معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی

جان اولمن در خلاصه کتاب صوتیِ ذهن آگاهی، اصول و مبانیِ ذهن آگاهی را نشان می‌دهد و روشیِ مرحله‌به‌مرحله برای انجامِ این فعالیتِ بسیار اثربخشِ روانی ارائه می‌کند. جان اولمن با تأکید بر اینکه ذهن‌آگاهی منجر به عملکرد و سلامتیِ جسمی و روانیِ بیشتر می‌شود، با رویکردی جامع و همه‌فهم، ذهن آگاهی را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی

ذهن آگاهی به مجموعه‌ی رفتار‌ها و فرآیند‌هایی اشاره دارد که برای جذب کردنِ توجه فردی به تجربه‌ی حال و اکنونِ ذهنش انجام می‌شوند. این فعالیت که ریشه‌ی آن را می‌توان در سنت‌های هندو و بودایی مشاهده کرد، در سال‌های اخیر کاربرد‌های درمانیِ بیشتری یافته است و بسیاری از شخصیت‌های مشهور، برای آرام کردن ذهنِ خود و افزایش تمرکز بر تجربه‌ی حال و حاضرشان از آن بهره می‌برند. دکتر جان اولمن (John Ullmen) در خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی (Mindfulness) پس از معرفیِ اصول و مبانیِ ذهن آگاهی، روش‌های مرحله‌به‌مرحله و گام‌به‌گامی برای انجامِ ذهن آگاهی را آموزش می‌دهد که توسطِ هر کسی می‌تواند موردِ استفاده قرار گیرد.

ذهن آگاهی برای کم کردن افسردگی، اضطراب و حتی اعتیاد به مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفته است و از نظر برخی متخصصین، استفاده از ذهن آگاهی می‌تواند استراتژی پیش‌گیرانه‌ای در برابر بسیاری از بیماری‌های روانی باشد. مطالعات بسیاری، فواید ذهن آگاهی برای افراد سالم در کم کردن نگرانی و نشخوار فکری‌شان را نشان داده‌اند. اثربخشی و فوایدِ تمامیِ این روش‌ها توسطِ تحقیقاتِ علمی و تجاربِ افراد تأیید شده‌اند و به کمکِ آن‌ها می‌توان با استرس، اضطراب، ترس و نگرانی مقابله کرد. از طرف دیگر، به کارگیری این روش‌ها منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس، بالا بردنِ سطحِ عملکرد و برقراری روابطِ بهتر با دیگران می‌شود.

خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی، با تعریفِ آگاهی و تبیینِ اینکه چرا ما آگاهی داریم شروع می‌شود و سپس با معرفیِ مراقبه و دستورالعمل‌های انجام آن، برای مشکلاتِ روزمره راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند. جان اولمن برخی تکنیک‌های خودآگاهی که برای کودکان و افراد جوان نیز کاربرد دارند را نیز در میان توصیه‌های کاربردی‌اش ارائه می‌کند. او در این بخش، به تکنیکِ گوش دادن، آغوش سه نفسی و تبدیل کردنِ قدردانی به عادت می‌پردازد. جان اولمن در پایان با تأکید بر اهمیتِ همدلی و توجه به روابط با دیگران، تکنیک‌هایی برای رهبری آگاهانه را توصیه و معرفی می‌کند.

خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی، توسطِ انتشارات شادن پژواک، به ترجمه‌ی فریبا سبز چمنی و گویندگی حامد بی‌طرفان منتشر شده است.

خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ذهن آگاهی علاقه‌مند هستید و به دنبالِ راهی برای کم کردنِ استرس‌ها و نگرانی‌های روزمره‌تان هستید، شنیدنِ این خلاصه کتاب به شما توصیه می‌شود.

با جان اولمن بیشتر آشنا شویم

جان اولمن (متولد 1969) نویسنده‌ی آمریکایی، دانش آموخته‌ی آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و دانشگاه کالیفرنیا در رشته‌ی رفتار سازمانی‌ست. او که تجربه‌ی مربی‌گری و مشاوره دادن به صدها مدیر ارشد در شرکت‌های مختلف را دارد، به تدریس رشته‌ی MBA در مدرسه‌ی اندرسون دانشگاه کالیفرنیا می‌پردازد. جان اولمن دوره‌های درسی متعددی در اینترنت دارد و از آثارِ مشهورِ او می‌توان به کتاب‌های «اصول ارتباطات»، «جذبه مدیریتی» و «آموزش مدیران» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی می‌شنویم

وقتی نلسون ماندلا رهبر آزادی‌خواه آفریقای جنوبی به فرانسه رفت، سمبلِ یک انسانِ آزاد و الگویی برای همه‌ی دنیا شده بود. خبرنگاران از او می‌پرسیدند در آن لحظه برنامه‌اش چیست؟ برج ایفل را می‌بیند؟ به موزه‌ی لوور می‌رود؟ یا رستوران؟ یا موسیقی گوش خواهد داد؟ ماندلا گفت: «الان فقط می‌خواهم بنشینم و هیچ‌کاری نکنم». او گفت: «از زمانِ آزادی از زندان فرصتی برای نشستن و هیچ‌کاری نکردن نداشته‌ام». دلیلِ ماندلا اصلاً خستگی جسمی نبود؛ او نمی‌گفت باید کمبودِ خوابم را جبران کنم، یا کمی استراحت نیاز دارم. ماندلا دقیقاً می‌دانست چه می‌گوید. نشستن و هیچ‌کاری نکردن، تفاوتِ ظریف و حیاتی‌ای دارند. ماندلا می‌خواست کارهای تمام نشدنی را متوقف کند و فقط حاضر باشد. دغدغه‌ی ماندلا، دغدغه‌ی ما هم هست؛ چون زندگیِ مدرن مدام از ما انجام کاری را طلب می‌کند: کار، کار، کار. همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد. سرِ کار، در خانه، کارهایی که انجام نشده‌اند، کارهای تمام نشدنی که باید انجام بشوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
بخش 1: نگرانی‌ها و مزایای آگاهی
5 دقیقه
بخش 2: آگاهی چیست؟
6 دقیقه
بخش 3: مروری بر اصول آگاهی
6 دقیقه
بخش 4: مراقبه
3 دقیقه
بخش 5: نحوه‌ی استفاده از دستورالعمل روش‌های آگاهانه
6 دقیقه
بخش 6: استرس
5 دقیقه
بخش 7: ترس‌ها و نگرانی‌ها
4 دقیقه
بخش 8: خودانتقادی و خودتردیدی
5 دقیقه
بخش 9: رها کردن
6 دقیقه
بخش 10: توقف و شروع دوباره
5 دقیقه
بخش 11: عملکرد بهینه
6 دقیقه
بخش 12: تقویت همدلی
5 دقیقه
بخش 13: چگونه از این تکنیک‌ها برای کودکان و افراد جوان استفاده کنیم؟
4 دقیقه
بخش 14: رهبری با آگاهی
6 دقیقه
بخش 15: توسعه‌ی روابط
5 دقیقه
بخش 16: جمع‌بندی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی
نویسنده
مترجمفریبا سبز چمنی
راویحامد بیطرفان
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی

زهرا
۱۴۰۲/۴/۷
سلام کتاب ذهن آگاهی بسیار کتاب خوبیه در عین حال که مطالب خلاصه شدن ولی مفهوم کتاب از دست نرفته از نظر روانشناسی و پرورش ذهن برای بدست آوردن آگاهی و تمرکز روی اطلاعات و انرژی در بدن و محیط راهکارهای خوبی ارائه میده ولی به تظر من اگه خلاصه نشده کتاب مطالعه بشه برای درک مطالب بسیار مفیدتر خواهد بود از بعضی قسمتها به توضیح بیشتری برای درک مفاهیم نیاز است که بدلیل خلاصه شدن مطلب تموم میشه و نکته دیگه اینکه گوینده خیلی تند صحبت میکنه به طوریکه من دور خوندنشو روی حداقل گذاشتم
دکتر مجید فرهمند
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
درود صدابسیار زیبا عالی بلیغ مسلط و فصیح است، درواقع صداست که کتاب را شنیدنی تر کرده. لطفا این صدا را خرج کتابهای بی کیفیت نکنید،
Zozo
۱۴۰۳/۱/۱۰
مختصر و مفید نکاتی که نیاز داشتم رو ارائه داد...
و ممنون از صوت زیبایی که کتاب رو جذاب تر کرده بود.
غزل
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
فوق العاده کمک کننده و مفید بود
ali abdollahi
۱۴۰۲/۸/۳۰
من حال نکردم زیاد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.