد کاهش می‌دیم و تمرکزمون رو روی سودده‌ترین بخش‌هامون می‌ذاریم. این‌ها همه تصمیمات استراتژیک بالقوه‌ای در مرحله‌ی سرمایه‌گذاری هستند. اما استراتژی فقط برای شرکت‌ها نیست، تیم‌ها هم باید استراتژی خودشون رو داشته باشند تا بتونند اونچه شرکت می‌خواد انجام بدن رو پیاده‌سازی کنند. اگه ما قراره تو آمریکای جنوبی شعبه بزنیم منابع انسانی باید رو استخدام کارمندان پرتغالی و اسپانیایی‌زبان بیشتری تمرکز کنه. ادارات نیاز دارن فضای اداری تو سائوپائولو اجاره کنند، بازاریابی احتمالاً باید شروع به هدایت گروه‌های متمرکز منطقه‌ای کنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
چیزهایی که باید بدانید
2 دقیقه
فایل‌های تمرینی
5 دقیقه
پذیرفتن ذهنیت تفکر استراتژیک
3 دقیقه
تفکر استراتژیک هم برای زندگی و هم برای کار
3 دقیقه
توالی استراتژی
4 دقیقه
برای استراتژیک بودن وقت بگذارید
4 دقیقه
در نظر گرفتن آینده و یاد گرفتن از گذشته
3 دقیقه
چگونه یک استراتژی خوب ایجاد کنید
4 دقیقه
درک درست جزئیات
4 دقیقه
تفکر استراتژیک به همراه تیم
3 دقیقه
اندازه‌گیری موفقیت
5 دقیقه
تفکر استراتژیک پروسه‌ای مداوم
4 دقیقه
محدودیت‌های تفکر استراتژیک
1 دقیقه
تفکر استراتژیک را تبدیل به یک عادت کنید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک
نویسنده
مترجمفریبا سبز چمنی
راویحمید سربندی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تفکر استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.