معرفی و دانلود کتاب روح داروثی دینگلی

عکس جلد کتاب روح داروثی دینگلی
قیمت:
۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روح داروثی دینگلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روح داروثی دینگلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روح داروثی دینگلی

کتاب روح داروثی دینگلی، از سری کتاب‌های تجربه‌های کوتاه، دربردارنده‌ی داستان کوتاهی به قلم دانیل دفو است که ماجرای مرموز یک روح سرگردان را برای مخاطب روایت می‌کند. در این داستان کلاسیک شاهد ملاقات‌های مکرر یک پسر جوان با روح خانم دینگلی هستیم که سال‌ها پیش در همسایگی او زندگی می‌کرده، اما اکنون هشت سال است که جانش را از دست داده! برای این‌که پی به مقصود این شبح مرموز ببرید، کافی‌ است تا انتها با این داستان ترسناک همراه باشید.

درباره‌ی کتاب روح داروثی دینگلی

حدود یک سال است که یک بیماری هولناک گریبان اهالی شهر لانسستون را گرفته و مرگ‌و‌میر تعدادی از مردم شهر را به دنبال داشته است. راوی کتاب روح داروثی دینگلی (The ghost of Dorothy Dingley) که خود از مردمان همین شهر است، از نزدیک شاهد مرگ‌و‌میرها بوده و با برخی از کشته‌شدگان نیز سابقاً ارتباط داشته. در حقیقت، برخی از قربانیان این بیماری همه‌گیر، شاگردانش بوده‌اند. درست زمانی که راوی در مراسم خاکسپاری یکی از شاگردانش به نام «جان الیوت» حاضر می‌شود و موعظه‌ی کوتاهی را در ستایش این جوان ازدست‌رفته بیان می‌کند، توجه یکی از حضار به او جلب می‌شود. یکی از حضار که پیرمرد متشخصی به نظر می‌آید و پسری جوانی دارد که به دلایلی نامعلوم دچار آشفتگی روحی شده و ادعا می‌کند پیوسته شبح سرگردانی را به چشم می‌بیند! این پیرمرد محترم از راوی داستان تقاضا می‌کند تا مدتی به‌عنوان مهمان به منزلش بیاید. پس از این‌که راوی به خانه‌ی وی می‌رود، با پسر آشفته‌حال او روبه‌رو می‌شود و تصمیم می‌گیرد از راز روح سرگردانی که بر پسر ظاهر می‌شود سر دربیاورد.

دانیل دفو (Daniel Defoe) با قلم گیرا و روایت هیجان‌انگیزش مخاطب را با خود همراه می‌کند و با تعلیق‌هایی که در سراسر داستان به کار می‌گیرد، او را مجذوب اثر خود می‌سازد. اگرچه این کتاب از نمونه‌های کلاسیک داستان‌های ترسناک به شمار می‌رود، اما به نظر می‌رسد همچنان برای مخاطب امروزی جذابیت خود را حفظ کرده و از تازه‌ترین آثار ژانر وحشت چیزی کم نداشته باشد. با برگردانی که حسن کامشاد از این داستان به دست داده، کهنگی زبان متن اصلی داستان، به نسخه‌ی فارسی آن نیز منتقل شده و برای خوانندگان کاملاً مشهود است.

به‌تدریج، با گوش سپردن به توصیفات پسر جوان، برای راوی مشخص می‌شود که در گذشته همسایه‌ای به نام خانم «داروثی دینگلی» در نزدیکی خانه‌ی آن‌ها زندگی می‌کرده، اما اکنون هشت سال است که جان خود را از دست داده. این شبح سرگردان مدام در باریکه‌راه مزرعه بر پسرک ظاهر می‌شود و بدون این‌که کلامی با او سخن بگوید یا به سؤالات پسر جوان پاسخی بدهد، او را به حال خود رها می‌کند. برای این‌که بدانید هدف روح خانم دینگلی از رویارویی با همسایه‌ی سابقش چیست و سرانجامِ این ملاقات‌ها چه خواهد بود، ساده‌ترین راه این است که تا انتهای داستان با دانبل دفو همراه شوید و پایان کتاب روح داروثی دینگلی را از زبان وی بخوانید.

اگر مایل‌اید مطالعه‌ی آثار ادبی کلاسیک و داستان‌های فاخر ادبیات جهان را آغاز کنید، اما فرصت چندانی برای کتاب‌خوانی و مطالعه‌ی آثار قطور و پرحجم ادبی را ندارید، مطالعه‌ی داستان‌های کوتاهی مانند کتابی که پیش رو دارید، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. نشر چشمه چاپ و انتشار این اثر را به عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ تجربه‌های کوتاه

«تجربه‌های کوتاه»، مجموعه‌ای گردآوری‌شده از داستان‌‌ها و نمایشنامه‌های کوتاهی است که از برترین آثار ادبیات جهان به شمار می‌آیند. این مجموعه با تلاش نشر چشمه و با هدف گردآوری آثار کم‌حجم، اما درجه‌یک ادبی جهان، به دست مخاطبان فارسی‌زبان رسیده است. مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه، یک فرصت عالی و استثنایی است برای آشنایی مشتاقان جهان داستان و نمایشنامه با آثار مختلف ادبی از هر گوشه‌ی دنیا. همچنین فرصتی ویژه برای تبدیل کردن اوقات ازدست‌رفته‌ی روز به تجربه‌ای طلایی و فراموش‌نشدنی به شمار می‌آید. در هر کجا و موقعیتی که باشید، چه در مسیر رسیدن به کار و یا فرصت استراحت روزانه، با در دست گرفتن یکی از کتاب‌های این مجموعه برای اندک زمانی از دنیای شلوغ و پرسروصدای بیرون فاصله خواهید گرفت و پا به جهان جادویی واژگان خواهید گذاشت.

از مجلدهای مجموعه کتاب‌ تجربه‌های کوتاه می‌توان عناوین زیر را نام برد:

«مرده‌ها سکوت می‌کنند»، «شبح خانم ویل»، «حراج»، «محاکمه»، «پزشک پوشالی»، «میموزاهای الجزایر»، «مرگ در می‌زند»، «مجموعه‌ی نامرئی»، «من؟ من با همه فرق دارم»، «دو درس کوتاه درباره‌ی دیرین‌شناسی» و... .

کتاب روح داروثی دینگلی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه کلاسیک، ادبیات بریتانیایی و آثار رازآلود و ترسناک مطالعه‌ی کتاب روح داروثی دینگلی را از دست ندهند.

با دانیل دفو بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی شهیر انگلیسی که علاوه‌ بر دنیای ادبیات، در حوزه‌ی تجارت و فعالیت‌های سیاسی نیز خوش درخشید! دانیل دفو (1660 تا 1731) داستان‌نویس مشهور قرن هفدهم و هجدهم انگلیس است که به سبب رمان مشهور خود با عنوان «رابینسون کرزوئه»، به پدر رمان انگلیسی ملقب شده. انتقاد از کلیسا، جوهره‌ی بسیاری از آثار وی را تشکیل می‌دهند؛ به‌طوری که چندین مرتبه به دلیل انتقادهای تیزوتند خود نسبت به اهالی کلیسا، راهی زندان شد.

نگارش رساله‌های طنز و انتقادی، سرودن هجونامه‌های سیاسی، همچنین نوشتن داستان‌های خیالی، عمده‌ی فعالیت‌های دانیل دفو در زمینه‌ی ادبیات به شمار می‌آیند. «سری در سراسر جزیره بریتانیای کبیر»، «تاریخ سیاسی شیطان»، «کلنل جک»، «رکسانا» و «خاطرات یک شوالیه» در زمره‌ی خواندنی‌ترین کتاب‌های دفو قرار می‌گیرند.

در بخشی از کتاب روح داروثی دینگلی می‌خوانیم

روز دوشنبه به وعده‌ى خود وفا کردم و به آن‌جا رفتم و پذیرایى گرم و پُروپیمانى شدم، هم‌سنگ با آن دعوت سماجت‌آمیز. در ضمن به کشیشى از هم‌سایگى در آن‌جا برخوردم که وانمود مى‌کرد تصادفى آمده است، ولى از پى‌آمد در یافتم که آن‌گونه نبوده است. پس از شام، این برادرِ هم‌کِسوت به عهده گرفت باغ خانه را نشان من بدهد، و در آن قدم‌زدن بود که تازه کاشف به عمل آمد که منظور اصلى از آن‌همه التفات و تعارف چه بوده است.

ابتدا از بدبیارى خانواده به طور کلى سخن گفت، و بعد مثال پسر کوچک‌تر آن‌ها را آورد. تعریف کرد این پسر چه جوان امیدبخش و با نشاطى بوده و حال چه افسرده و خِرفت شده است. سپس با حرارت زیاد تأسف خورد که بدخلقى او به طرزى باورنکردنى عقل‌اش را از میان برده است، چون، گفت، بچه‌ى بى‌نوا فکر مى‌کند که ارواح و اشباح وجود او را تسخیر کرده‌اند، و یقین دارد هر روز در راه مدرسه، در مزرعه‌ئى حدود نیم‌میلى این‌جا، روح پلیدى بر او ظاهر مى‌شود.

در حین گفت‌وگوى ما، پیرمرد و خانم‌اش (که مترصد اشاره بودند) سراغ ما آمدند. وقتى نزدیک ما شدند، کشیش مرا به سوى آلاچیق برد، و داستان را بار دگر گفت؛ و آن‌ها (پدر و مادر جوانک) حرف او را تأیید کردند، و در روایت دور و دراز خود بسیار جزئیات دقیق دیگر نیز افزودند. خلاصه، هر‌سه نظر و اندرز مرا در مورد مطلب مى‌خواستند.

در همان آن نمى‌توانستم افکارم را درباره‌ى آن‌چه گفتند جمع آورم و قضاوتى بکنم، پس جواب دادم، چیزى که جوانک به آن‌ها گفته عجیب است، ولى باورنکردنى نیست، و من در آن دم نمى‌دانم چه راجع بدان بگویم یا بیاندیشم، اما چنان‌چه پسربچه آزادانه با من صحبت بکند، و به رأى و مشورت‌ام اعتماد ورزد، امیدوار‌م بتوانم روز بعد نظر خود را به وجه بهترى به آن‌ها بگویم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روح داروثی دینگلی
نویسنده
مترجمحسن کامشاد
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات14
زبانفارسی
شابک978-600-229-598-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روح داروثی دینگلی

شهرزاد
۱۴۰۳/۲/۲
این چی بود واقعا؟؟؟؟ مثلا‌ی داستان ترسناک؟!! کاملا بی سر وته حتی شبیه داستانای جن و پری که مادر بزرگای ۵۰ سال پیش تعریف میکردند هم نبود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روح داروثی دینگلی

برای دریافت کتاب روح داروثی دینگلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.