معرفی و دانلود کتاب اختلاسچی

عکس جلد کتاب اختلاسچی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلاسچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلاسچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلاسچی

کتاب اختلاسچی رمانی پلیسی - معمایی از جیمز ام کین، نویسنده‌ی مطرح و سرشناس آمریکایی است. کین در این رمان کوتاه که حال‌وهوای فیلم‌های نوآر دهه‌های 40 و 50 هالیوود را در ذهن تداعی می‌کند، داستان بانکداری را روایت می‌کند که سال‌ها مشغول دزدی و اختلاس بوده و حالا در آستانه‌ی رسوا شدن قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب اختلاسچی

آنچه ما با عنوان سینمای نوآر می‌شناسیم و احتمالاً بسیاری‌مان دل در گرو آن داریم، هرگز امکان بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد، اگر نبودند گروهی از نویسندگان مستعد و توانمند آمریکایی که با نگارش داستان‌های نوآر، زمینه‌ساز خلق آثار سینمایی درخشانی چون غرامت مضاعف (ساخته‌ی بیلی وایلدر)، طناب و سایکو (هر دو ساخته‌ی آلفرد هیچکاک) و شاهین مالت (ساخته‌ی جان هیوستون) شوند. جملگی این فیلم‌ها و بسیاری دیگر از مطرح‌ترین عناوین سینمای نوآر و نئونوآر، اقتباس‌هایی از رمان‌های نوآرِ نویسندگانی چون دشیل همت و ریموند چندلر بوده‌اند. نویسندگانی که علی‌رغم شهرتی که در زادگاه خود دارند، مخاطب فارسی‌زبان چه بسا حتی اسم آن‌ها را نیز نشینده باشد.

معرفی و دانلود کتاب اختلاسچی

کتاب اختلاسچی (The Embezzler) نمونه‌ی یک داستان نوآر بی‌نقص و خواندنی‌ست، که اتفاقاً فیلمی سینمایی نیز از روی آن ساخته شده است. این رمان را جیمز ام کین (James M. Cain) به رشته‌ی تحریر درآورده است؛ داستان‌نویس و ژورنالیستی نسبتاً پرکار که برای دوست‌داران ادبیات ژانری، نامی آشنا به شمار می‌رود. جیمز ام کین را بیشتر با دو رمان می‌شناسیم: پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند (The Postman Always Rings Twice) و غرامت مضاعف (Double Indemnity). اختلاسچی اگرچه به اندازه‌ی دو اثر نامبرده مشهور نیست، از حیث جذابیت روایی و نوآوری‌های ژانری، دست‌کمی از آن‌ها ندارد.

رمان کوتاه اختلاسچی سه شخصیت مرکزی دارد: دیو بنت، چارلز برنت و شیلا برنت. دیو بنت مدیر کل بانکی مشهور است و چارلز برنت به عنوان مدیر شعبه، زیر نظر او کار می‌کند. روزی از روزها دیو بنت برای بازرسی از شعبه‌ای که چارلز ریاست آن را برعهده دارد ظاهر می‌شود. چارلز که مردی سالخورده است، فرصت را مناسب می‌بیند و به دیو می‌فهماند که مدت‌هاست از زخم معده رنج می‌برد و نیاز به چندین روز مرخصی دارد. دیو ابتدا سرسختی نشان می‌دهد، اما وقتی شیلا، همسر جوان و بی‌نهایت جذاب چارلز برنت، قول می‌دهد که در غیاب شوهرش به جای او وظایفش را انجام دهد، آقای بنت با درخواست مرخصی چارلز موافقت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب اختلاسچی

روزهای آتی، دیو، احتمالاً تخت تأثیر جذابیت شیلا، مرتباً به او سر می‌زند و در کارها کمکش می‌کند. در همین حین، این دو با بررسی حساب‌ها و بالا و پایین کردن تعدادی پرونده، پی به واقعیتی تکان‌دهنده می‌برند: گویا آقای چارلز برنت برای مدت‌های مدید مشغول اختلاس از بانک بوده و خیلی هنرمندانه و با هزار دوزوکلک، با پس‌وپیش کردن آمارها و جابه‌جایی در گزارش‌ها و اسناد، عمل خلاف خود را مخفی نگاه داشته. حال دیو بنت در موقعیتی بغرنج به سر می‌برد: از سویی با کارمندی خائن و بی‌اخلاق مواجه است و از سویی دیگر، پروای آن را دارد که با بی‌آبرو کردن او، به حیثیت شیلا و فرزندان این زن لطمه بزند. آنچه موضوع را حتی پیچیده‌تر از این می‌کند، علاقه‌ی دیو به شیلاست. آیا شیلا می‌تواند با سوءاستفاده از همین علاقه، شوهر خود را از رسوایی نجات دهد؟...

کتاب اختلاسچی مثل اغلب داستان‌های نویسنده، تمی حقوقی و قضایی دارد. جیمز ام کین در این رمان شخصیت‌هایی را به خواننده معرفی می‌کند که به سختی با برچسب‌های «سیاه» یا «سفید» به توصیف درمی‌آیند. لحن طنازانه، روایت سرراست و ساده و پایان غافلگیرکننده، از جمله ویژگی‌های قابل توجه رمان اختلاسچی به شمار می‌روند.

معرفی و دانلود کتاب اختلاسچی

کتاب اختلاسچی اول‌بار در سال 1943 به همراه دو رمان کوتاه دیگر در قالب کتابی واحد منتشر شد. اگرچه این اثر پیش از این تاریخ در یک نشریه و به صورت سریالی منتشر شده بود.

ترجمه‌ی فارسی کتاب اختلاسچی توسط نشر چشمه تقدیم شما شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جهان کلاسیک نشر چشمه

آثاری که نشر چشمه ذیل مجموعه‌ای با عنوان «جهان کلاسیک» به انتشار رسانده، عناوین ادبی برجسته و فراموش‌نشدنی و مهمی‌اند که بارها و بارها نام آن‌ها را شنیده‌ایم. این مجموعه تنوع فوق‌العاده‌ای دارد و در آن می‌توان به آثار گوناگونی برخورد. از «ابله» داستایوفسکی که رمانی رئالیستی از ادبیات روسیه است، تا رمان مدرنی نظیر «دستیار» روبرت والزر که از آثار آوانگارد ادبیات آلمانی‌زبان است. هدف نشر چشمه از بنیان گذاشتن مجموعه‌ی جهان کلاسیک این بوده بهترین آثار ادبیات داستانی غرب و شرق با ترجمه‌ای مناسب و درخور به دست مخاطب فارسی‌زبان برسند.

اقتباس سینمایی از کتاب اختلاسچی

حق اقتباس رمان اختلاسچی در اوایل دهه‌ی 1940 توسط کمپانی برادران وارنر خریده شد. این کمپانی، با اندکی تغییر، داستان جیمز ام کین را به اثری برای پرده‌ی سینما تبدیل کرد.

کتاب اختلاسچی مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات آمریکا و طرفداران داستان‌های نوآر مخاطبین اصلی این رمان به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب اختلاسچی می‌خوانیم

همه‌ی این‌ها از فکرم گذشت، ولی هنوز داشتم برگه‌ها رو بالاپایین می‌کردم. ذهنم احتمالاً اولین باری که برگه‌ها رو تطبیق دادم یه‌کم آشفته بود، ولی دفعه‌ی دومی که چشم انداختم رو اون دوتا برگه متوجه یه تیک‌های مدادیِ کم‌رنگِ ریزی کنارِ هر کدومِ اون برداشت‌ها شدم. به ذهنم زد شاید این تیک‌ها نشونه‌های رمزیِ برِنت برای خودش باشن. اگه داشته سعی می‌کرده از همه‌چی قسر دربره حتماً یه نشونه‌ی شخصی‌ای برای خودش داشته. اگه یه سپرده‌گذاری دفترچه‌ش همراهش نبود و ترازِ حسابش رو می‌خواست، می‌بایست بتونه به‌ش بگه دیگه. کلِ برگه‌ها رو ورق زدم. رو دست‌کم نصف‌شون تیک‌های مدادیِ کم‌رنگ بود، هر کدوم جلوِ یه برداشتی، حتی یکی‌شون جلوِ رقمِ یه واریزی نبود. دلم می‌خواست اون رقم‌های تیک‌خورده رو بزنم تو ماشین‌حساب، ولی این کار رو نکردم. ‌ترسیدم خانمِ چِرچ دوباره دلبری شروع کنه و تعارف بیاد که جای من حساب‌کتاب‌ها رو بکنه. برگه‌ها رو دونه‌دونه ورق زدم، آروم، و رقم‌ها رو تو ذهنم جمع زدم. نمی‌دونستم حساب کردنم درسته یا نه. ذهنم برای خودش ماشین‌حسابیه و می‌تونم بی‌دردسر از پسِ این شیرین‌کاری‌های آمادگیِ ذهنیِ معمولِ برنامه‌های وودویل بربیام، ولی برای مطمئن بودن از دقت حساب‌کتاب‌هام زیادی هیجان‌زده بودم. ولی این قضیه توی اون روز خیلی مهم نبود. به هر رقمی می‌رسیدم خیلی دور نبود. کلِ صفحه‌ها رو که رد کردم سرجمعِ اون تیک‌های مدادیِ ریز شد یه‌کم بیش‌تر از هشت‌هزار و پونصد دلار.

درست قبلِ بسته شدنِ بانک، حدودِ ساعتِ سه، شیلا با اون آقاخپله‌هه اومد تو، بانی کِیزِر. فهمیدم چرا جذابیت‌جنسیه جواب داده، اون هم تو وضعیتی که ظرفِ چند ماهِ قبلش تلاش‌های کلِ رابط‌هامون برای بستنِ یه تک‌قراردادِ قرضه شکست خورده بود. یارو تو عمرش یه یه‌دلاری هم قرض نگرفته بود و دفعه‌ی اولش بود و نه‌فقط از این کار عُقش می‌نشست، که اون‌قدر خجالت می‌کشید حتی نمی‌تونست تو روم نگاه کنه. روشِ شیلا برای این‌که حالِ یارو رو بهتر کنه اصلاً این نبود که براش استدلال بیاره؛ دستش رو آروم می‌زد رو دستِ طرف و تو این کارش اون‌قدر رقت و دلسوزی به خرج می‌داد که یارو تا تَهِ قضیه رو بره.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلاسچی
نویسنده
مترجمبهرنگ رجبی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-622-01-1127-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلاسچی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اختلاسچی

برای دریافت کتاب اختلاسچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.